הקורקינטים השיתופיים ברחובות תל אביב ימשיכו לחנות מחוץ לאזורי החניה הייעודיים גם בעתיד, זאת מכיוון שעיריית תל אביב לא הצליחה לגייס חברות שישתתפו בפיילוט הטכנולוגי לחניית קורקינטים מוסדרת, כך נודע ל"כלכליסט".
כיום פזורים ברחבי העיר אלפי קורקינטים והדרך של העירייה למנוע מהם להפוך למטרד להולכי הרגל היתה לקבוע כ-800 אזורי חניה ייעודיים. וכך, כאשר רוכב הקורקינט השיתופי מסיים את הרכיבה הוא אמור להשאיר את הקורקינט בתוך השטח הייעודי שהוקצה לכך. אם הקורקינט חונה במקום אחר - הפקחים מסוגלים לקנוס את מפעילת הקורקינט או להחרים את הכלי. עיקר הבעיה הנוגעת לקורקינטים שנותרים מחוץ ל"מכלאות" היא שהקורקינטים הם מבוססי GPS, והמפעיל יכול לדעת היכן הם נמצאים, אך לא ברמת הדיוק אשר נדרשת לוודא שהם אכן נמצאים בתוך אזורי החניה.
בנובמבר האחרון הודיעה עיריית תל אביב על פיילוט שבמסגרתו יותקן בתאי החניה הייעודיים התקן בלוטות' שהיה אמור לשפר את הזיהוי והדיוק של חניית הכלים בגבולות תאי החניה המוסדרים. לפי המסמכים שפרסמה העיריה, מטרתה היתה "לבחון שימוש בטכנולוגיה שתאפשר לחברות לזהות במדויק את מיקום התא וגבולותיו". התקני הבלוטות' שיועדו לפיילוט היו אמורים להיות כאלה שלא יפריעו לסדר הציבורי ויוטמנו בקרקע בחניות הקורקינט. עם תום הפיילוט שיהיה אמור להימשך ארבעה חודשים היה אמור ההתקן להיבחן על ידי העיריה ולהפוך למבצעי.
אך בפועל כאמור הדבר לא קרה: ל"כלכליסט" נודע כי למרות פרסום הפיילוט, חברות טכנולוגיה לא נענו לבקשת העיריה, וזאת למרות שהפתרון קיים: "יש כאן בעיה, שוק הקורקינט השיתופי בתל אביב אינו יציב, חברות באות וחברות הולכות, קשה לדעת מה ישרוד ומה לא וכמה זמן זה ימשך, וגם האם חברות יסכימו להכניס את טכנולוגיית הבלוטות' הזאת, זה פשוט לא COST EFFECTIVE" מסר גורם בענף.
מעיריית תל אביב נמסר:"בשל חוסר היענות לקול הקורא מצד החברות הוחלט כי בשלב זה לא נעסוק בפיילוט זה".
חדשות קשורות