+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 478, סה"כ - 24452

הסינית הזאת עוד תשנה את שוק המכוניות החשמליות

11 נובמבר 2021 - כלכליסט

הסינית הזאת עוד תשנה את שוק המכוניות החשמליות

ג’יאומטרי C של ג’ילי הסינית אינה המכונית החשמלית המושלמת, אבל היא מוצר מוצלח שמגיע בעיתוי הנכון: משפחתית טובה וחסכונית, טווח נסיעה של 400 ק”מ ותמורה ראויה לכסף

ג'ילי ג'יאומטרי C היא תופעה מעניינת בשוק הישראלי. מותגי רכב סיניים כבר נכנסו לישראל, אבל חלק מהם נכשלו בגלל מגבלות מכסות יבוא. אחרים לא היו טובים מספיק ואחד מהם אפילו נמצא בידיה של יבואנית ג'ילי אבל אינו משווק כיום בארץ. ויש לנו כמובן את טסלה, שמייצרת מכוניות בסין והצליחה לפתוח את התודעה הישראלית למכוניות מתוצרת סין. 

אבל ג'ילי אינה טסלה, היא לא GAC והיא לא אף אחד מיתר המותגים המתחרים. ג'ילי היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, אבל הידע שלה מושג דווקא מן המערב. ג'ילי היא בעלת הבית של וולוו וגם של לוטוס. כלומר, היא רכשה חברות מערביות ועל הדרך גם שתתה מהן לא מעט ידע.

הישראלים צמאים למותגים חדשים אבל כדי לשכנע את אותם שמדובר במוצר טוב, צריך גם להבהיר שמדובר בחברה גדולה. וכאן המוניטין של ג'ילי מתערבב עם זה של טסלה שמייצרת בסין. ויש עוד עובדה חשובה: לג'ילי אין מגבלה על כמות המכוניות שהיא יכולה לייבא. היצרן מבטיח לשוק הישראלי לא מעט מכוניות בעידן שבו יצרנים אחרים עדיין מנסים למצוא שבבים שיאפשרו להם לייצר מכוניות. בעידן של מחסור עולמי בשבבים, מדובר בהבטחה שחייבים לקיים שכן המתחרים הקוריאניים נושפים בזעם מעבר לכתף של הסינים.
עיצוב פשוט ושימושי

בדומה להרבה מכוניות סיניות, הג'יאומטרי C רחוקה מאוד מלהיות הדגם היחיד שג'ילי מייצרת. ובדומה לרוב יצרני הרכב הסיניים, גם לג'ילי יש מכוניות שקשה לעכל, כאלה שגדושות בגימיקים מטופשים ובעיצובים לא נאים. אבל הבחירה בג'יאומטרי C היא בחירה נכונה. מדובר ברכב כביש־שטח שג'ילי משווקת תחת כמה שמות וגרסאות. יש כזה עם מנוע בנזין אבל אין טעם לייבא אותו לישראל. כאן יש מנוע חשמלי שמפיק 204 כוחות סוס והבטחה של ג'ילי לטווח רשמי של 460 ק”מ. מעבר לכל אלה, מדובר ברכב כביש־שטח, מה שבישראל אוהבים. ועוד נקודה אחת חשובה: התמחור של ג'יאומטרי C מצליח להתחמק ממלכודת שחביבה על יבואנים שמשווקים לציי רכב: מדובר בתמחור שאינו חזירי, כלומר לא מצמיד למכונית תג מחיר גבוה במיוחד במטרה להעניק הנחות לציים מחד, אבל ללעוג ללקוח הפרטי מאידך. ג'יאומטרי C עולה 143 אלף שקל בגרסה עם טווח נסיעה ריאלי. כלומר, מחיר של מכונית משפחתית קוריאנית לפני כמה שנים.

ג'יאומטרי C אינו רכב נאה. הוא גם לא רכב מכוער. מדובר ברכב שמיועד להתמזג, אבל עדיין ג'יאומטרי C מסובב ראשים, כי עבור ישראלים סמלים שאינם מוכרים דורשים שאלות. לג'יאומטרי C יש חרטום קדמי אטום כנהוג בעדות יצרני הרכב החשמלי, גלגלים גדולים שהיצרנית מדגישה שהם עוטים צמיגים מתוצרת יצרנית מערבית בעידן שבו אפילו היצרנים המערביים כבר רוכשים צמיגים מסין, ובלמים בצבע צהוב מטופש. יתר המכונית שגרתית, כמו שאוהבים בישראל.

תא הנוסעים של ג'יאומטרי C מפתיע בהיותו פשוט ושימושי. ייתכן שלקחי עבר עם מכוניות סיניות עמוסות באפליקציות הרקדת אורות, נפיחות מוקלטות וגימור לקוי הותירו טעם רע, וייתכן שג'ילי פשוט קלעה בול עם תא הנוסעים של ג'יאומטרי C. בדומה למכוניות דאצ'יה מלפני חמש שנים, בתא הנוסעים של ג'יאומטרי C יש כנות נדירה: היצרן אינו מנסה להסיח את תשומת לבו של הנהג באמצעות מופעי אורות. המסך אינו ענק מפני שאין צורך במסך ענק כדי להציג פונקציות ניווט והפעלה פשוטות. מול עיני הנהג אין עוד מסך שמתחרה במסך המרכזי הענק על תשומת הלב של הנהג, אלא צג מידע פשוט ונטול שטויות. איכות הגימור מפתיעה לטובה. לא בגלל רמת ההנדסה אלא בגלל המוצא הסיני. עד כה הורגלנו בגימור לקוי אבל ניכר שאנשי ג'ילי נסעו להשתלמות בחברה־הבת וולוו וחזרו עם תובנות. בין הנהג והנוסע שוכנת קונסולה גבוהה הכוללת תאי אחסון נאים, יש משטח הטענה אלחוטי לטלפון, הפלסטיק איכותי ורק נטרול בקרת היציבות ובקרת הירידה במדרון מעצבן, קל ללחוץ על הכפתורים בטעות. מאחור יש מקום מספק וגם תא המטען סביר בנפח. על בקרת אגירת האנרגיה של ג'ילי קשה לשלוט: היה נחמד אם היו ידיות ייעודיות מאחורי גלגל ההגה לשם כך.

שעה של טעינה

חוויית הנסיעה בג'יאומטרי C היא המשך ישיר של תא הנוסעים. היא אינה מכונית שמתיימרת להיות מה שהיא לא. מדובר במכונית שתגיע ככל הנראה ללא מעט ציי רכב, מכונית שלא צריכה לזנק ל־100 קמ”ש בתוך 4 שניות אבל עדיין מרגישה בהחלט זריזה. התאוצות סבירות, אבל יש גם כמה תלונות. ראשית, הבחירה בגלגלים גדולים לטובת המראה וגם מה שנראה כבידוד קולי לא מספק מייצרים לא מעט רעש בתא הנוסעים. כאשר מדובר במכונית שאין לה מנוע רועש, קל להבחין ברעש. מעבר לכך, ג'יאומטרי C היא מכונית כבדה ולכן גם נוקשה. לא מדובר בנוקשות נוסכת ביטחון כמו של סקודה או פולקסווגן, אלא רק בתזכורת לכך שמדובר ברכב כביש־שטח שניתן לרכוש גם בגרסת בנזין קלה יותר שאינה דורשת הקשחה של המתלים.

לג'יאומטרי C יש טווח נסיעה מרשים על הנייר: 460 ק”מ בין טעינות. בנסיעת המבחן, אחרי 400 ק”מ לא המשכנו כי התפנה תור בתחנת הטעינה המהירה. כאן מתגלה חיסרון מאכזב: הטעינה איטית מאוד. יש יצרנים שמצהירים שבתוך חצי שעה אפשר להמשיך עם עוד חצי סוללה טעונה. ג'יאומטרי C דורשת כמעט שעה של דחיית סקרנים שנצמדים לחלון כדי להשיג טעינה של חצי מנפח הסוללה.

השורה התחתונה היא שג'ילי ג'יאומטרי C היא המכונית שהכי לא סביר להעניק לה את התואר "דגם משנה שוק". אבל מדובר בדגם משנה שוק. בדומה לטסלה שהישראלים קונים בלי לדעת עליה דבר, כך הלקוחות כנראה לא חקרו מיהי ג'ילי. אבל הם יכולים להיות רגועים. ג'ילי ג'יאומטרי היא מוצר מוצלח שמגיע בעיתוי נכון ומכוון בדיוק לקהל שלא היה בהכרח ממהר לקנות מכונית חשמלית: מעמד הביניים הישראלי שזקוק למכונית משפחתית טובה, חסכונית שמעניקה תמורה ראויה לכסף. המעמד הזה רוצה מאוד לעבור לרכב חשמלי וצריך רק לתת לו דחיפה. ג'ילי כאן כדי לתת את הדחיפה עם מוצר ראוי שמגיע בעיתוי מצוין.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar buying guidecar importcar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet BoltChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carclassicscongestion chargeconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia JoggerDacia SanderoDacia SpringDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MondeoFord PumaFord RangerfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgamesgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda HR-VHonda Odysseyhow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai BayonHyundai Custohyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai Santa CruzHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep WranglerJerusalemkawasakiKawasaki NinjaKiaKia Carnivalkia ceedkia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 2Mazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMinistry of TransportminivanMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNHTSANIOnissanNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda Fabiaskoda karoqSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaSPACspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tesla model XTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota AygoToyota BZ4XToyota Camrytoyota corollaToyota Harriertoyota hiluxToyota Land Cruisertoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited Statesususaused car buying guideViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90vwVW PolowaymowazeWindyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерманияГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайклассикаклассические автоКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунльготымарафонМеирМертвое мореМетроминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиплатный въезд в Тель-Авивподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроишествияРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-АвивТельдортендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлектросамокатэлитные автоЮнион МоторсЯндексЯффоאאאודיאגדאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו סטלביואלקטריאוןאפליקציותארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנטליבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהגג'יפג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהוצאה לפועלהטבות מסהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבהתייקרויותווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיישני תנועהחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה מודל 3טסלה נכנסת לישראלטרייד איןטרקטורוןטרקטורוניםיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי טוסוןיונדאי קונהיוניברסל מוטורסיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלנד רוברלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחן רכבמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקסדהקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשיון נהיגהשאטליםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית