מתקפת סיניות זעירות: YOYO של XEV והנמלה הקטנה של צ'רי

לפני שנה - 29 מרץ 2023, כלכליסט
XEV YOYO
XEV YOYO
המכונית החשמלית של XEV, שתיובא ארצה על ידי איילון מוטורס, צפויה לעלות כ–70 אלף שקל, מה שיהפוך אותה למכונית החשמלית הזולה בישראל. גם בקבוצת קרסו, יבואנית צ'רי, נערכים ליבוא מכונית עירונית קטנה ראשונה בשם Small Ant

המכונית החשמלית של XEV, שתיובא ארצה על ידי איילון מוטורס, צפויה לעלות כ-70 אלף שקל, מה שיהפוך אותה למכונית החשמלית הזולה בישראל. כך עולה מנתוני היבואנית, שנערכת לתחילת שיווק החשמלית הסינית בארץ. 

כיום פועלים בישראל שלושה סוגים של יבואני רכב: יבואן ישיר - רוכש את המכונית ישירות מהיצרן, יבואן עקיף - רוכש את המכונית מ"דילר" של יצרן הרכב בחו"ל, ויבואן זעיר -  רוכש עד 20 מכוניות בשנה, כולל משומשות. איילון מוטורס פעלה עד כה כיבואנית רכב מקבילה וזעירה, וכעת המכוניות החשמליות של XEV יהיו הראשונות שהיא תייבא כיבואנית רכב ישירה.

המכונית החשמלית של XEV נחשבת למכונית מעניינת מכמה סיבות. ראשית, XEV היא חברה הונג-קונגית, אך עיצוב המכוניות ותכנונה התבצע באיטליה. שנית, פרויקט ה-YOYO החל באמצעות מימון המונים שהביא להצגה רשמית של מכונית ראשונה בתערוכת הרכב במינכן בשנת 2021. מעבר לכך, YOYO היא מכונית הנוסעים הראשונה אחרי המכוניות של בטר פלייס שמגיעה לישראל כשהיא מצוידת במנגנון החלפת סוללה - אם כי בשלב זה ניכר שהתשתית הנדרשת להחלפת הסוללות אינה קיימת. 

YOYO מוגדרת מבחינה חוקית כקוואדרוסייקל ומשתרעת על אורך צנוע של 2.5 מטר בלבד (לשם המחשה, אורכה של טסלה 3 הוא 4.6 מטר), מנועה מפיק 20 כוחות סוס, וטווח הנסיעה המרבי הרשמי הוא 150 קילומטר.

לצד המכוניות של XEV, גם בקבוצת קרסו, יבואנית צ'רי, נערכים ליבוא של מכונית עירונית קטנה ראשונה, שנקראת SMALL ANT (כלומר נמלה קטנה). ה-SMALL ANT משתרעת על אורך צנוע של 3.2 מטר ומצוידת, לפחות בגרסאות שמשווקות בסין, במנוע המפיק 30 קילו-ואט.

Support Ukraine