מג'ילי ג'יאומטרי ועד יונדאי איוניק 6: מכרז הליסינג הענק בחברת החשמל יוצא לדרך

לפני 10 חודשים - 26 יוני 2023, כלכליסט
מג'ילי ג'יאומטרי ועד יונדאי איוניק 6: מכרז הליסינג הענק בחברת החשמל יוצא לדרך
לפי הערכות חברת החשמל, עד שנת 2026 היא צפויה להצטייד ב-1,221 מכוניות ליסינג. בין הדגמים שיוצעו לעובדים: BYD ATTO 3, MG4 וטויוטה bz4x החשמליות, לצד יונדאי קונה ההיברידית וצ'רי טיגו 8 המזהמת. כל חברת ליסינג שתספק לחברת החשמל מכונית חשמלית תידרש גם לספק לה עמדות טעינה

חברת החשמל, אחת ממחזיקות ציי הרכב הגדולים בישראל, יוצאת למכרז ליסינג חדש שחלק גדול ממנו יהיה לרכב חשמלי, כך עולה ממסמכים שהופצו בשבוע שעבר בקרב ספקיה של חברת החשמל. המכרז של חברת החשמל עשוי אפילו להיות מכרז הליסינג הגדול ביותר בישראל לרכב חשמלי.

על פי עיקרי המכרז, מתווה ההצטיידות מבוסס על שבע קבוצות שונות שבהן יוצעו רכבים חשמליים, רכבי פלאג אין הייבריד וגם רכבים שאינם חשמליים כלל: משפחתיות קטנות, משפחתיות, משפחתיות בכירות, משפחתיות מנהלים לדרג ביניים, מכוניות מנהלים, מיניוואנים ורכבי איגום (רכבים המיועדים לשימוש מזדמן של עובדים). 

לפי הערכות חברת החשמל, עד שנת 2026 היא צפויה להצטייד ב-1,221 מכוניות ליסינג בסך הכול. הקבוצה הגדולה ביותר מבחינת היקף ההצטיידות היא המשפחתיות הקטנות, בה צפויה חברת החשמל להצטייד ב-520 מכוניות. עוד עולה ממכרז חברת החשמל כי היקף הנסועה השנתי של עובדי החברה הוא 33 אלף קילומטרים.

ממפרטי חברת החשמל עולה רשימה ארוכה של דגמים שיוצעו לעובדים, אם כי החברה מדגישה שדגמים אלה עשויים להשתנות. בקבוצת הרכבים הראשונה (משפחתיות קטנות) מבקשת החברה להצטייד ברכבים החשמליים BYD ATTO 3 ברמת גימור בסיסית, ג'ילי ג'יאומטרי C 460 וב-MG4. לצידן מופיעות בקבוצה זו גם סוזוקי ויטארו ו-S קרוס, כמו גם יונדאי קונה ההיברידית. 

בקבוצת הרכבים השנייה (משפחתיות) מופיעים בין היתר BYD ATTO 3 ברמת גימור "דיזיין", U5 של AIWAYS, יונדאי אלנטרה ההיברידית וטויוטה קורולה קרוס ההיברידית. בקבוצה השלישית (משפחתיות בכירות) יוכלו העובדים לבחור בין היתר בין קיה נירו חשמלית וקיה נירו פלאג אין הייבריד. בקבוצה הרביעית (משפחתיות מנהלים לדרג ביניים) יוכלו העובדים לבחור גם את יונדאי איוניק 6 ואיוניק 5. בקבוצה החמישית יוכלו העובדים לבחור את טויוטה bz4x החשמלית ויונדאי סונטה וטויוטה קאמרי ההיברידיות, אך גם את צ'רי טיגו 8 – רכב כביש שטח סיני ש"זוכה" לציון גבוה במדד זיהום האוויר של מדינת ישראל.

כמו כן, המכרז אינו עוסק רק ברכבים, אלא הוא גם מכרז לעמדות טעינה, כאשר כל חברת ליסינג שתספק לחברת החשמל מכונית חשמלית תידרש גם לספק לה עמדות טעינה. מנוסח המכרז עולה כי העמדות יהיו בבעלות חברת החשמל, אך ספק הליסינג יהיה אחראי על ההתקנה.
העמדות יהיו כפופות לניהול אנרגיה עתידי, כלומר ייתכן שהחשמל בהן יוגבל בשעות העומס. לפי מסמכי המכרז, "עמדות הטעינה באתרי בבתי העובדים יאפשרו ניהול אנרגיה ויאפשרו הגבלה של כמות החשמל וכן טעינה בשעות מסוימות ביממה".

Support Ukraine