החל השיווק של סקודה ENYAQ - הנציגה החשמלית הראשונה של קבוצת פולקסווגן בארץ

לפני שנתיים, 9 חודשים - 6 יולי 2021, גלובס
החל השיווק של סקודה ENYAQ - הנציגה החשמלית הראשונה של קבוצת פולקסווגן בארץ
בינתיים היבוא של סקודה ENYAQ מתבצע דווקא ע"י חברת היבוא המקביל אוטו-מקס, בגרסה עם טווח של 412 ק"מ

קבוצת פולקסווגן משווקת בעולם מכוניות חשמליות משפחתיות מזה יותר משנה ואף נטלה לאחרונה מטסלה את עמדת ההובלה באירופה עם ליין דגמים חשמליים של המותגים פולקסווגן, אאודי וסקודה. אולם לארץ הם עדיין לא הגיעו עד כה ביבוא סדיר.

החודש החל לראשונה השיווק של הנציג הראשונה מהמשפחה, הקרוס-אובר סקודה ENYAQ, על ידי חברת יבוא הרכב המקביל "אוטו-מקס". הגרסה שמשווקת בארץ מכונה "אנייק 60" והיא מצוידת בסוללה של 64 קילוואט-שעה ומדורגת עם טווח של עד 413 ק"מ בתקן WLTP. הרכב תומך בטעינה מהירה של עד 100 קילוואט.

המנוע החשמלי מייצר 180 כ"ס ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 ק"מ ש ב-8.7 שניות. תא הנוסעים מיועד לחמישה נוסעים והרכב דומה בממדיו לסקודה "קודיאק" עם אורך של 4.65 מ', רוחב 1.88 מ', גובה 1.61 מ' ובסיס גלגלים של 2.76 מ'. תא המטען שלו הוא בנפח 619 ליטר לפני קיפול.

הדגם מיובא לארץ ברמת גימור ואבזור גבוהה יחסית, שכוללת בין השאר חישוקי 19 אינץ' וחבילת בטיחות אקטיבית מקיפה. האחריות היא של היבואן הסדיר, ומחירו של הרכב בפועל לצרכן טרם פורסם.

על פי הערכות בענף הרכב המכירות בערוץ היבוא העקיף, שכולל את היבואנים המקבילים והזעירים, זינקו השנה שיעור אף יותר חד מזה של כלל שוק הרכב והסתכמו בקרוב ל-5,600 כלי רכב, נתח של מעל 3% מכלל המכירות שמייצג כמעט הכפלה בהיקף המכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בענף הרכב מעריכים כי היבוא העקיף של רכב חשמלי יתרחב בחודשים הקרובים בשל הביקוש בשוק הישראלי ובשל הגמישות הרבה יותר של היבוא המקביל בהשגת מלאים בתקופה הנוכחית, שבה רוב היצרנים מגבילים את המלאים לדילרים הרשמיים שלהם בשל מגבלות הייצור עקב המחסור בצ'יפים.

Support Ukraine