מהיום: מיזם הרכב החשמלי-שיתופי של עיריית חיפה ו-CAR2GO

לפני 6 שנים, 4 חודשים - 7 נובמבר 2017, גלובס
Illustration
Illustration
המיזם בשיתוף המשרד להגנת הסביבה . בשלב הראשון יופעלו בעיר כ-100 כלי רכב מדגם "רנו זואי" . עלות התשלום לפי דקת שימוש נמוכה בעד 50% מהשימוש במונית

עיריית חיפה וחברת CAR2GO השיקו היום (ג') פרויקט תחבורה שיתופית ראשון מסוגו בארץ, שמבוסס על כלי רכב חשמליים ועמדות הטענה. במסגרת הפרויקט יתחילו לפעול בעיר כ-100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי. החל מהיום יפעלו בעיר 40 רכבים, בתחילת דצמבר 2017 יפעלו 40 רכבים נוספים ואליהם יתווספו עוד 20 רכבים בתחילת ינואר 2018. בשלב מאוחר יותר מתוכננים להצטרף עוד 100 כלי רכב לצי, בהתאם לתוצאות.

פרויקט הרכב החשמלי השיתופי מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר כאשר מודל התשלום מבוסס על תשלום לזמן הנסיעה בלבד ללא התחייבות לפרק זמן ממושך. התמחור שנקבע לשירות הוא בין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות לנסיעה במונית ויעמוד על 1.2 שקל לדקה במסלול - כ-35%-50% פחות מנסיעה במונית. החודשיים הראשונים של ההתנסות מוצעים בחינם. על פי נתוני העירייה, כבר בהרשמה המוקדמת נרשמו לשירות מעל 2,000 מנויים. המיזם עתיד להתרחב לאזור הקריות, ובכך להפוך לפרויקט בעל השפעה על כל המטרופולין.

בפרויקט הושקעו למעלה מ-20 מיליון שקל והוא חלק מפרויקט "קק"ל לנשום" של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל, שנועד להפחית את זיהום האוויר בישראל, ובמימון משותף של עיריית חיפה ואיגוד ערים, ויופעל על ידי חברת CAR2GO.

הרכב הנבחר לפרויקט, רנו זואי, מציע אורך חיי סוללה של עד כ-150 ק"מ נסיעה אחרי טעינה מלאה. השירות יתבסס על אפליקציה שתכווין את המנויים הרכב פנוי ולמקומות חנייה פנויים עם עמדת. הזמנת הרכב מתבצעת מיידית או עד 15 דקות לפני הנסיעה.

לאחר ביצוע ההזמנה, התושב מגיע אל הרכב שחונה בחנייה ייעודית, מצמיד את הכרטיס החכם על השמשה, או פותח באמצעות המכשיר הנייד את הרכב, מבצע בדיקה שהרכב תקין, מתניע ונוסע. בתום השימוש, משיב המשתמש את הרכב לכל חנייה ייעודית לרכב זה ברחבי העיר.

בתום השימוש המשתמש לוחץ על כפתור סיום הזמנה והמערכת מבצעת חיוב אוטומטי של כרטיס האשראי של המשתמש, בהתאם לכמות הדקות שבוצעו. לטובת הפרויקט הוקצו 300 מקומות חנייה שמורים ברחבי העיר.

Support Ukraine