האם מייסדי אוטו דיל יהפכו ליבואני רכב סיני?

לפני שנה, חודש - 16 מרץ 2023, כלכליסט
האם מייסדי אוטו דיל יהפכו ליבואני רכב סיני?
נציגי זיקר, החברה הבת של ג'ילי, נפגשו בישראל עם מייסדי אוטו דיל תומר דותן ומאיר אוחיון. מה שיכול לתמוך בעסקה הוא שמבין יבואני הרכב הם היחידים שנחשבים עקיפים, ולכן אינם כפופים לביקורת של הממונה על התחרות

האם מייסדי "אוטו דיל" יהפכו ליבואני רכב סיני בעצמם? לכלכליסט נודע שתומר דותן ומאיר אוחיון, שיסדו בשעתו את הרשת שנמכרה לאלייד תמורת 150 מיליון שקל, נפגשו בעת האחרונה עם נציגים מטעם זיקר הסינית שביקרו בישראל. 

נציגי זיקר אמנם נפגשו עם מספר גורמים בענף הרכב, כולל יבואנים שמייצגים את החברה האם של זיקר (ג'ילי, המיוצגת בישראל על ידי מספר יבואנים) אך דותן ואוחיון הם היחידים שאינם יבואני רכב ישירים בהיקף משמעותי,  אלא דווקא יבואני רכב עקיפים. (בשנת 2015 רכשו דותן ואוחיון את זיכיון השיווק של אסטון מרטין - אך היקף היבוא של מכוניות העל הבריטיות לישראל מצומצם). וזאת בניגוד ליבואני הרכב הישירים, שנדרשים לביקורת של הממונה על התחרות ולכן עשויים להירתע מקבלת זיכיון רכב סיני.

כך, שנתיים לאחר מכירת אוטו דיל לאלייד הודיעו לאחרונה על הקמת מרכז לשיווק רכב ביבוא מקביל שמשרדיו שוכנים בהרצליה. דותן ואוחיון בחרו שלא להגיב לדברים.

Support Ukraine