צ'רי, ג'ילי, BYD? מי אלופת היצוא הסיני של שנת 2022?

לפני שנתיים, חודש - 27 אוקטובר 2022, כלכליסט
צ'רי, ג'ילי, BYD? מי אלופת היצוא הסיני של שנת 2022?
2022 היתה שנה של ירידה בהיקפי היצוא לרוב היצרנים הסינים. לפי נתונים שפרסם ארגון יצרני הרכב הסיני, היצרנית שייצאה הכי הרבה מכוניות מסין היא SAIC, שייצאה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 509,603 מכוניות; במקום השני נמצאת צ'רי ובשלישי ג'ילי

מי יצרנית הרכב הסינית שמייצאת הכי הרבה מכוניות? התשובה אינה בהכרח מקבילה לנעשה בשוק הרכב הישראלי. כך עולה מנתונים שמפרסם ה-CAAM, ארגון יצרני הרכב הסיני, שמסכמים את מצב יצוא המכוניות מסין בתשעת חודשי השנה הראשונים. 

לפי נתוני הארגון, יצרנית הרכב שמייצאת הכי הרבה מכוניות מסין היא SAIC, שייצאה בתשעת החודשים הראשונים השנה 509,603 מכוניות. במקום השני נמצאת צ'רי, שייצאה בתשעת חודשי השנה הראשונים 310,769 מכוניות, ואילו ג'ילי נמצאת במקום השלישי עם 141,907 מכוניות שיוצאו מסין השנה. היצרנים שאליהם מתייחס CAAM הם כאלה שבתפוקתם נכללים גם לא מעט תת-דגמים. 

עוד עולה מנתוני משרד התחבורה שבמקום הרביעי ברשימת היצרנים הסינים המייצאים נמצאת צ'אנגאן עם 139,406 מכוניות, ובמקום החמישי נמצאת גרייט וול עם 111,744 מכוניות. 

עבור רוב יצרני הרכב הסיני, נתוני 2022 מייצגים ירידה בהיקפי היצוא, כאשר מסירות SAIC מחוץ לסין ירדו ב-9.38%, מסירות צ'רי ירדו ב- 13.5%, ומסירות ג'ילי ירדו ב-8.53%. עוד עולה מהנתונים ש-BYD, שהושקה בישראל לאחרונה, ניצבת כיום במקום העשירי בטבלת היצוא של CAAM עם 24,643 מסירות מחוץ לסין, ש-5,403 מהן בוצעו בחודש שעבר.

Support Ukraine