ענף הרכב הישראלי מסכם רבעון ראשון של השנה עם 105,868 מסירות - כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב. מדובר בעלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז נמסרו 90,493 מכוניות.
יונדאי מובילה את השוק עם 18,227 מסירות מתחילת השנה. במקום השני נמצאת קיה - עם 12,265 מסירות. במקום השלישי - טויוטה עם 8,664 מסירות ורביעית מאזדה עם 7,647 מסירות. את החמישייה הראשונה סוגרת BYD הסינית, שמסרה 5,582 מכוניות בינואר-מרץ.
מניתוח הנתונים עולה כי קוריאה הדרומית היא המדינה שממנה יובא לישראל מספר המכוניות הרב ביותר - 19,548 מכוניות. סין במקום השני עם 18,016 מכוניות. אם כי יש להדגיש: יצרני הרכב הסינים מייצאים מכוניות לישראל מסין בלבד. יצרני רכב אחרים - החל ביונדאי וכלה בטויוטה - מייצרים גם באירופה. במקום השלישי ברשימת המדינות שיצאו לישראל מכוניות ברבעון הראשון של השנה נמצאת יפן עם 14,324 מכוניות.
מניתוח נתוני מסירות הרכב החשמלי (16,500 מסירות ברבעון הראשון של 2023, כ-15.5% מסך המסירות הרבעוניות) עולה כי הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל הוא BYD - היצרנית הסינית מסרה 5,852 מכוניות ברבעון. במקום השני נמצאת ג'ילי שמסרה 3,102 מכוניות ובמקום השלישי נמצאת יונדאי עם 1,752 מסירות. כפי שנחשף ב"כלכליסט", ההוזלות של טסלה לא הצליחו לייצר "כיבוש" של שוק הרכב החשמלי והיצרנית מסיימת את הרבעון הראשון של השנה עם 1,369 מסירות.
חדשות קשורות