היבואנים ייקרו את המכוניות לפני 3 ימים - עכשיו כבר יש עליהן מבצעים

לפני שנה, 4 חודשים - 4 ינואר 2023, כלכליסט
היבואנים ייקרו את המכוניות לפני 3 ימים - עכשיו כבר יש עליהן מבצעים
שלושה ימים בלבד אחרי שהכריזו על התייקרויות "בלית ברירה", חלק מהיבואנים מציעים רכבים "יד ראשונה אפס קילומטר" בהנחות דרך חברות הליסינג. שיעורי ההנחות לרוב גדולים משיעור ההתייקרויות

שלושה ימים בלבד חלפו מאז שיבואני הרכב הכריזו על שורה של התייקרויות למכוניות מודל 2023, גם במכוניות חשמליות וגם במכוניות לא חשמליות.

לפי היבואנים, ההתייקרויות נובעות משחיקת שולי הרווח, עליית מחירים של חומרי גלם, שינויים רגולטוריים, זינוק עלויות שילוח ועוד. אולם כבר כיום, שלושה ימים בלבד ממועד הכרזת "התייקרויות האין ברירה" – יש יבואני רכב שמרכולתם כבר מוצעת בהנחות, במגוון אתרי מכירות שעוסקים ברכבים "יד ראשונה אפס קילומטר" באמצעות חברות הליסינג, כך עולה מבדיקת "כלכליסט". 

שיעורי ההנחות הם לעתים קרובות הרבה יותר משמעותיים משיעורי ההתייקרויות שעליהם הכריזו יבואני הרכב ממש לפני כמה ימים, לעתים "מחוסר ברירה". חשוב לציין: חברות הליסינג שמספקות את המכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר" לא תמיד יכולות באמת לעמוד בהתחייבות, ולעתים מדובר בפרסומים שמיועדים רק למשוך קונים. אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שמאגרי "יד ראשונה אפס קילומטר" קיימים זה שנים, ומפרנסים את חברות הליסינג וכמובן שגם את יבואני הרכב, וכעת באורח פלא הולכים המאגרים ומתמלאים במכוניות 2023 שרק התייקרו שלשום - בהנחות נאות.

אחד המהלכים הראשונים שניכרים עם תחילת 2023 הוא מילוי של מאגרי ה"יד ראשונה אפס קילומטר" של חברות הליסינג והצעת המכוניות שרק שלשום התייקרו במחירים מוזלים. לדוגמה יונדאי אלנטרה המשפחתית היא מכונית שרק לפני שלושה ימים מחירה עלה מ-153 אלף שקל ל-157 אלף שקל. כעת היא מוצעת במבצעי "יד ראשונה אפס קילומטר" במחירים שנעים בין 142 ל-145 אלף שקל, עם כיתובי "דגמי 2023". 

קיה פיקנטו, שמחירה לפני שלושה ימים בלבד היה 90 אלף שקל, התייקרה השבוע ל-93 אלף שקל. אבל בחברת הליסינג אלבר כבר מציעים את הפיקנטו מודל 2023 "בהצעת מחיר משתלמת" שבחברה מסרבים לפרסם בפומבי. מאזדה 6 בגרסת SIGNATURE עלתה לפני שלושה ימים בלבד 204 אלף שקל. כיום מחירה הוא 209 אלף שקל - אבל אותה מאזדה שהתייקרה כבר מופיעה למכירה כ"יד ראשונה אפס קילומטר" באתרי המכירות במחיר שנע בין 194 ל-196 אלף שקל לדגמי 2023. 

רכב הכביש-שטח הפופולרי של מאזדה, 30 CX, התייקר גם הוא: מחיר גרסת האקזקיוטיב בעלת מנוע 2.0 ליטר היה בתחילת השבוע 161 אלף שקל – ואז עלה ל-166 אלף שקל. את אותו אקזקיוטיב מודל 2023 אפשר כבר לרכוש ב-154 עד 155 אלף שקל כעת באתרי המכירות של "יד ראשונה אפס קילומטר".

Support Ukraine