מספר לקוחות מוסדיים הודיעו ליבואני הרכב כי הם מעדיפים לדחות את קבלת המכוניות החדשות למאי בין היתר כי עובדים רבים עדיין נמצאים בחל"ת בשל משבר הקורונה. ההודעה הובילה לירידה בצפי המסירות לחודש אפריל לכ-3,000 מכוניות בלבד, כך נודע ל"כלכליסט".
במקור היו אמורות להימסר באפריל כ-5,000 מכוניות חדשות, יש לציין כי ההערכה לכ-3,000 מסירות היא הערכה נדיבה יחסית. גורמים בענף הרכב מעריכים שבמידה והיום - יום החודש האחרון- יבוטלו עוד מסירות, עשוי מספר המסירות לצנוח לכ-2,000 יחידות בלבד, שפל היסטורי של מסירות רכב שלא התרחש מעולם בישראל.
לפי נתונים ראשוניים, טויוטה צפויה לסיים ראשונה באפריל עם כ-550 מסירות. קיה צפויה למסור כ-400 מכוניות ואילו יונדאי עם כ-300 מכוניות. יבואני הרכב שפתחו את אולמות התצוגה שלהם בשבוע האחרון מדווחים בינתיים על קצב הזמנות נמוך יותר משהיה לפני פרוץ משבר הקורונה. תנועה חזקה יותר נרשמת במגרשי המכירה של רשתות הטרייד אין של היבואנים.