דגמי היוקרה החדשים של 2024, חלק ראשון: אודי עד וויה

לפני 3 חודשים, 3 שבועות - 8 ינואר 2024, Walla!
לקסוס וויה דרימר
לקסוס וויה דרימר
מתקפת חשמליות מאודי וב.מ.וו, קרוסאובר מוזל של אקספנג ואחד שהוא גם קופה בג'נסיס. וגם: מותג סיני יוקרתי נוסף עושה עלייה

אודי Q4 45: מהר יותר, רחוק יותר

התחרות בשוק החשמליות חזקה וכבר שנתיים אחרי ההשקה עובר הקרוסאובר של אודי מתיחת פנים משמעותית. בראשה: מנוע חדש, יעיל וחזק יותר, 286 כ"ס במקום 204, מה שקיצר את זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מ-8.5 קמ"ש מנומנמים ל-6.7 שניות זריזות והאריך את הטווח המשולב המירבי מ-523 ל-562 קמ"ש בגרסת הספורטבק.

יש גם שיפורים במתלים במערכות הבטיחות, כולל מעבר נתיב אוטומטי: המכונית מסמנת לנהג שהנתיב השמאלי פנוי, הוא צריך ללחוץ את מוט האיתות, והיא תזוז בעצמה שמאלה.

מתי בארץ: ינואר

אודי Q6 איטרון: חשמל, הדור הבא

לפני חמש שנים הציעה אודי קרוסאובר חשמלי בודד, האיטרון, שהפך ל-Q8. אבל מאז השוק התגבר וצריך לכסות כמה שיותר נישות.

Q6 איטרון מתברג בין Q4 ל- Q8ומבוסס על פלטפורמה חדשה שפיתחה אודי ביחד עם פורשה, בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח בפיתוח ה-GT והטייקן. הפלטפורמה החדשה תאפשר בין השאר טעינה בקצב של 270 קילוואט, מערכות נהיגה אוטונומיות הרבה גבוהה וטווח של כ-600 ק"מ.

העיצוב יהיה אבולוציה של הקרוסאוברים החשמליים הקיימים של המותג, תוכלו לזהות שמדובר באודי כבר ממבט ראשון. תא הנוסעים המרווח יעניק מקום לחמישה, עם מסכים מוגדלים לנוסעים ותצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה לנהג.

מתי בארץ: רבעון אחרון

אודי A6: גם הסאלון מתחשמל

הפלטפורמה החדשה של אודי ופורשה לא תשמש רק קרוסאוברים. ההצלחה של דגמי הסדאן היוקרתיים מסין והשקת ב.מ.וו i5 (ראו בהמשך) חייבה גם את אודי להשיק מכונית סאלון חשמלית, וכמקובל באודי היא תהיה גם בסיס לגרסת סטיישן, אוונט בפי היצרן, שנחשפה כבר כמכונית קונספט.

מקדם גרר נמוך במיוחד אמור לאפשר טווח של 700 ק"מ, כדי להשתוות למה שמרצדס כבר מציעה עם ה-EQE המתחרה.

מתי בארץ. רבעון אחרון

אקספנג :G6 כאב הראש של טסלה מודל Y

בסין מדובר במתחרה משמעותית לטסלה מודל Y, בישראל המיצוב ורמת השירות ישלחו את האקספנג להתמודד גם מול מותגי היוקרה הוותיקים.

בסין הוא כבר הדגם הנמכר ביותר של אקספנג, הודות לתמחור אגרסיבי. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה והראשונה בתעשיית הרכב שעושה שימוש ביציקות אלומניום ענקיות, מה שאמור לזרז את הייצור ולהוזיל עלויות. עם אורך של 4.75 מטר מדובר באח קטן ל-G9 שכבר נמכר אצלנו, עם בחירה בין הנעה אחורית ו-296 כ"ס לכפולה עם 490 כ"ס.

יש בחירה בין סוללת 66 ל-87 קוט"ש, עם טווח של 440 עד 525 ק"מ וטעינה מהירה בקצב של עד 280 קילוואט. בתא הנוסעים יש מסך מולטימדיה ותפעול 15 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 10.5 אינץ'. יש גם מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות.

מתי בארץ: מחצית ראשונה

ב.מ.וו i5: סוגרת פער

החבר'ה ממינכן לקחו פה את הזמן, הציגו קרוסאברים חשמליים בזמן שמרצדס וג'נסיס מתחילות למכור מכוניות סאלון חשמליות מרשימות. עכשיו הם סוגרים את הפער עם הדור השמיני של סדרה-5 והראשון שמצויד בגרסה מונעת סוללה. ההנעה האחורית נשמרה, עם 340 כ"ס, וגרסת ההנעה כפולה מקבלת עד 601 כ"ס במצב BOOST, משני מנועים. תאוצות? 6 ו-3.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. אבל העיקר הן התנהגות הכביש ותא הנוסעים העכשווי, אם כי דווקא העיצוב פחות מרשים של מרצדס EQE המתחרה.

מתי בארץ: פברואר

ב.מ.וו iX2: תראו אותי

הדור החדש של ה-2X והגרסה החשמלית שלו, iX2, קיבלו עיצוב מאוד לא אנונימי, לצד ממדים שגדלו ב-20 ס"מ לאורך למשל, ל-4.55 מטר. מערכת ההנעה הגיעה מה-iX1, עם שני מנועים, קדמי ואחורי, שיוצרים הנעה כפולה, הספק של 313 כ"ס, ותאוצה נאה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות.

סוללת 65 קוט"ש מספיקה לפי נתוני היצרן לטווח של כ-450 ק"מ, כאשר טעינה מהירה בהספק מרשים פחות של 130 קילוואט בלבד מאפשר טעינה מ-20% ל-80% בתוך 29 דקות. מסכים? 11 אינץ' למולטימדיה, 10.25 אינץ' בלוח המחוונים.

מתי בארץ: רבעון שני

בנטלי בנטאיגה EWB: למתוח את הרגליים

יש אנשים שקרוסאובר עם בסיס גלגלים של 3 מטר לא מספיק מרווח עבורם, ורובם אינם שחקני NBA. עבורם משיקה בנטלי גרסת בסיס גלגלים ארוך לבנטאיגה, עם תוספת של 18 ס"מ, ל-3.18 מטר.

וכשהדגש הוא על הנוחות ליושבים מאחור, יש גם מושבים אחוריים חדשים שנקראים פשוט מושבי מטוס, וההשראה עבורם לא מגיע ממחלקת התיירים. יש 16 אפשרויות כיוון חשמליות, כולל אפשרות להטיית המשענת בזווית של 40 מעלות לאחור. במושבים יש חיישנים לחום גופו של הנוסע, והמערכת מקררת או מחממת אוטומטית את האוויר בתא.

מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים מפצה על תוספת האורך, כדי להקל על הנהג השכיר להתמודד ברחובות צפופים.

מתי בארץ: רבעון ראשון

ג'נסיס G90: גאוות קוריאה

הדור החדש לספינת הדגל של קבוצת יונדאי קרוב מתמיד ללב.מ.וו סדרה 7 ולמרצדס S קלאס, אם כי מעט יותר צנוע, ולא רק בזכות הסמל. יש בחירה בין דגם רגיל באורך 5.28 מטר וארוך באמת עם 5.47 מטר מקצה לקצה.

בניגוד לגרמניות אין עדיין יחידת הנעה חשמלית, אלא רק מנוע V6עם 415 כ"ס, עם מערכת הנעה אחורית או כפולה. רשימת האבזור ארוכה יותר מהאוטו, שמיועד למי שמוכן להוציא מיליון שקל על רכב חדש, אבל מעדיף שהשכנים לא ממש ידעו את זה.

מתי בארץ: רבעון ראשון

ג'נסיס GV80 מתיחת פנים וגרסת קופה: מתקדמים

ג'נסיס רוצה להיות כמו הגרמניות והולכת בדרכם, כאשר השקת מתיחת הפנים הראשונה ל-GV80 מביאה איתה גם גרסת קופה לקרוסאובר הגדול.

בהתאם למיצוב הספורטיבי יש מערכת בלימה מחוזקת, לצד הנעה כפולה ומנוע 3.5 טורבו בנזין שמקבל מגדש על לצד הנעה היברידית קלה ו-415 כ"ס בסך הכל.

סביבת הנהג החדשה כוללת מסך 27 אינץ' ענק המשמש כלוח מחוונים, מסך מולטימדיה, ונקודת ציון שאפשר לראות מתחנת החלל הבין לאומית.

מתי בארץ: רבעון אחרון 2024

וויה דרימר: חללית חשמלית

אחרי לקסוס LX נוחת בארץ עוד רכב יוקרה מסוג אחר, במבנה של ואן. הרבה יותר מקום לשבעה נוסעים מהסדאן הקלאסי, ולא פחות מפואר. ובניגוד ללקסוס ההיברידי, כאן ההנעה חשמלית לגמרי, מבוססת על האח הקטן והגדול כשלעצמו, הקרוסאובר היוקרתי וויה פריי.

עם 434 כ"ס והנעה כפולה ולמרות משקל של 2.7 טון הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, כשסוללת 109 קוט"ש מאפשרת טווח של 480 ק"מ למרות הממדים הנדיבים. האבזור כולל מושבי מסאז' וטונה של אבזור נוסף. ובניגוד ללקסוס שעולה כמעט מיליון שקל, הוויה עולה 478 אלף שקל, עבור אנשי עסקים שיודעים לחשוב בגדול.

מתי בארץ: ינואר

Support Ukraine