טסלה פתחה עמדת הטענה מהירה בעזריאלי בת"א; מה המחיר?

לפני שנתיים, 11 חודשים - 30 מרץ 2021, כלכליסט
טסלה פתחה עמדת הטענה מהירה בעזריאלי בת"א; מה המחיר?
לפי פרסומי החברה הרשמיים בקרוב יפעלו עמדות גם בחיפה ובאילת, בהן יוכלו להטעין את הרכבים "תוך דקות". בפועל, טעינה של כמה דקות תספיק גם ליעדים מחוץ לגוש דן. והמחיר? לפי היצרנית מדובר בשקל לקילוואט/שעה

טסלה ישראל מודיעה רשמית על פתיחת עמדת סופרצ'ארג'ר ראשונה בישראל. העמדה ממוקמת בקניון עזריאלי בתל אביב ובהמשך צפויות להצטרף אליה עמדות נוספות בחיפה ובאילת.

העמדה עצמה כוללת שישה "מטענים" אשר יאפשרו לבעלי הטסלות לטעון את מכוניותיהם, לפי פרסומי טסלה "תוך דקות ספורות".

בפועל עמדות הטעינה היעודיות של טסלה מסוגלות לטעון סוללה באופן מלא תוך כ-40 דקות, אך בכל מקרה בהתחשב בעיקר הנסיעות בישראל - טעינה בת מספר דקות יכולה להבטיח נסיעה ממושכת גם ליעדים מחוץ לגוש דן.

לדוגמה, לפי נתוני טסלה, ה-3 לונג ריינג' מסוגלת לנסוע למרחק של כ-120 קילומטרים לאחר כעשר דקות של טעינה בלבד.

חשוב מכך, טסלה גם מפרטת לראשונה את מחירי הטעינה: לפי היצרנית מדובר בשקל לקילוואט/שעה. טסלה מדגישה כי מחיר זה זול מתדלוק רכב מקביל בבנזין, אך עדיין יש להדגיש כי לדוגמה בעמדות של TEN מדובר במחיר של 75 אגורות לקו"טש.

שלא במפתיע, טסלה מדגישה כי טעינה מעמדות ביתיות תהיה זולה יותר וכי עמדות הסופרצ'ארג'ר מיועדות לשימוש עבור נסיעות ארוכות. כזכור, בשבוע שעברמסרה טסלה את המכוניות הראשונות שהגיעו לישראל - רובן מדגמי טסלה 3. מסירת הרכבים, כ-230 במספר, בוצעה בנמל אשדוד.

Support Ukraine