דו"ח של משרד התחבורה: עלייה במספר היבואנים המקבילים לצד עיכוב בהגעת מותגים של יבואנים ישירים

לפני שנה, 9 חודשים - 20 יולי 2022, כלכליסט
דו"ח של משרד התחבורה: עלייה במספר היבואנים המקבילים לצד עיכוב בהגעת מותגים של יבואנים ישירים
על פי רשימות של משרד התחבורה, כיום פעילים בישראל 50 יבואנים עקיפים, זאת לעומת 48 לפני חודשיים ופחות מ-45 אשתקד. בשוק הדו-גלגלי - היכונו להגעת האופנוע של CAKE השוודית, אשר מתמחה בייצור אופנועים חשמליים

מספר היבואנים המקבילים עולה, אף שמותגים שהובטחו על ידי יבואני רכב ותיקים מבוששים להגיע, כך עולה ממסמכים של משרד התחבורה אשר הופצו בקרב יבואני הרכב, המפרטים את זיכיונות היבוא הקיימים. 

כיום מכוניות חדשות מגיעות לישראל בשלוש דרכים: יבוא ישיר, כשיבואן רוכש מכוניות מיצרן רכב ומשווק אותן בישראל; יבוא עקיף/יבוא מקביל, כשיבואן רכב רוכש את המכוניות מסוכן של יצרן הרכב בחו"ל; ויבוא זעיר, כשסוכן יבוא מייבא מכוניות חדשות או כמעט חדשות בהיקף מצומצם ללקוחות.

מרשימות משרד התחבורה עולה כי כיום פעילים בישראל 50 יבואנים עקיפים, זאת לעומת 48 לפני חודשיים ופחות מ-45 אשתקד. יש להדגיש כי מתוך רשימה זו כמה יבואנים ישירים רשומים גם כיבואנים מקבילים.

עוד עולה כי מספר מותגים שעל יבואם העתידי הכריזו יבואני רכב עדיין אינם רשומים על ידי משרד התחבורה כמותגים ביבוא מוצהר. עם זאת יש להדגיש כי רישומי משרד התחבורה אינם מתעדכנים על בסיס יומי, כך שייתכן שמדובר ביבוא של מותגים שעדיין נמצא בתהליכים אחרונים מול המשרד. 

כך היבוא של רכבי השטח של אינאוס ש-UMI מתעתדת לבצע בעתיד אינו מופיע במסמכי משרד התחבורה. גם המכוניות של צ'רי הסינית שעל יבואן הצהירה קבוצת קרסו בחודש שעבר אינן מופיעות במסמכי הרישום של משרד התחבורה. 

לצד הקיפאון המסוים ביבוא המותגים החדשים לישראל, בשוק הדו-גלגלי ובשוק הרכב הזעיר ניכרת תכונה מעניינת.  ברישומי היבוא מופיע לראשונה אופנוע חשמלי מעניין במיוחד: האופנוע של CAKE השוודית, אשר מתמחה בייצור אופנועים חשמליים ועוסקת בין היתר בייצור קטנועים  ואופנועי מוטוקרוס.

Support Ukraine