שוק הרכב הישראלי מתעורר היום (ב') לבוקר חדש: אחרי העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35% ועליית גובה מס הקנייה על רכבי פלאג אין הייבריד מ-55% ל-83%, ויצרן הרכב הראשון שמעלה את מחירי הדגמים שלו בעקבות כך הוא טסלה. מדובר למעשה ביצרן היחידי שמאפשר ללקוחות בישראל לדעת בדיוק כמה מס קנייה הם משלמים עבור מכוניתם.
על פי עיקרי המחירונים החדשים שמפרסמת היצרנית ללקוחות בישראל, מחיר הטסלה 3 כולל מסים עולה מ-205,630 ל-221,748 שקל. מחיר הטסלה ללא מסים לא השתנה ועומד על 159,990 שקל לדגם הבסיסי של ה-3. במקרה של גרסת לונג ריינג', המחיר עלה מכ-242 אלף שקל לכ-254,700 שקל. גם כאן, היצרנית לא העלתה את מחירי המכוניות, מדובר אך ורק בשינוי שמבטא את עליית גובה מס הקנייה מ-20% ל-35%.
במקרה של טסלה מודל Y, מחיר גרסת ההנעה האחורית שעמד על כ-224 אלף שקל עומד כעת על כ-236 אלף שקל. מחיר טסלה מודל Y בגרסת לונג ריינג' שהיה עד אתמול כ-270,600 שקל עומד עתה על 282,553 שקל. המחירים מתייחסים לדגמים ללא תוספות מיוחדות כגון חישוקי גלגלים גדולים.
על פי טסלה, עיקר המלאי שניתן להזמנה בדגמי טסלה 3 מיועד לאספקה בחודשים פברואר-מרץ ואילו בטסלה Y מדובר באספקות ינואר-פברואר. התייקרות דגמי טסלה שנחשבת ל"סמן ימני" בשוק הרכב מהווה יריית פתיחה להתייקרויות נוספות של דגמים מתחרים, החל ביונדאי איוניק 5 וכלה ב-P7 של XPENG.
בדרך כלל, טסלה נוהגת לפרסם את מחירי הדגמים החדשים כבר עם כניסת המס, אך היום הפרסום התמהמה, מה שכבר יצר בקרב יבואני הרכב המתחרים ספקולציות שמא טסלה לא תתייקר כלל את מכוניותיה, מה שיגרום ליבואנים המתחרים לצאת למלחמת מחירים.
חדשות קשורות