7 מכוניות בישראל שאולי לא ידעתם אבל מסתירות ביצועים רציניים

לפני 6 שנים, 7 חודשים - 17 אוגוסט 2017, Walla!
7 מכוניות בישראל שאולי לא ידעתם אבל מסתירות ביצועים רציניים
"זאב בעור כבש" הוא מושג שמרבים להשתמש בו כשמכונית שגרתית למראה עושה לכם בית ספר בכביש. מתחת לאף שלכם, ברמזור נוהמות חתיכות אנונימיות שיכולות להיעלם אל האופק בשנייה, לפני שתספיקו לעזוב את דוושת הבלם. הנה כמה מהן

לפני 25 שנה, למכונית מנהלים ממוצעת דוגמת סובארו לגאסי היו משהו כמו 100 כ"ס בריאים - הספק שאפשר למצוא אותו ב-2017 אצור במכוניות סופר מיני קטנות. מי שהצליח לרכוש מכונית באמת חזקה אולץ לחטט עמוק בין היבואנים וכמובן להפקיד סכומים דמיוניים כדי לדלות רגעי הנאה. אז אולי משהו אחד, בכל זאת לא השתנה בישראל.

שיא של 300 אלף מכוניות פוקקות את כל הכבישים בארץ בשנה האחרונה, ומאחר ואחוז ניכר מהן שייך לגזע ה-1600 סדאן אוטומטי ו-רכבי קרוסאובר אופנתיים, קשה לבודד את המצטיינות שמסוגלות לגרום לכם להביט אחד על השני ולשאול: "איך לכל הרוחות היא עשתה את זה"?

הן בהחלט שם. מתגודדות ביניהן (לפעמים) בסופי שבוע בכבישים נידחים בצפון או סתם משייטות להנאתן על הכבישים המהירים, מחכות בקוצר רוח לסרט אספלט פנוי לפתוח מבערים ולברוח אל החופש. בקרבן יש מטורפות יותר ומופרכות פחות, אבל המכנה המשותף ביניהן הוא שכולן מחביאות כוח אש רציני מאחורי קלסתר די אנונימי. הנה כמה מהן, שאולי יקרצו לשוחרי הדיסקרטיות.

סקודה סופרב הנעה כפולה

קשה להאמין שסקודה ייצרה פעם מכוניות אומללות כמו הפליסיה. אבל היום היא משחררת מהלוע פגזים כמו אוקטביה אר אס. מעליה שוכנת עוד מכונית שיכולה לתפוס אתכם עם המכנסיים למטה ברמזור - סקודה סופרב החדשה שמפיקה ממנוע ה-2.0 ל שלה 280 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות. הכול עובר דרך תיבה דו מצמדית והנעה כפולה. מחיר: 265 אלף שקל.

וולוו אס 60 פולסטאר

דוגמא נוספת למכונית משפחתית שיכולה לגרום לכם להירדם בשמירה היא וולוו אס 60, ולא סתם אס 60 אלא כזו שנושאת את הלוגו של פולסטאר. מה זה אומר? שמתחת למכסה המנוע שלה חבוי מנוע 2.0 ל' שמחלץ 3-6-7 כוחות סוס פרי פיתוח חטיבת המירוצים של הנורדים. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד. וולוו מייצרת כמות מוגבלת של דגמי פולסטאר ובודדות הגיעו לארץ, כך שמי שיצליח להניח את ידיו על אחת כזו אולי רכש לעצמו פריט אספנות. המחיר לשוודית הלוהטת עומד על 420 אלף שקל.

אודי אס1

אודי אי 1 נראית כמו מכונית יוקרתית, קטנה וחמודה ממנה יש ה-מ-ו-ן בכבישים. עד שפוגשים ליד החלון את האחות המופרעת שלה ומקבלים שיעור בביצועים. אודי אס 1 נושאת בקרבים מנוע 2.0 ל' טורבו עם הספק מרבי של 231 כ"ס בחיבור אל תיבה ידנית קלאסית. היא מאיצה מהמקום ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות בלבד. יש לה כמה קישוטים שמבדלים אותה מהאחיות שלה, אבל היא בהחלט לא צפונבונית רגועה. המחיר עומד על 232 אלף שקלים.

לקסוס ג'י אס 450 היברידית

לקסוס עושה מאמצים כבירים למשוך אליה לקוחות צעירים. שיטה אחת שפותחה על ידי אקיו טויודה, מנכ"ל העל של היצרן היפני טויוטה, היא לחולל רפורמה בעיצוב החיצוני. לקסוס של 2017 נראית הרבה פחות גריאטרית מבעבר, ולמרות שחסר לה את האגרסיביות האלגנטית של המתחרות מגרמניה, היא מסוגלת לגרום להן לקוצר נשימה, אם במקרה הן יפגשו את הדגם הדיסקרטי בסדרת הסאלון, ה-450 ההיברידית. היא משתמשת במנוע 3.5 ל' היברידי בעל הספק מרבי של 345 כ"ס. זו מכונית עם גמישות כוח מסחררת שמאיצה אותה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות והכול עובר לסרן האחורי. המחיר עומד על 440 אלף שקל.

ATS קדילאק

קדילאק אי טי אס היא מכונה שפותחה מלכתחילה על ידי האנשים שכיילו את גרסת הספורט השרירית של דגמי סי טי אס הבכירים בדור הקודם שלהם. בקדילאק החליטו שגם בסדרות הבסיס צריך להיות מנוע חזק שלא יבוא בהכרח על חשבון צריכת דלק חזירית. אז תחבו לה 2.0 ל' טורבו בהספק מרבי של 270 כ"ס. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-5.9 שניות בלבד (כמו בלקסוס), וגם כאן מדובר ברכב עם הנעה אחורית. המחיר עומד על 257 אלף שקלים.

מרצדס איי קלאס45

מרצדס מסוגלת לאפיין את ה-איי קלאס הקומפקטית עם בודי קיט מטעה, שעשוי לגרום לכם לחשוב שהיא באמת עתירת כוח כשבעצם מדובר בתפאורה חיצונית בלי כיסוי. זה נכון, עד שמגיעים לגרסת ה-45. גם אנחנו לא תמיד מצליחים לזהות אותה באופן מיידי ותוך שניה מקבלים תזכורת מה היא מסוגלת לעשות. מנוע ה-2.0 ל' של חטיבת אי אמ ג'י מוציא מ-4 בוכנות וטורבו 3-8-1 כ"ס. כן, במכונית שמשקלה קצת פחות מטון וחצי. היא עפה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות! וזו כבר טריטוריית יכולות שמתקרבת למכוניות קיצון. המחיר עומד על 390 אלף שקל.

קיה קרניבל

בשביל להזיז שבעה אנשים, בערך, צריך הרבה מאוד כוח. ואם יש רכב אחד בכביש שנראה כמו לוויתן אבל מחביא ביצועי מנוע של מכונית ספורט, זה חייב להיות קיה קרניבל. המיניוואן הגדול של קיה שנולד כדי לשרת את השוק האמריקני משווק בארץ עם מנוע בנזין ששה צילינדרים בנפח 3.3 ל' המפיק 276 כ"ס. הוא סוחב את ה-2.1 טון שלו ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות ועד 190 קמ"ש מרביים. אז אולי צריכת הדלק זהה לנושאת מטוסים, אבל אם רוצים לקחת את המשפחה הגדולה לטיול ולא להשתרך אחרי כולם, הקרניבל הוא פתרון נחמד. המחיר עומד על 225 אלף שקלים.

Support Ukraine