+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1429, סה"כ - 22328

בגלל הקורונה: החשמליות המתקדמות של GAC הסינית יגיעו רק בסוף השנה

9 מרץ 2020 - כלכליסט

בגלל הקורונה: החשמליות המתקדמות של GAC הסינית יגיעו רק בסוף השנה

שני דגמים חשמליים מתקדמים היו אמורים להתחיל להימכר בארץ מספטמבר. סגירת המפעל בגוואנז'ו ל-6 שבועות תעכב הגעת הסדאן והג'יפון המתקדמים. דגם הבסיס יעלה בארץ 139 אלף שקל

המאבק במגיפת הקורונה בסין משפיע כצפוי על שוק הרכב הישראלי: שני דגמים חשמליים מתקדמים של GAC, שהיו אמורים להתחיל להימכר בארץ מספטמבר, יגיעו לארץ רק בסוף 2020, כך שהכלים יתחילו לעלות על הכביש באופן מסחרי רק בתחילת 2021.

לכלכליסט נודע כי העיכוב נובע מסגירת המפעל בגוואנז'ו ל-6 שבועות, במסגרת המאבק לעצירת התפשטות נגיף הקורונה בסין. המפעל חזר בינתיים לעבוד, אך גורר עיכוב באספקות ובהתאמת שני הדגמים, רכב הסדאן איון S ודגם הקרוסאובר איון LX, לתקינה אירופית ולשוק הישראלי, שאליו ייובאו באמצעות אוריון מוביליטי, מקבוצת יוניון מוטורס של ג'ורג חורש. 

מדובר בחשמליות מודרניות, עם סוללות עתירות קיבולת, טווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ, ומחיר משוער של 200-250 אלף שקל, שהושקו בסין רק בשנה שעברה.

העיצוב הוא לא החלק החזק

בינתיים החל השבוע השיווק של דגם הבסיס של GAC, ה-GE3, שיהיה זול משמעותית ועם מחיר של 139 אלף שקל, מתחרה בעיקר ב-MG ZS EV הסיני גם כן (141-139 אלף שקל). מדובר ברכב קרוסאובר משפחתי, שדומה בגודלו לג'יפונים כמו מיצובישי ASX וסוזוקי קרוסאובר.

העיצוב הוא לא החלק החזק שלו, למרות חזית וחישוקי 18 אינץ' נאים, וגם הוספת פסי גגון בהתקנה מקומית עדיין לא מצליחה לטשטש את העיצוב המגושם. תא הנוסעים לא מצליח לשפר את הרושם, הוא שמרני ומיושן בעיצובו, אך לפחות נהנה מחומרים איכותיים. 

המרווח טוב, בעיקר במושב האחורי שיכול לקלוט שני מבוגרים וילד ונהנה יציאת מזגן משלו. אך המושבים אינם תומכים מספיק, הנהג יתקשה למצוא תנוחת נהיגה טובה בגלל הגה שמתכוונן רק למעלה ולמטה ולא לעומק. לתא המטען נפח של 370 ליטר, קטן יחסית לשימוש משפחתי, אבל לפחות מתחתיו ממוקם גלגל רזרבי, שנעדר כיום מרוב החשמליות. 

האבזור נדיב: המס הנמוך על רכב חשמלי, 10% מס קנייה בלבד במקום 83%, לצד 17% מע"מ ו-7% מכס במקרה של רכב שמיובא מסין, מאפשר לצייד את המכוניות הירוקות בכל טוב, מבלי לייקר אותן משמעותית. וכך מגיע ה-GE3 עם ריפודי עור, חלון שממש, מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, מצלמת 360 מעלות לחנייה ומערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', רשימה שנדיר למצוא במחיר הזה.

במחיר ה-GAC כלולים גם 3 טיפולים חינם למשך 3 שנים, 45 אלף ק"מ, מה שבא קודם, הטבה ששווה כ-3,000 שקל, ועמדת טעינה ביתית בשווי 4,500 שקל מתוצרת ABL הגרמנית שמספקת EV-EDGE, ספקית שירותי הטעינה של היבואן. אפשר להחזיר את הרכב עד חצי שנה לאחר הרכישה ולקבל את הכסף ששולם, בניכוי 2,700 שקל לחודש שימוש, ומחיר עמדת הטעינה.

מה שכן חסר הוא אבזור בטיחותי מתקדם: נדיר למצוא היום מכונית חדשה שנמכרת ללא מערכות בטיחות אקטיביות, שמסוגלות לבלום את הרכב בשעת חירום, או לתקן סטייה שלו מנתיבו. ה-GE3 הוא מכונית כזאת, וחבל. התקנה מקומית של מערכת מובילאיי ראויה כיום רק למכוניות משומשות שיוצרו לפני עידן הבטיחות האקטיבית, לא לרכב חדש מהניילונים.

ל-GE3 יש סוללה גדולה יחסית, בקיבולת 55 קילוואט שעה, ומנוע בהספק של 177 כ"ס. מנגד, מדובר גם ברכב כבד יחסית, במשקל של 1.65 טון, כ-300 ק"ג יותר מרכבי בנזין מקבילים בגודל, בגלל הסוללה. 

על הכביש הביצועים טובים, ואפילו זריזים עד למהירות 100-120 קמ"ש. יש רק שני מצבי נהיגה, "חסכוני" ו"רגיל", ואפשר לבחור בין 3 מצבי טעינה חוזרת המנצלת את אנרגיית הבלימה למילוי הסוללות, כולל מצב המאפשר מעשית נהיגה בדוושה אחת, כאשר בכל רמת רגל מדוושת התאוצה עובר הרכב להאטה חזקה. בהיעדר מנוע שריפה פנימית הנסיעה שקטה יחסית, מלבד רעשי רוח במהירות בין עירונית מפסי הגגון. 

המשקל הגבוה שולח יצרנים להקשיח את המתלים, ונוחות הנסיעה ב-GE3 בינונית. כיול המתלים לא מצליח להתגבר על המשקל גם בסיבובים, שם מתגלה הרכב כמגושם למדי, עם מערכת בקרת יציבות אגרסיבית.

מגיע לאילת? כן, אבל לאט

GAC מצהירה על טווח של 309 ק"מ לסוללה מלאה. נהיגת המבחן שכללה שילוב בין כבישים עירוניים, בין עירוניים ומהירים, הראתה שמדובר במרחק כמעט ריאלי בנהיגה רגועה. אבל ברגע שאתם עם סוללה מתרוקנת ורחוקים מיעדכם אתם בבעיה. 

ה-GE3 מיובא לישראל לפי תקינה מיוחדת של משרד התחבורה למכוניות שאין להן תקינה אירופית או אמריקאית הנדרשת בארץ. הייבוא מוגבל ל-400 יחידות בשנה מכל דגם, ואחד החסרונות היא שה-GE3 מותאם רק לעמדות טעינה מהירה (DC) בתקינה סינית, ולא לאלה שמוצבות בישראל, ומתאימות למכוניות אירופיות, יפניות וקוריאניות. כך שאפשר לטעון אותו רק בטעינה רגילה ואיטית (AC) המחייבת 8 שעות טעינה כדי למלא סוללה ריקה. רוצים לנסוע איתו מהמרכז לאילת? תצטרכו לעצור בדרך לטעינה של 3-4 שעות בכל כיוון, במקום חצי שעה בחשמליות אחרות שאין להן עדיין טווח מספיק גדול לנסיעה ישירה.

השורה התחתונה: תתחילו את המהפכה בלעדיו

סין מובילה היום בעולם את המעבר לנהיגה חשמלית, אבל הדגם הראשון שמשיקה GAC בישראל הוא רכב בינוני ופחות מתקדם מדגמים סינים אחרים, ובטח מדגמים קוריאנים ויפניים שכבר נמכרים בארץ. הוא יהיה רלוונטי בעיקר לחברות שירכשו או יחכירו בחודשים הקרובים חשמליות ראשונות לצי שלהן, כרכבי איגום, המשמשים לתנועה בין המתקנים והמתחמים שלהן, במסלולים קבועים, ועם אפשרות לטעינות ארוכות בין הנסיעות. הלקוח פרטי ימשיך לחכות בינתיים, בין בקבוקי האלכוג'ל והמסיכות, לדגמים המתקדמים יותר של היצרן.

 

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMinistry of TransportMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNissan QashqaiNissan RogueNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda FabiaSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenTactile Mobilitytakatatarifftaxtaxestaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota Yaristrade wartraffictransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4volvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские прававыборыГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкиИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКитайКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортограниченияотзывотзывыпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтапочта Израиляправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроишествияРаанаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-Ганрегистрация авторейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТскандалсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решениясуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливоТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו סטלביואפליקציותארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיונדאי קונהיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלנד רוברלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשיון נהיגהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית