משרד התחבורה נערך לשינוי של אופן ההתקשרות בין יבואני הרכב ומוסכיהם המורשים. כיום פועלים בישראל מספר סוגים של מוסכים: מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה, שיכול לטפל בכל סוגי הרכבים ומחזיק ברישיון של משרד התחבורה, מוסך מומחה, שמתמחה בטיפול במכוניות של מותג מסוים אבל אינו מורשה מטעם יבואן רכב; ומוסך מורשה יבואן, שפועל במסגרת רשת רשמית של יבואן רכב. השינוי שיוזם משרד התחבורה מתייחס ספציפית למוסכי היבואנים ומיועד לייצר "איזון כוחות במערכת היחסים בין יבואני הרכב והמוסכים", כלומר בעצם להפחית את כוחם של המוסכים המורשים של יבואני הרכב. המהלך של משרד התחבורה מיועד להשפיע רק על מוסכים מורשים של יבואני רכב ויבואני אופנועים.
במסגרת התקנות החדשות, תנאי ההתקשרות בין יבואן רכב ומוסכי השרות שלו יהיו זהים לתקנות ההתקשרות בין יצרן רכב ומוסכים באיחוד האירופי. כלומר בעתיד לא יתכן מצב בו יבואן רכב ישראלי ידרוש מהמוסכים שלו אמות מידה שלא דורשים באירופה, למשל עיצוב מסוים לאולם ההמתנה, קפה מסוג מסוים או מספר פקידות מסוים במוסך. המטרה היא "לא ליצור חסמי כניסה גבוהים שאין להם הצדקה עניינית או מקצועית". תנאי ההתקשרות האלה בין מוסכים מורשים ויבואני הרכב יהיו חייבים להתפרסם בפומבי כדי שהלקוחות יוכלו לראות אותם ולהחליט האם הם לא מוציאים כספים שלא לצורך, למשל על אולם המתנה מפואר במוסך.
מעבר לכך דורש משרד התחבורה שתנאי ההתקשרות בין יבואני רכב ומוסכים מורשים שלהם "לא יקבעו פרקטיקות התנהגות אנטי תחרותיות", כלומר ליבואני הרכב יהיה אסור לדרוש מהמוסכים לפרט בפני היבואן כמה חלפים יש במוסך (כדי למנוע מצב בו היבואן יודע שהמוסך רכש חלפים מספק אחר), ליבואני הרכב יהיה גם אסור לדרוש מהמוסכים המורשים שלהם לרכוש כמויות מינימליות של חלקים למלאי (כלומר היבואן לא יוכל לדרוש מהמוסך לרכוש למשל 1,000 מסננים וכך להפעיל על המוסך לחץ) וגם יבואני הרכב לא יוכלו לאסור על מוסכים מורשים שלהם לקבל לקוחות מסוימים. כלומר יבואן לא יוכל להודיע לכל מוסכי הרשת שלו שהם לא יכולים לעבוד עם חברת השכרה מסוימת או לטפל בצי של חברה שנמצאת בסכסוך עם יבואן הרכב. בנוסף, יבואני הרכב גם ידרשו לקבוע בתנאי ההתקשרות עם המוסכים שהמוסך המורשה יוכל גם לטפל ברכבים שלא של יבואן הרכב - אבל עם הפרדה בשטח המוסך.
חדשות קשורות