באופן שרירותי: טסלה דוחה את מועד המסירות לחלק ממזמיני הרכבים החשמליים

לפני 3 שנים, 10 חודשים - 25 פברואר 2021, כלכליסט
באופן שרירותי: טסלה דוחה את מועד המסירות לחלק ממזמיני הרכבים החשמליים
לקוחות שהזמינו ביום המכירה הראשון את המודל 3 קיבלו הערב הודעות במייל: חלקם התבקשו להשלים את התשלום לקראת המסירה, אחרים התבשרו כי המסירה נדחתה ליוני. החברה לא מציעה פיצוי, אבל הודיעה שתחזיר את מקדמת 500 השקלים למי שמכוניתו תאחר. טסלה: מדובר בלקוחות מעטים

לוטו טסלה: הסניף הישראלי של יצרנית המכוניות החשמליות מארה"ב שלח הערב (ג') מאות הודעות דואר אלקטרוני למי שהקדימו והזמינו מכוניות ביום המכירה הראשון בארץ, 2 בפברואר. חלק מהלקוחות התבקשו לשלם את יתרת עלות המכונית מעבר למקדמה בסך 500 שקל ששילמו בעת ההזמנה, לקראת מסירה הרכב הצפויה במרץ; אחרים התאכזבו לקבל הודעת דחייה, לפיה "בשל הביקוש הרב לטסלה בישראל תאריך המסירה למודל 3 שלך הוא כעת יוני 2021".

כאשר פתחה טסלה את ההזמנות לדגם הסדאן מנהלים שלה, שמחירו בישראל מתחיל ב-180 אלף שקל, היא הבטיחה למזמינים מסירה במרץ. אולם כבר לאחר פחות מ-24 שעות עודכן אתר החברה בהבטחה למסירה ביוני. כעת, גם לקוחות שקיבלו במקור הבטחה למסירה מוקדמת, וכבר התבקשו בשבועות האחרונים להעביר לחברה פרטים נוספים לקראת ההזמנה - כמו רשיון נהיגה - נענו כי יקבלו את מכוניתם באיחור של שלושה חודשים.

טסלה לא מציעה ללקוחות שמסירת רכבם נדחתה פיצוי, אבל כן מאפשרת להם להודיע לה האם יוותרו על הרכישה, ואז יקבלו בחזרה את סכום המקדמה ששילמו. מדובר בשינוי מהמדיניות עליה היא מצהירה באתר המכירות שלה, כי לא ינתן החזר על המקדמה במקרה של ביטול הזמנה.

כפי שנחשף בכלכליסט, טסלה החלה לקבל הזמנות עבור המכוניות עוד לפני שקיבלה ממשרד התחבורה אישורי ייבוא פרטניים לדגמים השונים. זאת, משום שבאותו זמן טרם אישרה החברה כי תעמוד בתקנות הרעש בארץ ותבטל את צפצוף האזעקה ברכבים. בינתיים סיפקה טסלה את ההתחייבות, ובתחילת השבוע שעבר קיבלה מהמשרד את אישור הייבוא המיוחל, מה שאפשר למשלוח הראשון לצאת לישראל. המשלוח הראשון לארץ יצא מבלגיה מתוך המלאי של טסלה אירופה, כדי לקצר את זמן הגעתו ולעמוד בהתחייבות למסירה במרץ. זאת, משום שמסע באונייה ממפעל החברה בקליפורניה לישראל אורך יותר מחודש. הזמנת הלקוחות להשלים את התשלום מעידה כי טסלה מצפה למסור את הרכבים הראשונים בעוד כעשרה ימים.

מטסלה נמסר כי מדובר בכמות קטנה של לקוחות שמסירת רכבם נאלצה להדחות. בחברה סירבו לומר בכמה בדיוק מדובר. 

"אני מאוד מאוכזב", אמר אחד מהם לכלכליסט לאחר שהזמין את דגם הפרפורמנס ב-250 אלף שקל. "זאת לא התנהלות שציפיתי לה מטסלה. אולי העבירו את המכונית שהזמנתי ללקוח אחר, אני יודע שאצל יבואני הרכב הוותיקים יש לפעמים קומבינות כאלה. מכרתי השבוע את הרכב הקודם שלי לקראת המסירה, וכעת אני תקוע עד יוני בלי אוטו". 

מנגד, לקוחה אחרת שהזמינה את הדגם הבסיסי, סיפרה כי "מיד מיהרתי לשלם, עוד הערב, כדי לא לאבד את האוטו".

Support Ukraine