בין שפע המותגים הסיניים שממשיכים לנחות בארץ, זיקר, מבית ג'ילי, בולט בהשקעה הטכנולוגית והעיצובית שלו. ה-X הוא דגם הכניסה, עם עיצוב נקי ומודרני, סביבת נהג מתקדמת, שלא שוכחת להשאיר לצד מסך מולטימדיה 14.6 אינץ' גם אחד קטן יותר לנהג. ה-X הוא דגם תאום לוולוו EX30 ולסמארט 01, שגם הם מותגים בבעלות ג'ילי, אך מעט יותר גדול מהם. את סוללת ה-69 קוט"ש אפשר לקבל עם הנעה אחורית ו-272 כ"ס, או כפולה עם 428 כ"ס וטווח של 440 ו-400 ק"מ. והנקודה הישראלית: מובילאיי היא בעלת מניות בזיקר וספקית לב מערכת הבטיחות האקטיבית שלה. המחיר: מ-185 אלף שקל.
מתי בארץ: ינואר
מכונית סאלון לא שגרתית, בתצורה שהיא ספק האצ'בק ספק שוטינג ברייק, ובכל מקרה עם חמש דלתות. למרות המבנה של מכונית קומפקטית, הממדים ממש אינם כאלה: 4.955 מטר אורך, 2 מטר רוחב, 1.56 מטר גובה, ובסיס גלגלים של 3 מטר.
אפשר לבחור בין 272 כ"ס והנעה אחורית ל-545 כ"ס והנעה כפולה, 0-100 קמ"ש ב-7.2 או 3.8 שניות בהתאמה, וטווח נאה של 620 או 590 ק"מ.
רשימת האבזור יותר ארוכה מהאוטו, כולל מסך מולטימדיה 15.4 אינץ', אנדואיד אוטו ואפל קארפליי שאין בכל סינית, דלת תא מטעו חשמלית, גג פנורמי ועוד. המחיר: מ-270 אלף שקל להנעה אחורית, מ-295 אלף שקל לכפולה.
מתי בארץ: ינואר
אחרי וולוו וסמארט גם ללקסוס יש קרוסאובר קטן וזול יחסית, רק שהוא עדיין היברידי בלבד. טויוטה יאריס קרוס סיפק את הבסיס המכאני, לקסוס קצת הגדילה אותו ודחפה בו שפע של אבזור ואיכות מתבקשת לפני שהשיקה את ה-LBX. מנוע בנזין 1,500 סמ"ק ומנוע חשמלי מספקים יחד 156 כ"ס וצריכת דלק משולבת של 22 ק"מ לליטר. נתון נאה, ואף פעם לא תסבלו מחרדת טווח. בסוף לא כולם רוצים כבר רכב חשמלי, ויכולים לטעון אותו בבית. הביצועים, עם זאת, רחוקים משל המתחרים החשמליים, עם 0-100 ב-9.2 שניות. לדגם הכניסה החדש למותג היוקרה היפני יש מחיר בסיסי של 200 אלף שקל, וגם אם תעמיסו אותו באבזר לא תעברו את ה-226 אלף שקל.
מתי בארץ: פברואר
בבת אחת משיקה החטיבה הצעירה של ב.מ.וו דור חדש לקופר הקומפקטית ולקרוס אובר קנטירמן.
הקופר שומרת על עיצוב הרטרו, אבל סביבת הנהג השתדרגה משמעותית כולל מחווה ללוח המחוונים העגול של המיני 1959 המקורית: עכשיו הוא בנוי כמסך דיגיטלי עגול. ברוח הזמן הדגש הוא על הדגמים החשמליים, עם סוללות 41 ו-54 קוט"ש וטווחים של 300 ו-400 ק"מ. בנוסף חלק מהייצור, גם לשווקים אחרים יתבצע בסין.
גם הקנטרימן שומר על עיצוב הרטרו אבל גדל משמעותית, ויתייקר בהתאם. כעת הוא מבוסס על ב.מ.וו X1, ומיוצר לצידו בגרמניה. לדגם החשמלי סוללת 65 קוט"ש, ועם הנעה אחורית יש לה 204 כ"ס ו-460 ק"מ. עם הנעה כפולה יש לה 313 כ"ס ורק 430 ק"מ. לממהרים הסובלים מחרדת טווח יש גרסת JCW עם טורבו בנזין 2,000 סמ"ק, הנעה כפולה ו-300 כ"ס.
מתי בארץ: מחצית שנייה
ה-G קלאס הקלאסי מקל גרסה חשמלית, שלפחות לפי המפרט לא מתפשרת על ביצועי השטח, אפילו להיפך. יש מנוע נפרד לכל גלגל, מה שאמור לייצר אחיזה והנעה באתגרי עבירות, כולל אפשרות לבצע סיבובי 360 מעלות כמו של טנק: גלגלים בצד אחד מסתובבים קדימה ובצד השני לאחור. מעבר לגימיק, הדבר יסייע בתמרון במקומות צפופים.
סוללת 100 קילוואט אמורה לטפל בנושא הטווח, שמרצדס טרם חשפה כמה ארוך הוא יהיה. היא תמוגן ממים כדי לאפשר ל-G להמשיך לחצות נחלים, ותקבל הגנת פלדה וסיבי פחמן נגד פגיעות סלעים.
מתי בארץ: רבעון שלישי
אחרי השקה עם צמד דגמי סדאן וקרוסאובר 7 מושבים גדול, תרחיב NIO את ההיצע המקומי עם צמד קרוסאוברים קטנים יותר.
ה- EL6 מקביל לטסלה מודל Y ולקסוס RZ אך מקפיד על עיצוב שונה, יותר ג'יפון ופחות קופה. יש בחירה בין סוללת 75 קוט"ש ו-400 ק"מ, ל-100 קוט"ש ו-530 ק"מ, כאשר הסוללות ניתנות להחלפה בתחנות היעודיות של החברה, שיוקמו גם בארץ. חיישני הליידאר ואחרים ממוקמים על הגג, לטובת הארכת הטווח שלהם ומניעה מנזקים בתאונה.
במקביל יושק ה-EL7 הגדול יותר, גם כן עם חמישה מושבים, בחירה בין שתי סוללות זהות וטווח קצר ב-20 ק"מ לעומת האח הקטן.
מתי בארץ: רבעון ראשון
אחרי סמארט 1 מגיע אלינו הדגם השני של המותג העירוני של מרצדס, שהפך למותג רכבי פנאי המיוצר בידי ג'ילי בסין. ה-3 גדול משמעותית מה-1, עם 4.4 מטר אורך, 1.6 מטר גובה ו-1.84 מטר רוחב, המוגשים בעיצוב קרוסאובר קופה.
תא הנוסעים הוא גרסה עשירה יותר לזו של סמארט 1, כאשר גם כאן לצד גרסת בסיס עם 272 כ"ס והנעה אחורית, יש גרסת בראבוס עם הנעה כפולה ו-425 כ"ס.
מתי בארץ: רבעון ראשון
פולסטאר 3 הוא הדגם השני של המותג הספורטיבי חשמלי של וולוו, שמיוצר בסין, מתבסס מכאנית על ה-EX90 החדש, אבל מציעה רק חמישה מושבים והרבה מרווח. סוללת 111 כ"ס וצמד מנועים חשמליים, שיוצרים הנעה כפולה, מספקים 610 ק"מ טווח.
פולסטאר 4 קטן יותר, בתצורת קרוסאובר קופה ייחודית: אין לו כלל חלון אחורי, והראות לאחור מתבצעת רק באמצעות מצלמה ומסך. לדגם הבסיסי יש 272 כ"ס, סוללת 102 קוט"ש והבטחה ל-600 ק"מ טווח משולב.
מתי בארץ: רבעון שני
בחודשים הקרובים תפסיק פורשה למכור באירופה ואצלנו את גרסת הבנזין של הקרוסאובר הפופולרי שלה. לא רק בגלל השקת דור חשמלי חדש, אלא בגלל שהבנזין כבר לא עונה לתקינה הגנת הסייבר החדשה.
גרסת הפרידה מקאן T תזכיר לנו למה אהבנו את המקאן בנזין, עדיין הדגם הנמכר ביותר של היצרן: היא מונמכת ב-15 מ"מ לטובת שיפור התנהגות הכביש והביצועים הדינמיים, וכדי שגם השכנים יבינו יש צמד אגזוזי ספורט כפולים, מושבי ספורט והגה שונה.
מתי בארץ: רבעון ראשון
חדשות קשורות