צחי מרקור: "מחירי החניה בתל אביב רחוקים מלהיות הגבוהים בעולם, הצפי הוא שהם יעלו"

לפני שנתיים - 3 אפריל 2022, גלובס
צחי מרקור: "מחירי החניה בתל אביב רחוקים מלהיות הגבוהים בעולם, הצפי הוא שהם יעלו"
בעלים ומנכ"ל של חניוני הצלחה בוועידת הרכב של גלובס: "ת"א לא צפויה לזכות במעמד המפוקפק של העיר היקרה בעולם לחניה". "מכירות החניונים שלנו שברו שיאים בתחום הנדל"ן", הוסיף מרקו

"מחירי החניה בתל אביב רחוקים מלהיות הגבוהים בעולם, ולכן יש צפי לכך שהם יעלו בשנים הקרובות. עם זאת, העיר היקרה בעולם לא צפויה לזכות במעמד המפוקפק של העיר היקרה בעולם לחניה". כך אמר הבוקר (ב') צחי מרקור, בעלים ומנכ"ל חניוני הצלחה, בשיחה עם עורך אתר גלובס בר לביא, במסגרת ועידת הרכב 2022 של גלובס המתקיימת בשעה זו במרכז פרס לשלום ולחדשנות.

מרקור, יזם נדל"ן והייטק שהחברה שלו מפעילה כ־60 חניונים בישראל, המשיך ואמר: "בנימין נתניהו אמר כבר לפני עשור שהעסקה הכי טובה בישראל היא לרכוש חניון בתל אביב. אני רכשתי לאורך השנים חניונים מבעלי עסקים, בהם כמה מוכרים מאוד כמו יצחק תשובה, במחיר מכירה שעלה פי ארבעה בתוך שנה, ואפילו במכפילים גבוהים יותר בתקופות ארוכות יותר.

"אני לא ממליץ להחזיק בחניונים במגרשים פשוטים לאורך זמן, משום שהם לא יכולים לתת את הרווח כמו בנייה רוויה וכדומה. תמיד כדאי לבנות על מגרש, ולא להשאיר את החניון - בשל רמת מחירי החניה בישראל כיום, לא כלכלי בכלל להחזיק חניון. במקום כמה מהחניונים שאני החזקתי בהם לאורך השנים הוקמו כמה מפרויקטי המגורים, המשרדים והמסחר מהגדולים בישראל".

נהנית מאקזיטים מרשימים לאורך הדרך

"רכשתי קרקעות מאנשים שהם ממש לא פראיירים, אבל לא מדובר באנשים שיודעים לתפעל חניונים, כי בתחום הזה צריך להתמחות, לדעת איך לתפעל נכס כזה. עבורנו זה השתלם: אמרו לי ששברנו שיאים, ושלא היו אקזיטים מהסוג הזה בשוק הנדל"ן.

מרקור התייחס גם לשינויים בתחום החניה בערים, בעיקר מכיוון הרשויות והממשלה, ואמר: "אנחנו חברת החניונים הגדולה בישראל, ועלינו לא תהיה שום השפעה מזיקה מבחינת הרפורמות והתקנות החדשות הצפויות בעולם החניה. לטעמי, גם החניונים הפתוחים גם לא יושפעו מהתקנות החדשות.

האם חניונים יצטרכו בעתיד לספק לא רק מקום חניה - גם עמדת טעינה?

"בהחלט. חניונים צריכים לספק נוחות מקסימלית לנהגים, מרמת החניה הבודדת ועד ניהול חניונים שלמים. בעוד לא הרבה שנים נוחות הנסיעה וכל מה שמסביבה יהפכו לא רלוונטיים, כי כלי הרכב יהיו אוטונומיים, אוטומטיים. לכן השירות בחניונים יהיה הדבר החשוב: קלות היציאה והכניסה, הפחתת גודש הנסועה ועוד.

"אני נכנסתי לעסקי הרכב החשמלי לפני כעשר שנים, והערכתי כבר אז שזה העתיד. כשהתחלתי את הדרך כולם פקפקו בהכרזה הזו, כולל יצרני הרכב ומרבית הממשלות, והייתי צריך לשבת עם כולם ולהסביר למה העתיד נמצא שם. היום כולם מסכימים על כך, גם הממשלות המערביות וגם מרבית יצרני הרכב, ומתכווננים לאיסור ייצור רכב מוּנע על דלק עד 2030".

Support Ukraine