בנמל אילת נחת בשבוע האחרון משלוח ראשון ובו כמה עשרות כלי רכב מתוצרת יצרנית הרכב הסינית BYD, שתושק בישראל בקרוב. במקביל חברת "שלמה מוטורס", יבואנית BYD לישראל, השיקה רשמית את האתר שלה עם המפרטים לישראל והחלה לאסוף פרטים של לקוחות שמגלים עניין ברכישה. על פי מקורות בענף כבר בהרשמה הראשונית המוקדמת, עוד לפני חשיפת המחירים, נרשמו מאות לקוחות מתעניינים, בעיקר לדגם הקרוס-אובר החשמלי "העממי" ATTO3.
על פי הנתונים הרשמיים באתר, הרכב יגיע עם טווח של 420 ק"מ ב-WLTP ועם ערכה מקיפה של עזרי נהיגה מתקדמים כולל מערכות אקטיביות לסיוע בהיגוי ובבלימה, מערכת זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט מסתגלת ועוד. מחירו באירופה ובישראל טרם פורסם, אולם בשוק היצוא המערבי הראשון שלו, אוסטרליה, עולה דגם בתצורה הזו כ-1,000 דולר פחות מהדגם המקביל של MG ZS.
דגם הסדאן המפואר HAN יגיע עם סוללה של כ-90 קילוואט וטווח רשמי של עד 521 ק"מ ב-WLTP. הוא צפוי להתחרות בפלח של גרסאות העילית של טסלה מודל 3 אבל יגיע עם רמת גימור מפוארת במיוחד ועם שני מנועים וביצועים ספורטיביים. הדגם השלישי, הקרוסאובר הגדול TANG, יגיע בגרסה עם שני מנועים וטווח של עד 400 ק"מ ב-WLTP.
חד המחזיקים הגדולים בחברת BYD הוא וורן באפט עם כ-20% ממניות החברה.
מותג היוקרה הבריטי-סיני LOTUS נערך לכניסה לישראל. נציגיו ביקרו בארץ בחיפוש אחר יבואן . בלעדי
מותג רכבי היוקרה החשמליים "לוטוס" נערך לכניסה לישראל. לגלובס נודע כי בשבועות האחרונים ביקרו נציגי המותג בישראל ונפגשו עם מספר יבואני רכב גדולים, ועם יבואנים שמתמחים ברכבי יוקרה ובכלי רכב חשמליים, בהם חברת "אוטוארט", שמייבאת לישראל את רכבי אסטון מרטין, וחברת EV-MOTORS מנתניה, שמייבאת מספר מותגי רכב חשמליים. ככל הידוע עד כה לא התקבלה הכרעה מי תהיה היבואנית בישראל.
חברת לוטוס הבריטית היא כיום חלק מקבוצת GEELY הסינית, שהיא גם הבעלים של וולבו ו"סמארט", והיא מתמקדת כיום ברכבי ביצועים חשמליים, שמשלבים הנדסה בריטית וייצור בסין.
הדגם הראשון שלה, המכונה ELETRE, הוא קרוס-אובר חשמלי ספורטיבי, שניצב על פלטפורמה חשמלית מתקדמת, תומך בטעינה אולטרה-מהירה ומציע ביצועי-על עם הספקים של מעל 600 ק"מ וטווח של מעל 650 ק"מ. המחיר המשוער של הרכב באירופה צפוי להתחיל בסביבות 120 אלף אירו ובישראל הוא יתחרה בדגמי עילית חשמליים קיימים ועתידיים של פורשה, מרצדס, ב.מ.וו ואחרים. עם זאת, על פי התוכנית האסטרטגית של לוטוס היא צפויה להציג בטווח של שלוש השנים הקרובות גם דגמים חשמליים נגישים יותר.
חברת NVIDIA משיקה קבוצה לפיתוח אלגוריתמים ותוכנה לרכבים אוטונומיים
חברת NVIDIA מרחיבה את פעילות המחקר והפיתוח שלה בישראל לתחום הרכב האוטונומי. החברה הקימה בישראל קבוצה חדשה שתתמקד בפיתוח אלגוריתמים ותוכנה לרכבים אוטונומיים כחלק מפלטפורמת DRIVE של החברה. הטכנולוגיות, שתפתח הקבוצה החדשה בישראל, יתמקדו בתחום תכנון וקבלת ההחלטות של הרכב, שכולל היתוך של מידע מעשרות חיישנים ומערכות ראייה ממוחשבת, תכנון הנסיעה וקבלת החלטות על בסיס אותו מידע, תוך שימוש באלגוריתמים מתקדמים וטכנולוגיות בינה מלאכותית.
את התחום מוביל בחברה רותם אביב, דירקטור להנדסה בתחום הרכב האוטונומי, שמוביל קבוצה גלובלית עם עשרות עובדות ועובדים בארה"ב, אירופה, סין וישראל.
הקבוצה הישראלית תובל על ידי רועי רשף, מנהל-הנדסה בכיר בתחומי הבינה המלאכותית, לשעבר מ-GM, והיא מגייסת כיום בוגרי תארים ובעלי ניסיון בתחומי התוכנה והאלגוריתמים מדיסציפלינות שונות: הנדסת תוכנה, חשמל ואלקטרוניקה, מכונות, אווירונאוטיקה, מדעי המחשב, ועוד. הפלטפורמה האוטונומית שמפתחת החברה מיועדת ליצרניות של רכב אוטונומיים וספקי שירותי תחבורה אוטונומיים, דוגמת מוניות רובוטיות. בין השותפים של אנבידיה לפלטפורמה ניתן למצוא את מרצדס, יגואר-לנד רובר, וולבו, יונדאי ועוד. ככל הידוע החברה צפויה גם לבצע בישראל ניסויי שטח בחסות הרגולציה החדשה, שתאפשר ניסויים ברכב אוטונומי על כבישי ישראל.
חדשות קשורות