טסלה נושפת בעורפן של אאודי ומרצדס: מסרה 2,757 רכבים ב-2021

לפני שנתיים, 9 חודשים - 29 יוני 2021, גלובס
טסלה נושפת בעורפן של אאודי ומרצדס: מסרה 2,757 רכבים ב-2021
טסלה כבשה את שוק הרכב הישראלי בחודש יוני, ומטפסת לצמרת המסירות בפלח רכבי הפרמיום. כך עולה מנתונים שהגיעו לגלובס. הנתונים הללו ממקמים אותה במקום גבוה בדירוג של כלל מסירות הרכב החדש בחודש יוני, ולא רק בקטגוריית החשמל

חברת טסלה "דרסה" את שוק הרכב הישראלי בחודש יוני, ומטפסת בהדרגה לצמרת דירוג המסירות בפלח רכבי הפרמיום - כך עולה מנתוני מסירות ראשוניים שהגיעו לגלובס.

מתחילת חודש יוני ועוד סוף השבוע שעבר, העלתה החברה על הכביש 1,721 כלי רכב חדשים מדגם טסלה 3, נתון שמקנה לה נתח של כ-87% מכלל המסירות בפלח כלי הרכב החשמליים באותו חודש.

במחצית הראשונה של השנה, מתחילת ינואר ועד סוף השבוע שעבר, העלתה טסלה על כבישי ישראל 2,757 כלי רכב מדגם טסלה 3, שהם כ-64% מכלל המסירות בפלח החשמלי.

נתוני המסירות הללו ממקמים את טסלה במקום גבוה בדירוג של כלל מסירות הרכב החדש השנה, ולא רק בפלח החשמלי. בהשוואה לפלח הפרמיום, עם מחיר עסקה ממוצעת של מעל 200 אלף שקל, טסלה נושפת כיום בעורפם של המותגים המובילים בשוק - אאודי ומרצדס - ועשויה לעקוף החודש את המסירות של ב.מ.וו ולהתברג במקום השלישי במסירות רכבי הפרמיום במחצית הראשונה של 2021.

ביוני ספציפית צפויה טסלה לדלג היישר לחמישייה הראשונה של כלל מסירות הרכב החודשיות. הנתונים מרשימים גם בהשוואה לאירופה. כך, למשל, במחצית הראשונה של השנה נמסרו בישראל יותר טסלות 3 מאשר בשוק הספרדי וההולנדי ביחד.

אולם בענף מציינים כי בניגוד לרבים מהיבואנים, שמוכרים בישראל כלי רכב מהמלאי, טסלה מייבאת כלי רכב רק על פי הזמנת הלקוח כך, שמסירותיה הכוללות עד סוף השנה לא צפויות להיות עקביות ויהיו תלויות בהיקף המשלוחים ובעיתויים.

יצוין כי המשלוח הבא של רכבי טסלה 3 צפוי לנחות בישראל לקראת אוגוסט ויכלול גם הוא מאות רבות של כלי רכב שכבר הוזמנו.

בינתיים, בסין, המצב של טסלה פחות מזהיר. לאחרונה ציינה העיתונות הסינית כי לקוחות חדשים של החברה בסין קיבלו דחייה של מספר שבועות במועדי האספקה של הטסלה 3 המיוצרת בסין.

וזו לא הצרה היחידה של החברה שם. במהלך סוף השבוע הודיעו הרגולטורים בסין על ריקול ל-285 אלף מכוניות טסלה. הרשויות דרשו מבעלי המכוניות מדגמי טסלה 3 ו-Y לערוך עדכון תוכנה שקשור לפונקציית ה"טייס האוטומטי" ברכב. בהודעה נכתב כי הסיבה לכך היא שכרגע המערכות יכולות להיות מופעלות בטעות ולגרום לתאונה.

יצוין כי גם טסלה סובלת כיום מהמחסור בצ'יפים, שפוגע בכלל התעשייה, ולאחרונה ציינה העיתונות הסינית כי לקוחות חדשים של החברה בסין קיבלו דחייה של מספר שבועות במועדי האספקה של הטסלה 3 המיוצרת בסין.

רכישת הרכב החדש לא נעצרת: צפי לשיא של כ-180 אלף מסירות במחצית הראשונה

החודש צפויות מסירות של יותר מ-30 אלף מכוניות חדשות; כניסת טסלה לישראל והרצון בתחושת פיצוי בעקבות הקורונה מניעים את המגמה, שרק תתגבר לקראת סוף השנה - עם שחרורן של מכוניות היברידיות חדשות

מעל 30 אלף מכוניות חדשות צפויות להימסר החודש - יוני - מה שיהפוך את מחצית השנה הנוכחית לאחת הטובות של ענף הרכב הישראלי בשנים האחרונות עם שיא של מעל 180 אלף מסירות בסך הכל, כך עולה מהערכות מוקדמות. בפועל מספר המסירות עשוי אף לזנק החודש עד כ-33 אלף מכוניות, וזאת בהסתמך על מאמצים של הרגע האחרון של כמה יבואני רכב אשר ינסו למסור עוד מכוניות עד יום רביעי בשבוע הבא.

עוד ניתן לציין כי בחודש מאי האחרון נמסרו בישראל 26,800 מכוניות חדשות – משמע שבחמשת חודשי השנה הראשונים נמסרו בארץ בסך הכל 152,079 מכוניות.

לשם השוואה: במחציתה הראשונה של 2020, שנת הקורונה, נמסרו בישראל 119,294 מכוניות חדשות ואילו במחציתה הראשונה של שנת 2019 נמסרו בישראל 158,082 מכוניות חדשות .

הסיבות לקצב המסירות ההיסטרי השנה טמונות למרבה האירוניה דווקא בקורונה, אבל לא רק: השנה התרחשו מספר תהליכים אשר גרמו לישראלים להסתער על המכוניות, בינם ניתן למנות מספר נאה של הנפקות אשר השאירו ישראלים רבים עם סכומים שאמנם לא נאמדו במיליונים אבל כן נאמדו במאות אלפים, סכומים שלא ניתן להוציא על חופשות בחו"ל אך כן על רכישת רכב חדש. מעבר לכך מדגישים גורמים בענף הרכב את אווירת ה"מגיע לי פיצוי" בעקבות הקורונה, כמו גם את כניסתם של שחקנים חדשים לשוק ובראשם טסלה.

כמובן, השאלה העיקרית אשר נשאלת היא האם מגמה זו תימשך: על פי תחזיות המלאי של יבואני הרכב אכן כך יהיה למרות המחסור העולמי ברכיבים אלקטרוניים הפוגע בתעשיית הרכב, וזאת לפחות עד אוגוסט. לאחר מכן בנובמבר יתעורר שוב השוק עם שחרורים מאסיביים של עשרות אלפי מכוניות היברידיות בדצמבר.

Support Ukraine