סדקים ראשונים ב"חומה הסינית"? יבואנית ג'ילי יוצאת למבצע מכירות

לפני שנה, חודש - 30 מרץ 2023, כלכליסט
ג'ילי ג'יאומטרי C
ג'ילי ג'יאומטרי C
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי, הודיעה על מבצע ללקוחות "חבר" שבמסגרתו יוענקו הנחות של 4,000 שקל על שני דגמים. ברקע: עודפי המלאי שעשויים לגרום גם לשחקניות אחרות בשוק להכריז על מבצעים, ואולי לעורר מלחמת מחירים

האם יבואני הרכב הסינים ייכנסו למלחמת מחירים? השבוע הודיעה יבואנית ג'ילי גיאו מוביליטי על מבצע הנחות ראשון למכוניות החשמליות של ג'ילי. הדגש הוא על הנחות מן המחיר, ולא הטבות כגון טעינה חינמית או מימון.

המבצע עצמו הוא מבצע סקטוריאלי, כלומר כזה שמוגבל לקהל מסוים באמצעות מועדון "חבר", ובמסגרתו יוענקו עד 5 באפריל הנחות ש"מחזירות" את מחירי הג'ילי החשמלית לרמת המחיר של אוקטובר האחרון. כך, לפי נתוני חבר, ג'ילי ג'יאומטרי C ברמת הבסיס תשווק ב-148 אלף שקל, מחיר אשר משקף הנחה של 4,000 שקל. הגרסה הבכירה תשווק ב-161 אלף שקל, מחיר אשר משקף הנחה של 4,000 שקל. לצד אלה יוצעו ללקוחות "חבר" גם עמדות טעינה ומסלולי טעינה.

המהלך של יבואנית ג'ילי אינו מפתיע. כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", יבואני הרכב הסינים מצאו את עצמם לפתע ניצבים בפני מצב שלא חוו מעולם: לא זו בלבד שהלקוחות אינם עומדים בתור כדי לריב על מכונית סינית חשמלית, הם אפילו לא מגיעים לסוכנויות, מה שמייצר עודפי מלאי אצל יבואני הרכב.

הסיבות ל"ייבוש" יבואני הרכב הסיני מגוונות וכוללות את המצב הפוליטי, עייפות החומר אצל הלקוחות שהתעייפו ממיעוט הדגמים הזמינים והאפשרויות המצומצמות (ג'ילי לדוגמה מייבאת רק רכב מדגם אחד לישראל), העובדה שמכוניות בנזין הפכו זולות משמעותית ממכוניות חשמליות, אפילו סיניות - וגם זיכרון בריא של הלקוחות שזוכרים היטב כיצד יבואני הרכב הזניקו את מחירי הרכבים לפני שלושה חודשים בלבד. 

מעבר לכל אלה, יבואני הרכב עדיין נהנים מן העובדה שמכוניות שנמכרות כיום אינן משקפות את היחלשות השקל של השבועות האחרונים. עם זאת, יש להדגיש כי יבואנית ג'ילי היא לעת עתה היחידה שמציעה את החשמלית הסינית שלה בהנחה.

השבועות הקרובים נחשבים בענף הרכב ל"שבועות מתים" בגלל חופשת הפסח, ולכן חבל ליבואני הרכב לצאת בהם במבצעים והנחות, מה גם שיבואני הרכב מעדיפים לשבת על הגדר כדי לראות לאן ינשבו הרוחות במישור הפוליטי. אך בהינתן המגמה הנוכחית של היחלשות המכירות, ייתכן בהחלט שאחרי יום העצמאות יבואני הרכב הסיני יהיו חייבים לצאת במבצעי מכירות.

Support Ukraine