מתחילים להיגמל מהבנזין: אחת מכל 3 מכוניות חדשות ב-2023 מחושמלת

לפני שנה, 7 חודשים - 8 מאי 2023, Walla!
מתחילים להיגמל מהבנזין: אחת מכל 3 מכוניות חדשות ב-2023 מחושמלת
תעודת השליש לשוק הרכב החדש: BYD אטו 3 הכי נמכרת, ג'ילי גיאומטרי C שלישית. 35% מהמכוניות החדשות חשמליות, פלאג אין והיברידיות. המכירות עלו ב-13%, אבל יש סימני האטה

גז וברקס: שוק הרכב הישראלי מציג את ארבעת חודשי המסירות החזקים בתולדותיו, מסיים את השליש הראשון של 2023 עם 125,301 מכוניות חדשות שעלו לכבישים עלייה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת בדצמבר נרשמה ירידה של 5% ל-19,430 מסירות, שיכולה לסמן שעליית מחירי המכוניות השנה, עליית הריבית המייקרת את הלוואות המימון לרכישתן, סימני המיתון במשק והאווירה שיוצרת המהפכה המשפטית מתחילות להשפיע על המכירות.

שיאים נרשמו גם בכמות המכוניות החשמליות שנמסרו בשליש הראשון, 19,982 מכוניות, קרוב למספר החשמליות שנמסרו בכל השנה שעברה. למעשה 35% מהמכוניות החדשות שנמסרו השנה הראשון היו מחושמלות, מהן 15.9% חשמליות לגמרי, 5.6% פלאג אין ו-13.6% היברידיות, שנתח השוק שלהן הולך ויורד, אך נפגע השנה גם בגלל המחסור בדגמים ההיברידיים של טויוטה.

BYD אטו 3 החשמלית שומרת על מיקומה כמכונית הנמכרת בישראל, עם 6,900 מסירות, כשהיא מקדימה את מאזדה 2 הוותיקה (4,200) ואת ג'ילי גיאומטרי C החשמלית גם כן (3,600). קיה נירו, שמכרה בעיקר מגרסאות הפלאג אין מדורגת רביעית (3,530) לפני יונדאי אלנטרה ההיברידית (3,500). וכך, מלבד ה-2, כל שאר חמש המכוניות הנמכרות בארץ הן מחושמלות.

שאר דגמי הבנזין הפופולריים נדחקו לחמישייה השנייה: צ'רי טיגו 8, רכב 7 המקומות הנמכר ביותר (3,300), קיה פיקנטו (3,200) שהייתה המכונית הנמכרת ביותר ב-2022, וכנראה מכונית הבנזין האחרונה שתחזיק בתואר הזה, יונדאי טוסון, יונדאי i10 וקיה סלטוס. קרובים מאוד להיכנס לעשירייה הראשונה שני רכבי פנאי שונים מאוד: קיה סלטוס (2,930) עם מנוע 2 ליטר בנזין, וטויוטה יאריס קרוס שנמכרת בעיקר כהיברידית (2,900).

מבין היצרנים ממשיכה יונדאי להוביל את השוק (21,326, ירידה של 1.8%), לפני חברת האחות קיה (14,885, ירידה של 4.7%), טויוטה (10,673, קריסה של 37.7% תוך מחסור בקורולה ותורים גדולים לאספקת דגמים אחרים), מאזדה (8,190, עלייה של 16%) ו-BYD הסינית (7,229 מסירות, לא הייתה כאן לפני שנה).

גם במקום השישי ניצבת יצרנית סינית חדשה בארץ, צ'רי (5,910), לפני סקודה (5,850 ועלייה של 9.9%), מיצובישי (4,561, ירידה של 15%), פיג'ו (4,109, זינוק של 24%) וסוזוקי (4,100, זינוק של 28%).

את שוק היוקרה ממשיכה להוביל שנה שנייה ברציפות מרצדס (2,240 מכוניות פרטיות, עלייה של 1.5%), כאשר אודי מצמצמת פערים (1,646, עלייה של 12%) וב.מ.וו צוללת (1,196, ירידה של 32.1%).

קופרה כבר עם 942 יחידות (38%+), לפני וולוו (897, 31%+), לקסוס (685, 20.9%-), ג'נסיס (420, 39%+) וקאדילק (258, 10.5%+). פורשה (133, 20%+), מזראטי (26, 19%-), פרארי (13, 70%+) בנטלי (7, 36%-), ואסטון מרטין (2, 70%-) סוגרות את הרשימה בשוק היוקרה.

מבין מותגי היוקרה הסיניים החשמליים מתבלטת Wey (עם 229 יחידות), לפני לינק אנד קו (147) הונגצ'י (74) ופולסטאר (68).

Support Ukraine