"הפסקת נהיגה ברכב", ריקול הבלמים של מרצדס גם בישראל

לפני שנה, 10 חודשים - 19 מאי 2022, Walla!
"הפסקת נהיגה ברכב", ריקול הבלמים של מרצדס גם בישראל
יצרנית המכוניות הודיעה לפני מספר ימים על קריאה יזומה לתיקון בשל חשש מכשל במגבר הבלמים. כעת מעדכת היבואנית כי גם ישראל כלולה בריקול

קריאות יזומות לתיקון של יצרניות הרכב הינן דבר שבשגרה, רובן המוחלט נוגעות לחשד לבעיות במכלולים שונים של כלי הרכב. אולם הודעת התיקון שהוציאה מרצדס לפני מספר ימים הינה חריגה בשל העובדה שהיא מקיפה כמות גדולה מאוד של כלי רכב, על פי ההערכות כ-300 אלף יחידות ברחבי העולם, וכן החשש שמדובר בתקלה במגבר הבלמים של המכונית, רכיב בעל חשיבות בטיחותית גבוהה ביותר.

הבדיקה מתמקדת בחלודה (קורוזיה) העשויה להתפתח בחלקי מגבר הבלמים ("בוסטר"). בשל החשש מכשל שעלול להיווצר בו, הורתה היצרנית באופן חריג מאוד על הנחייה לבעלי המכונית המעורבות על הפסקת נהיגה מיידית בכלי הרכב המעורבים עד ביצוע בדיקה או החלפה של המכלולים הרלוונטיים.

קריאת התיקון הנוכחית כוללת שלושה מדגמי היצרנית, שני רכבי כביש-שטח מדגמי ML ו-GL וכן המיניוואן R קלאס שיוצרו בין השנים 2004-2016, אלו דגמים שהיו פופולאריים ביותר גם בערוצי היבוא האישי לישראל.

לפי הודעת היצרנית, בישראל מקיף התיקון 1,577 כלי רכב, כ-11% מכלל הדגמים הרלוונטיים. בתיאום עם משרד התחבורה יזומנו בעלי המכוניות על ידי היבואנית לבדיקת הרכב במרכזי השירות שלה. זו האחרונה גם תעמיד פתרונות תחבורתיים ללקוחות עד ביצוע הריקול. משך הבדיקה עומד על 10 דקות ובמידה ונדרש תיקון, הוא צפוי לעמוד על 4 שעות.

ככלל, מגבר הבלם במכוניות הוא חלק קריטי ממערכת הבלימה של המכונית. תפקידו, כפי ששמו מרמז הוא להגביר את עוצמת הבלימה ו"לתרגם" את הלחיצה על הבלמים ללחץ במערכת שבהמשך אחראית להצמדת הרפידות לצלחות הבלמים. מכיוון שעיקרון הפעולה של המערכת נשען על יצירת וואקום על ידי משיכת אוויר מסעפת היניקה של המנוע, קורוזיה בחלקיה עשויה גם להביא לבריחת אוויר ממנה ולפגוע ביעילותה.

סימנים מעידים על בעיה במגבר הבלמים יהיו לרוב דוושת בלמים קשה מהרגיל או במקרים אחרים "גמגום" של המנוע בעת לחיצה על הבלמים, זאת בשל "משיכה" של יותר מדי אוויר מסעפת היניקה שמזינה אותו.

Support Ukraine