בימים הקרובים יחצה מספר המכוניות החשמליות הנעות בכבישי הארץ את הרף הסמלי של 100 אלף. כרגע הוא עומד על 99,239 כלי רכב.
לרגל האירוע, ואולי במקרה, עורכת לראשונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סקר בקרב בעלי מכוניות חשמליות. הסקר בודק את הסוגיות שבאמת מטרידות את נהגי החשמליות, ובלמ"ס מבטיחים שהממצאים ישמשו את המדינה לקבלת החלטות על פריסת תשתיות הטעינה בשנים הבאות.
כך למשל נשאלים נהגי החשמליות היכן הם טוענים את רכבם ובאיזו תדירות, בבית, בעבודה, בעמדות ציבוריות מהירות או איטיות וכמה קילומטרים נסעו עד היום ברכב. מי שמשתמש בעמדות ציבוריות מתבקש לסמן האם כשהוא מגיע אליהן הן תקינות ופנויות, תקינות ותפוסות או שאינן תקינות.
ועד שנחצה את רף ה-100 אלף מכוניות, מי החשמליות הנפוצות בארץ? מצד הוותיקות אפשר לדווח על 151 דגמי רנו פלואנס ZE מימי בטר פלייס שעדיין יש להן רישוי תקף.
ומצד הפופולריות ביותר, שלא במפתיע BYD אטו 3 היא הראשונה, עם 20,521 מכוניות. ג'ילי גיאומטרי C (עם 15,167) שנייה וטסלה מודל 3 (11,931) שלישית. סוגרות את החמישייה הראשונה: טסלה מודל Y (עם 5,247) ויונדאי איוניק 5 (4,500).
גם המשך הרשימה מראה שליטה של הסיניות והקוריאניות. חוץ מסקודה אניאק ומרצדס EQA אף חשמלית אירופית עדיין לא הגיע לארבע ספרות בכמות המסירות שלה. מנגד יש כ-240 פורד מוסטאנג מאך E שהגיעו בייבוא מקביל ו-161 דגמי רנו מגאן חשמליים, שהגיעו באופן דומה.
דירוג | דגם | מכוניות על הכביש
חדשות קשורות