מכירות המכוניות החשמליות שברו שיא חדש בנובמבר. מי המובילה?

לפני שנה, 4 חודשים - 30 נובמבר 2022, גלובס
מכירות המכוניות החשמליות שברו שיא חדש בנובמבר. מי המובילה?
הפלח של הרכבים החשמלי שבר שיאים בנובמבר עם כ-6,000 מסירות והשלים 23 אלף מסירות מתחילת השנה . טסלה כבשה את צמרת המסירות החודשית עם קרוב ל-2,300 מסירות . החברה צפויה לפתוח בשנה הבאה אולם תצוגה קבוע במרכז

פלח הרכב החשמלי צפוי לשבור בנובמבר שיאי מסירות, עם קרוב ל-6,000 כלי רכב ונתח שמתקרב ל-35% מכלל מסירות הרכב החודשיות בישראל, כולל רכבי בנזין. ההסתערות נובעת בין השאר מהצפי לעליית מס הקנייה על כלי רכב חשמליים בינואר וממלאים גדולים, שנחתו בארץ לקראת עליית המס. בסך-הכול נמסרו מתחילת השנה ועד סוף נובמבר כ-23 אלף כלי רכב חשמליים, כאשר עד סוף דצמבר המספר עשוי לעבור את רף ה-25 אלף כלי רכב.

את המסירות בפלח בנובמבר מובילה טסלה  , שצפויה למסור החודש כ-2,300 כלי רכב ללקוחות ולהתמקם לראשונה באחד משלושת המקומות המובילים בכלל טבלת המסירות החודשית של כלל השוק, כולל דגמי בנזין. זאת בין השאר תודות למשלוח גדול שהגיע בחודש החולף ותחילת מסירות של כמויות כלי רכב לגופים מוסדיים

לגלובס נודע כי טסלה גם נערכת לפתוח בשנה הבאה מתקן תצוגה קבוע במרכז הארץ, שיציע בין השאר שירות "שלם וקח" ממלאי הקיים ומאוכסן במתקן, בדומה לשירותים שניתנים במרכזים שונים של טסלה ברחבי אירופה. בנוסף נערכת החברה להציע שירותי טרייד-אין ללקוחות. בטסלה סירבו להתייחס לנושא, אולם מסרו כי "החברה מתכוונת להרחיב את פעילותה בישראל בשנה הבאה".

בסיכום המכירות השנתי בפלח החשמלי מובילה גילי גיאומטרי C עם כ-5,700 מסירות ונתח של 25% מכלל הפלח. במקום השני ניצבת כרגע טסלה מודל 3 כ-4,000 מסירות ונתח של 17.5% מהשוק. ה-ATTO 3 של חברת BYD, שהושקה רק לפני כחודשיים מסרה עד כה כ-1,860 יחידות ולאחריה ניצבת יונדאי איוניק 5 שמסרה מתחילת השנה 1,783 יחידות.

בתוך כך, גורמים בענף הרכב מעריכים כי עדיין קיימת אפשרות תיאורטית, שהעלאת המס על רכב חשמלי תידחה ברגע האחרון משיקולים פוליטיים. לדברי הגורם, "אף שר אוצר חדש לא ירצה להתחיל את הקדנציה עם חתימה על מהלך שהוא בבחינת העלאת מס לכל דבר, ועוד כזו שפוגעת בפלח הידידותי ביותר לכיס בשוק הרכב, שיכול לחסוך משמעותית בהוצאות החודשיות של המעמד הבינוני".

Support Ukraine