לקראת שיא ביבוא המקביל: פיג'ו, סיטרואן ואיסוזו מצטרפות לדגמים הזמינים לרכישה

לפני שנתיים, חודש - 8 מרץ 2022, כלכליסט
לקראת שיא ביבוא המקביל: פיג'ו, סיטרואן ואיסוזו מצטרפות לדגמים הזמינים לרכישה
משרד התחבורה: בישראל רשומים כיום 43 יבואנים מקבילים לעומת פחות מ-10 לפני שלוש שנים והיצע הדגמים התרחב. רשימת הרכבים שצפויים להיכנס ארצה כוללת דגמים חדשים של פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל

בישראל רשומים 43 יבואני רכב מקבילים - לעומת פחות מ-10 שהיו רשומים רק לפני שלוש שנים. בפועל, מדובר בנתון שיבטיח ששיא היבוא המקביל של השנה שעברה כנראה יישבר בשנת 2022. 

נתוני משרד התחבורה שצפויים לרבעון השני של 2022 לא חשפו רק כמה יבואנים מקבילים יש בישראל – אלא גם כמה זיכיונות יבוא פעילים יש היום בארץ למותגים השונים בידי היבואנים הישירים והמקבילים. עם זאת, למרות שהיבוא המקביל איתנו בישראל כבר תשע שנים, על ירידות מחירים משמעותיות שהובטחו על ידי שר התחבורה בדימוס ישראל כץ אין מה לדבר.

היום היצע הדגמים ביבוא מקביל מרשים וכולל גם רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין הייבריד, שאינם מיובאים על ידי יבואני הרכב הוותיקים. ביבוא ישיר היבואן רוכש את המכוניות ישירות מהיצרן, ואילו ביבוא עקיף היבואן רוכש את הרכב מסוכן.

מבחינת רשימת היבואנים, בקרב יבואני הרכב הישירים חלו מעט מאוד שינויים מתחילת השנה, כמו למשל שסוזוקי מחזיקה בזיכיון ליבוא אוטובוסים חשמליים של חברת CRRC. לצד שינויים אלה ניכרים לא מעט שינויים בקרב היבואנים המקבילים, וזיכיונות יבוא חדשים: אוטומקס, יבואנית הרכב המקבילה הגדולה בישראל השיגה זיכיון ליבוא עקיף למכוניות הונדה בנוסף לזיכיונות שבידה. בנוסף אוטומקס תייבא ארצה גם מספר מותגים של PSA - פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל. 

לצד אוטומקס, גם איילון מוטורס מגדילה את סל מוצריה: הזיכיונות החדשים כוללים את רנו, פיג'ו, סיטרואן – וכפי שנחשף ב"כלכליסט" גם דאצ'יה. יבואנית מקבילה גדולה נוספת היא גשר גולן שמרחיבה באופן ניכר את היצע דגמיה ומוסיפה להם גם את איסוזו, פיג'ו וסיטרואן

Support Ukraine