החשמליות של BYD הגיעו לישראל. ומה יהיו המחירים? תלוי את מי שואלים

לפני שנה, 7 חודשים - 13 ספטמבר 2022, כלכליסט
החשמליות של BYD הגיעו לישראל. ומה יהיו המחירים? תלוי את מי שואלים
לפי רישומי משרד התחבורה, מכונית BYD ATTO 3 של היצרנית הסינית נרשמה במחיר 199,900 שקל ו-TANG נרשמה על ידי היבואן במחיר של 299,900 שקל

מכוניות חשמליות ראשונות של BYD נחתו בישראל בשבועות האחרונים ונרשמו לתנועה בארץ - כך עולה מרישומים של משרד התחבורה שמפרטים את דגמי הרכב החדשים המיועדים לעלות בשבועות הקרובים על כבישי ישראל. 

לפני כמה שבועות הודיעה שלמה מוטורס שתחל לייבא ארצה מכוניות נוסעים של BYD הסינית וצפויה לפתוח בקרוב בארץ ארבע סוכנויות למכירת המכוניות החשמליות של הענקית הסינית. שלמה מוטורס תמכור בישראל שלושה דגמים של החברה - HAN ,TANG ו-ATTO3. 

רישומי מדינת ישראל לא מפרטים רק את הדגמים שנכנסו ארצה, אלא גם את המחיר שעליו הצהירה היבואנית במסמכי היבוא. עם זאת, יש להדגיש כי רישומי מדינת ישראל לעתים אינם סופיים - ויתרה מזאת הרישומים אינם מפרטים את רמת הגימור של הרכב. כך, מרישומי המדינה עולה כי מכונית BYD ATTO 3 נרשמה במחיר 199,900 שקלים ואילו TANG נרשמה בהצהרת היבוא במחיר של 299,900 שקלים.

לפי הנתונים שמפרסמת BYD באתר הישראלי שטרם נפתח להזמנות, טווח הנסיעה הרשמי של ה-ATTO 3 הוא 420 קילומטרים. רשימת האבזור כוללת שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת לבלימת חירום מפני הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות נוספות. 

ה-TAG – רכב הכביש-שטח הבכיר של BYD - מסוגל לנסוע לפי נתוני היצרנית לטווח רשמי של 400 קילומטרים. רשימת האבזור הבטיחותי של ה-TANG כוללת שש כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות בטיחות נוספות.

כיום מיובאות לישראל מכוניות סיניות מחברות שונות, כשהבולטות בהן מתוצרת ג'ילי, SERES וסקיי וול.

Support Ukraine