טסלה מסרה פחות מאלף מכוניות בישראל מראשית החודש

לפני שנה, חודש - 27 מרץ 2023, כלכליסט
טסלה מסרה פחות מאלף מכוניות בישראל מראשית החודש
יצרנית הרכב החשמלי אמנם חתכה מחירים, אך הישראלים לא הסתערו בהתאם לציפיות ונמסרו רק 920 מכוניות טסלה 3 ו-Y; ייתכן שהדבר נובע מהיערכות להרעה במצב הכלכלי וביטול הזמנות מצד לקוחות

טסלה מסרה מראשית חודש מרץ פחות מאלף מכוניות בישראל, כך עולה מנתונים של משרד התחבורה. מדובר בנתון הנמוך מהציפיות ביחס לחודש בו היתה אמורה להירשם "הצפה של מכוניות מוזלות" כשלפי ההערכות בענף היו אמורים להימסר כמה אלפים מהם.

בפועל, לפי הנתונים של משרד התחבורה נמסרו בישראל עד כה 440 מכוניות טסלה 3, ולצידן 480 מכוניות טסלה Y. עובדה זו נחשבת מפתיעה: בינואר הודיעה טסלה על הוזלה משמעותית במחירי שני הדגמים שיועדו להגיע לישראל בחודש מרץ, והחברה הודיעה על מועדי אספקה חדשים. ואולם כעת מתברר כי היקף המסירות של טסלה בישראל - היקף שיתכן שנובע מהקצאות מצומצמות עבור השוק המקומי - לא היה כה גדול מלכתחילה. עם זאת יש גם להדגיש: למרות שלדברי לקוחות של טסלה המסירות של הרכבים שהגיעו במשלוח המוזל הראשון כבר הסתיימו, יתכן שהיצרנית עוד תספיק למסור מכוניות בשבוע שנותר עד תום חודש מרץ. 

טסלה עצמה נוהגת למסור מכוניות במאסות ממוקדות, כלומר לבצע מסירות בכמויות גדולות על פני פרקי זמן קצרים - ועל כך תעיד העובדה שמתחילת השנה ועד תחילת חודש מרץ מסרה טסלה בישראל רק שלוש מכוניות. לפי הערכות נוספות, כחלק מן ההיערכות לקראת הרעה אפשרית של המצב הכלכלי לקוחות של היצרנית ביטלו הזמנות של המכוניות, שבעיני לקוחות מסוימים נתפסות כ"מותרות" ולא כאמצעי תחבורה עממי. בימים אלה ממש חווים יבואני הרכב האטה בפעילות, פועל יוצא של המצב הכלכלי ושל עליית הריבית, האטה שניכר שפוגעת קודם כל ברכבים שאינם נהנים ממוניטין ארוך שנים בשוק הישראלי. ועם זאת, הנחות משמעותיות עדיין אין בשוק, בין היתר לנוכח העובדה שחלק נכבד מהמכוניות הסיניות החשמליות אשר יובאו ארצה וממתינות ללקוחות הגיעו טרם היחלשות השקל בשבועות האחרונים.

Support Ukraine