לא רק NIO: החשמליות של ZEEKR יגיעו לישראל ביבוא מקביל

לפני 4 חודשים, 3 שבועות - 13 דצמבר 2023, כלכליסט
לא רק NIO: החשמליות של ZEEKR יגיעו לישראל ביבוא מקביל
החשמליות של ZEEKR הסינית יגיעו ארצה באמצעות היבואנית גיאו מוביליטי, נציגת ג'ילי בישראל, וזאת בשל מדיניות היצרן הדורשת רכישת המכוניות מסוכנים. לפי רישומי משרד התחבורה, היבואנית רשמה בישראל מכוניות זיקר 01 במחיר של 350 אלף שקל, אם כי מחיר זה הצהרתי בלבד

המכוניות החשמליות של ZEEKR הסינית יגיעו לישראל ביבוא עקיף, באמצעות היבואנית גיאו מוביליטי, נציגת ג'ילי בישראל - כך נודע ל"כלכליסט". בכך תצטרף גיאו מוביליטי (מקבוצת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) לדלק מוטורס שהודיעה לפני כמה חודשים כי תייבא ארצה את המכוניות של NIO ביבוא עקיף ולא באמצעות רכישת המכוניות ישירות מהיצרן.

כיום קיימים בישראל מספר סוגי יבואני רכב: יבואן ישיר - יבואן שרוכש מכוניות ישירות מהיצרן ומשווק אותן בישראל, יבואן עקיף - יבואן שרוכש מכוניות מ"דילר" (סוכן) של היצרן ומשווק אותן בישראל, ויבואן זעיר - מייבא כמות של עשרות מכוניות בשנה בלבד. מטבע הדברים, לכל אחד מסוגי היבוא יש יתרונות וחסרונות, כשבמקרה של יבוא עקיף הרכישה מבוצעת מ"דילר" - כלומר יש עוד גורם שגוזר קופון בדרך אל הקונה הישראלי. 

לדברי גורמים המקורבים ליבואנית, ההחלטה לייבא את מכוניות ZEEKR לישראל ביבוא עקיף ולא ישיר נובעת ממדיניות היצרן הדורשת רכישה של המכוניות מסוכנים, אם כי דווקא 

לפי רישומי משרד התחבורה, היבואנית רשמה בישראל מכוניות זיקר 01 במחיר מוצהר של 350 אלף שקל, אם כי מחיר זה הוא ככל הנראה רק מחיר הצהרתי לצורך רישום ראשוני בלבד ואינו משקף את מחיר הרכב בפועל לכשיימכר בישראל.

Support Ukraine