יוזמה חדשה: להחזיר את הרכב למעסיק - אך לא לחברת הליסינג

לפני 3 שנים, 11 חודשים - 29 מרץ 2020, כלכליסט
יוזמה חדשה: להחזיר את הרכב למעסיק - אך לא לחברת הליסינג
בשבוע שעבר חשף כלכליסט את מצוקת החנייה בחברות הלסינג בשל עובדים שיצאו לחל"ת והחזירו רכבם. כעת מציעות החברות לעובדים להשתמש בחנייה במקום העבודה - בתנאי שלא ישתמשו ברכב במשך כל החודש. ההטבה לעובדים - פטור מתשלום שווי שימוש

מספר חברות גדולות במשק מציעות בימים אלה לעובדים דרך חדשה לפתור את בעיית החניה של חברות הליסינג וגם לנסות ולהקל על העובדים.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כלכליסט", חברות הליסינג הגדולות נדרשות להתמודד בימים אלה עם מצב לא פשוט, שבו עובדים מחזירים את הרכב לחברת הליסינג בתקווה שהמכונית - וגם מקום העבודה - ימתינו להם עם תום המשבר

כעת החלו מספר חברות גדולות לאפשר לעובדים להחזיר את המכונית - אך לא לחברת הליסינג. במסגרת זו מתחייב העובד כי יחזיר את המכונית לידי המעסיק, יחנה את המכונית בחניון של המעסיק (מה שחוסך לחברת הליסינג את האחסון) ובסוף החודש ישוב לקחת את המכונית.

העובד מצידו מתחייב כי לא יגיע אל החברה כדי לקחת את המכונית במשך כל החודש, עד תחילת החודש הבא. משמע - העובדים נשארים ללא מכונית לחג הפסח, מה שכנראה פחות קריטי במקרה של סגר או של מקום עבודה שאינו חיוני. 

כיום עובדים המחזיקים ברכב צמוד נדרשים לשאת בשתי עלויות שמצטרפות לשכר הברוטו של העובד לצורך חישוב מס: שווי השימוש (הסכום שמגלם את ההטבה שיש לשלם למדינה) ושווי המעסיק (התשלום על הרכב). עם "הקפאת" הרכב בחניון של המעסיק, לא ידרש העובד לשאת בעלויות שווי השימוש.

Support Ukraine