אבארט 500e: טיל חשמלי
אחרי שפיאט העבירה את מכונית הרטרו הקטנה שלה להנעה חשמלית, הגיע גם תורה של הגרסה הספורטיבית להיפרד מהבנזין.
החדשות הטובות הן שהמראה ספורטיבי נשמר, הגרסה החשמלית קיבלה זמינות כוח משופרת ו-155 כ"ס, המאפשרים 0-100 קמ"ש ב-7 שניות.
החדשות הרעות הן שהחשמלית שוקלת כ-1.4 טון, הרבה מאוד למכונית קטנה, אחד הגורמים לטווח קצר, של 255 ק"מ בגרסה הרגילה ו-244 בקבריולה. גם המחיר כבד לכיס: מ-220 אלף שקל לדגם הרגיל.
מתי בארץ: פברואר
אורה 07: מבחן הדגם השני
החשמלית עם השם הכי מקסים בשוק, ה-ORA פאנקי קאט הסינית, מקבלת סוף סוף אח גדול, וגיוון באולם התצוגה. ה-ORA 07 אמנם מקבלת שם יותר סטנדרטי, אבל המתחרה החדשה לטסלה מודל 3 היא סדאן חשמלית בעיצוב רטרו, מה שמורגש היטב בחלקה האחורי וגם בסביבת הנהג, עם המחוונים העגלגלים והעור החום, שמקרינים יותר יוקרה ואופי מטסלה. סוללת 83 קילוואט, הנעה כפולה והספק של 400 כ"ס, מאפשרים טווח של כ-480 ק"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. הממדים דומים לטסלה מודל 3, והמחיר צפוי להיות דומה לזה של מודל 3 לונג ריינג'.
מתי בארץ: רבעון ראשון
BYD סיל: מלכת המכירות סוגרת פער
אחרי שנה ורבע של פעילות בארץ BYD הסינית הצליחה להפוך ליצרן הרביעי הכי נמכר, מייד אחרי יונדאי, קיה וטויוטה הוותיקות והאטו 3 של היא המכונית הנמכרת בישראל. עכשיו היא סוגרת פער בהיצע הדגמים שלה ומנחיתה בארץ סדאן ראשונה, שמתהדרת גם היא בתואר "מתחרה לטסלה מודל 3". הנשק שלה הוא פלטפורמה חדשה ומתקדמת, עיצוב מודרני, שפע אבזור כולל מסך ה-15.6 אינץ' המסתובב המוכר מהאטו 3, וסוללת 82.5 קוט"ש. בדגם ההנעה האחורית הבסיסי היא רושמת 5.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-570 ק"מ טווח, ובהנעה הכפולה 3.8 שניות ו-520 ק"מ. המחיר אמור להיות תחרותי מאוד מול מודל 3.
מתי בארץ: פברואר
BYD סיל U: מסתכלת למעלה
מתחרה למודל 3 זה חשוב, אבל מתחרה למודל Y וגם ליונדאי איניק 5 זה גם מוכר. סיל U היא גרסת הייצוא של הסונג פלוס, אחת החשמליות הנמכרות בסין. היא בנויה על פלטפורמה ותיקה יותר משל הסיל סדאן, אבל זה כנראה גם יעזור להוזיל אותה, כאשר תגיע עם הנעה קדמית, 218 כ"ס, ושתי סוללות: 72 קוט"ש בגרסת הבסיס עם טווח של 420 ק"מ, או 87 קוט"ש וטווח של 500 ק"מ. האבזור נדיב, כולל תצוגה עילית בגרסה היקרה ומסך מולטימדיה, ניווט ותפעול 15.6 אינץ' בשניהם.
מתי בארץ: רבעון שני
BYD טאנג: מתיחת פנים
אחרי שמכר בארץ כמעט 300 יחידות ב-2023, למרות תג מחיר של מעל 300 אלף שקל, יגיע השנה הקרוסאובר 7 מושבים הסיני אחרי מתיחת פנים.
מלבד חזית חדשה, שמזכירה את זו של ה-BYD אטו 3, קיבל הטאנג מערכת מתלים אקטיביים, שאמורה לעדן את התנהגות הכביש המגושמת של קרוסאובר במשקל של 2.5 טון.
למרות שבסין הוא קיים גם בגרסת הנעה אחורית מוזלת, גרסת הייצוא תמשיך להתבסס על גרסת ההנעה הכפולה.
מתי בארץ: מחצית שנייה
דאצ'יה ספרינג: החשמלית הכי זולה בארץ?
הקרוסאובר החשמלי הקטן של דאצ'יה אמור היה להיות מושק בארץ עוד ב-2023, אבל כמה עשרות יחידות שנחתו כאן נשרפו מפגיעת רקטת החמאס במתקן האחסנה של היבואן פריסבי בפארק ראם.
החדשות הטובות: בזכות העיכוב נקבל את הגרסה המעודכנת, עם 65 כ"ס, סוללת 27 קוט"ש וטווח משולב רשמי צנוע של 230 ק"מ. במקביל ממשיכה דאצ'יה לייצר בסין את גרסת הבסיס עם 45 כ"ס, סוללה וטווח זהים, 19 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 125 קמ"ש.
המתחרה הישירה תהיה הליפמוטור T03 שנמכרת ב-100 אלף שקל, אבל מדובר בתחרות גם לקיה פיקנטו וליונדאי i10 המצליחות.
מתי בארץ: מחצית שנייה
טויוטה אורבן SUV: נכנסת למשחק
טויוטה לא מיהרה כידוע להסתער על האתגר החשמלי, וגם כשהציגה חשמלית ראשונה לאירופה ועבורנו, היה מדובר ב-bZ4X שנמכר אצלנו ברבע מיליון שקל עוד לפני העלאת המסים.
האורבן SUV שהוצג בינתיים רק כקונספט יהיה קטן יותר, קטן מעט מ-BYD אטו 3, אבל גבוה וג'יפוני יותר. אין עדיין פרטים טכניים, אבל טויוטה מבטיחה תחרותיות במחיר ובתמורה. היינו מהמרים על תג מחיר של כ-180 אלף שקל, שיהפוך אותו נגיש להרבה יותר לקוחות.
מתי בארץ: רבעון אחרון
טסלה מודל Y: מתיחת פנים לחשמלית הנמכרת בעולם
כרגיל בטסלה אין עדיין הכרזות רשמיות, אבל הדלפות חושפות את פרויקט "ג'וניפר", שאמור לעדכן את הקרוסאובר הפופולרי, כמו שפרויקט "היילנד" עדכן את ה-3 סדאן.
בתפריט: שיפורי טווח וביצועים, שיפורי איכות ואבזור בתא הנוסעים, כולל מסך גם ליושבים מאחור, וגם עליית מחיר מתבקשת.
בסין אמור הייצור להתחיל באמצע השנה, ועשוי להקדים את פסי הייצור בברלין, משם מייצאת טסלה את הדגם גם לארץ, ובארה"ב.
מתי בארץ: מחצית שנייה
אחרי ההצלחה היחסית של הליפמוטור TO3 הקטנה, יגיע אלינו גם קרוסאובר ראשון של היצרן הסיני
מדובר ברכב 5 מקומות מרווח שפונה לפלח השוק העליון של שוק הקרוסאוברים העממיים, באורך 4.75 מטר ועם בסיס גלגלים של 2.75 מטר, עם שלושה מסכים לנהג ולנוסעים, בגדלי 10.25 עד 12.8 אינץ'. הביצועים נאים: 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסת הפרפורנס, עם 536 כ"ס, הנעה כפולה וסוללת 90 קוט"ש, אבל טווח של כ-400 ק"מ בלבד.
מתי בארץ: רבעון אחרון
MG4 XPower: גולף GTI מוזלת על סוללות
אחרי שהצליחה עם ה-MG4 ליצור קומפקטית הנעה אחורית זולה יחסית ומהנה לנהיגה, עניין נדיר מאוד בחשמליות, פונה MG לאתגר האמיתי: לייצר GTI חשמלית.
הגרסה החמה של ה-MG4 קיבלה הנעה כפולה, עם תוספת מנוע קדמי, להספק כולל של 435 כ"ס ולתאוצה מ-0 ל-100 ב-3.8 שניות.
יש גם התאמה של מערכות הבקרה, המתלים והבלמים. מאחר והסוללה נותרה עם 64 קוט"ש, הטווח המשולב ירד ל-380 ק"מ.
באירופה תג המחיר זול בעשרות אחוזים משל גולף GTI. עליית המס השנה תפגע בו, אבל יש עדיין פוטנציאל לתג מחיר בסביבות 200 אלף שקל.
מתי בארץ: רבעון שני או שלישי
MG סייברסטאר: הדבר האמיתי
כשראינו אותה כמכונית תצוגה היינו סקפטיים, אבל היא באמת קרתה. SAIC הסינית לא התכחשה למורשת של MG שרכשה ומשיקה רודסטר חשמלית ראשונה.
הממדים גדולים משמעותית וכך גם ההספקים, 310 כ"ס בהנעה אחורית ו-536 כ"ס בכפולה. המשקל זינק בהתאם לאזור ה-2 טון.
אז לא קיבלנו מתחרה חשמלית ל-MX5, לפחות לפורשה בוקסטר. נקווה להפתעות בגזרת המחיר.
מתי בארץ: רבעון שני או שלישי.
סאנגיונג, כלומר KG, טורס: עוברים לחשמלי ומשנים את השם
המעבר לעידן החשמלי תפס את יצרנית רכבי השטח הדרום קוריאנית בהחלפת בעלות, לאחר שנרכשה בידי תאגיד הכימיה KG. כך שהטורס החשמלי יהיה הרכב הראשון של היצרן שיגיע אלינו גם השם החדש KG.
הטורס EVX, גרסה חשמלית לקרוסאובר שמיוצר גם עם מנוע בנזין, יגיע עם סוללת 70 קוט"ש מתוצרת BYD, טווח של 420 ק"מ, מנוע בהספק 200 כ"ס והנעה קדמית. עם אורך של 4.72 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 הוא גדול למדי, אם כי בסיס גלגלים של 2.68 מטר מרשים פחות. תא המטען ענקי, עם נפח של יותר מ-800 ליטר.
מתי בארץ: רבעון שני