ממרצדס ועד פורשה: משרד התחבורה מודיע על שורת ריקולים במכוניות יוקרה חשמליות

לפני שנה, 10 חודשים - 22 יוני 2022, כלכליסט
פורשה
פורשה
הריקולים נוגעים להיבטים שונים של מערכות ההנעה, שיכולים במקרי קיצון לגרום לתאונות דרכים. בעלי רכבים שלא יגיעו לבדיקת התקלה תוך חצי שנה ממועד הריקול לא יוכלו לבצע את הטסט השנתי

מרצדס, פורשה ודגמי יוקרה חשמליים נוספים מוזמנים בימים אלה לריקולים שנוגעים להיבטים שונים של מערכות ההנעה, כך מודיע משרד התחבורה.

לפי המשרד, הדגם הראשון שמוזמן לריקול בישראל הוא מרצדס EQE החשמלית ששיווקה בארץ החל רק לפני מספר שבועות. לפי משרד התחבורה קיימת תקלה פוטנציאלית במערכת ההיגוי של המרצדס החשמלית שנובעת מתקלת ייצור. המשמעות במקרי קיצון היא שהרכב עלול לאבד יכולת היגוי, מה שעלול לגרום לתאונה. 

לצד המרצדס מודיע משרד התחבורה על ריקול לפורשות חשמליות מסוג הטייקאן והטייקאן קרוס טוריסימו. במושבי הטייקאן קיימת רתמת חיווט חשמלית שהציפוי שלה עלול להיות פגום, מה שעלול לגרום למגע בין חיווט החשמל והמושב. לצד הדגמים החשמליים הטהורים, גם שורה של דגמי יוקרה מוזמנים למוסכים לריקולים כך, מזראטי לבאנטה ההיברידי משנת 2022 מוזמן לריקול שבמסגרתו יהודקו כבלי המתח של סוללת הרכב שעלולים להשתחרר. רכב הכביש שטח של קדילאק- ה-XT 5 (מודל 2022) סובל מבעיה שונה: בורג במתלה האחורי של הרכב לא הודק כראוי, מה שעלול לגרום לחוסר איזון של הרכב בנסיעה- ובמקרי קיצון אף לתאונת דרכים. יש לציין כי לפי חוק, בעל רכב בישראל שזומן לריקול ולא ביצע אותו תוך חצי שנה לא יוכל לבצע את מבחן הרישוי (טסט) השנתי.

Support Ukraine