חניון מפליגים, אתמול בכניסה לנמל אשדוד. מאחורי שער סגור ושומר עירני חונות כמה עשרות דגמי טסלה מודל 3, שלטים עם הלוגו האדום של היצרן, ולצידם אוהל לבן שמשמש לרישום.
המטרה: מבצע מסירות מואץ, כדי לעמוד - ברגע האחרון - בהבטחה למסור את המכוניות ללקוחות הראשונים עוד במרץ.
ליל הסדר המתקרב וחול המועד שאחריו, ממריצים את הצוות להספיק למסור את 230 המכוניות שהגיעו במשלוח הראשון. רוב המכוניות לבנות, הרוכשים העדיפו לחסוך את תוספת התשלום בסך 4,000 עד 7,500 שקל לצבעים אחרים.
בואני הרכב משקיעים מיליונים בחדרי מסירה ממוזגים, עם מוסיקה לבחירת הלקוח וטקס הסרת הכיסוי. טסלה עתירת הטכנולוגיה פועלת בינתיים במגרש שאפילו חברות ליסינג לא היו מפעילות כיום בפריפריה - אבל לא נראה שזה מפריע ללקוחות.
בשעת הביקור במקום לא נשמעו תלונות מהנהגים שחיכו לרכב שלהם שיחזור משטיפת האבק של הימים האחרונים, שרישיון הרכב שלהם יודפס, והם יוכלו לצאת לכביש עם החשמלית שרכשו תמורת 180 אלף שקל ויותר.
מאז שהקונים הללו רכשו את רכבם, הוא הספיק להתייקר פעמיים. הם חויבו במחיר הישן: מודל 3 בסיסית עולה היום 7,000 שקל יותר מאשר בפברואר, דגם הלונג ריינג' התייקר ב-12 אלף שקל והפרפורמנס ב-14 אלף שקל. וזה עוד כלום לעומת ההתייקרות במחירי המודל-S, שהמסירות שלו יתחילו בספטמבר, ומחיר גרסת העל שלו קפץ במצטבר ב-206 אלף שקל, ל-945 אלף שקל.
סבב ההתייקרויות הראשון היה חלק מגל העלאות מחירים גם בשווקים אחרים, הנוכחי בינתיים מיוחד לישראלים. וזאת בזמן ששער הדולר כמעט לא השתנה מאז ההשקה: אם יתחיל לעלות כחלק מהאצת הפעילות הכלכלית, אלה לא יהיו ההתייקרויות האחרונות.
בתוך אוהל המסירה ההסבר ללקוחות קצר ויעיל, וכולל לא מעט התנצלויות. "עוד אי אפשר לשמוע בספוטיפיי, טסלה עוד לא פתחה את היכולת הזאת לישראל, נשלח עדכון תוכנה לרכב שיפתור את זה", מבטיח הנציג.
על מסך 15.4 אינץ' הענק אפשר לראות מפה של האזור, כולל צילום אוויר – אבל הכל באנגלית. עברית שתאפשר גם חיפוש יעדים יעיל יותר, תתווסף רק בהמשך. הקישור לסמארטפון של הבעלים שישמש גם לפתיחת הדלתות מתבצע במהירות, ועם כל רכב נמסר גם צמד כרטיסי פלסטיק כמפתחות נוספים.
המכוניות מסופקות עם שני כבלי טעינה, אחד לעמדות AC ציבורית ואחד לשקע ביתי. איטי בהרבה אבל שימושי למצבי חירום ולטעינה באתרים שאין בהם עמדות מסודרות.
ויש גם חדשות: אתר הטעינה המהירה הראשון של טסלה בישראל, בקניון עזריאלי בתל אביב, יתחיל לפעול בשבוע הבא, ובו 6 עמדות טעינה מהירה, כמות שאי אפשר למצוא באתרים הקיימים של חברות הטעינה הישראליות. בשבועות הקרובים יתחבר גם האתר בחיפה, ובחודשים הבאים באר שבע ואילת.
בהמשך תיפתח טסלה ישראל שני אתרים נוספים, ככל הנראה במצפה רמון ובאזור הכנרת, ותתייצב על רשת של שישה אתרים, אחד יותר ממה שהקימה החברה בירדן השכנה. השימוש בהם יתאפשר רק לבעלי טסלה.
נכון לעכשיו לא צפויות מסירות נוספות עד להגעת המשלוח הבא ביוני, כך שעם 260 דגמי MG ZS EV שעלו לכבישים מתחילת השנה ועד סוף החודש, יישאר הג'יפון הסיני כחשמלית הנמכרת ביותר בארץ. אך יש לציין כי ברבעון הראשון של 2021 לבדו צפויות להימסר כמחצית ממספר החשמליות שעלו כאן לכבישים בכל 2020.
עם תחילת מסירות בחודשים הבאים של ב-מ-וו iX3 ומרצדס EQA, ה-U5 המוצלח של איוויז, המיני-ואן החשמלי הראשון אצלנו יוניק-5 של מקסוס, והשקת סרס E3, הקצב עוד יואץ.
חדשות קשורות