משרד התחבורה מקדם מסלול יבוא מהיר לרכב חשמלי

לפני 5 שנים, חודשיים - 27 ינואר 2019, כלכליסט
משרד התחבורה מקדם מסלול יבוא מהיר לרכב חשמלי
מדובר ברכבים שבדרך כלל אינם מיוצרים על ידי יצרני הרכב הגדולים ולכן אינם נדרשים לעמוד במכלול המורכב של חוקים ותקנות אשר תקפים לגבי מכוניות בייצור סדרתי

משרד התחבורה מעניק הקלות ליבוא רכב חשמלי: ממסמך ששלח המשרד השבוע ליבואני הרכב עולה כי רכבים חשמליים המיוצרים בסדרות קטנות יוכלו להימכר בישראל.

מדובר ברכבים שבדרך כלל אינם מיוצרים על ידי יצרני הרכב הגדולים ולכן אינם נדרשים לעמוד במכלול המורכב של חוקים ותקנות אשר תקפים לגבי מכוניות בייצור סדרתי. עם זאת, בדרך כלל מדובר במכוניות אקזוטיות, שכך מתאפשר להן לייצר ולמכור מכוניות למרות שאין להן את היכולת הכלכלית לעמוד בכל דרישות התקינה.

על פי עיקרי המסמך ששלח משרד התחבורה ליבואני הרכב, הנוהל יהיה תקף אך ורק לשנה הנוכחית ולשנה הבאה, במטרה לעודד יבוא של רכב חשמלי בערוצים שאינם קונבנציונליים, כלומר להגדיל את היצע הרכבים החשמליים בישראל שלא באמצעות דגמים של יצרני הרכב הגדולים והוותיקים.

הרכבים שייובאו ארצה לפי התקנה החדשה יהיו, כך מודיע משרד התחבורה, כאלה שעומדים בכל דרישות התעבורה, כלומר בעלי מערכת בקרת יציבות, יוגבלו ל־200 יחידות בשנה ויהיו בעלי מערכת הנעה חשמלית.

הרכבים נדרשים להיות מותאמים לתקינה המבוססת על התקינה האירופית, אך לא מחויבים לעמוד בה ב־100%.

בעבר היה ניסיון לשווק בישראל את החשמלית האיטלקית הקטנה טזארי, שההקלות החדשות עשויות לאפשר את שיווקה.

גם דגמים סיניים שלא מחזיקים בתקינה אירופית עשויים להרוויח, ביניהם MG RX5, ג'יפון חשמלי שיבואנית MG, חברת לובינסקי, בחנה בעבר את האפשרות לשיווקו. מדובר ברכב פנאי בגודל של קיה ספורטאז', עם סוללת 48 קילוואט לשעה, וטווח רשמי של 425 ק"מ. בעבר העריכו בחברה כי יהיה ניתן לשווק אותו במחיר משוער של 180 אלף שקל, מחיר אטרקטיבי לרכב פנאי חשמלי, שנהנה מעלויות אנרגיה נמוכות, והוא ידידותי לסביבה.

Support Ukraine