סאנגיונג מוסו מתגייס למשטרה וחוזר לאולמות התצוגה

לפני שנה, 3 חודשים - 23 ינואר 2023, Walla!
סאנגיונג מוסו
סאנגיונג מוסו
הטנדר הקוריאני זכה ביחד עם טויוטה היילקס במכרז מנהל הרכב לכוחות הביטחון. בעקבות הזכייה יחודש הייבוא גם לשוק הפרטי, עם מנוע חזק מהמתחרים ומחיר זול יותר. וכמה הוא יעלה?

ההיצע המצומצם בארץ של טנדרי 4x4 מתרחב: טלקאר תשיק בשבועות הקרובים את הסאנגיונג מוסו, לאחר שזכה במכרז מנהל הרכב הממשלתי לטנדר עבור המשטרה, מג"ב וכוחות ביטחון נוספים. לצד המוסו זכה גם טויוטה היילקס.

גם סאנגיונג רקסטון זכה בשנה שעברה במכרז מנהל הרכב כניידת הסיור החדשה של המשטרה, במקום קיה סורנטו, ובחודשים האחרונים החל להיכנס לשירות במשטרה ובמג"ב. מכרז הטנדרים הממשלתי החדש צופה רכש של מאות כלים.

202 כ"ס, 1.1 טון מטען

המוסו היה במקור רכב השטח שעימו הושקה סאנגיונג בישראל עוד בשנות ה-90. כעת משמש השם את דור הטנדר הנוכחי של החברה הקוריאנית, שהושק ב-2018 ומבוסס על פלטפורמת הרקסטון, אחד מרכבי ה-4x4 האחרונים שעדיין מציע שלדת סולם והילוך כוח. המוסו יציע את אותם רכיבים, מצויד באותו מנוע טורבו-דיזל בנפח 2,200 סמ"ק, בהספק של 202 כ"ס ומצויד בתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. גם רכיבי תא הנוסעים נלקחו מהרקסטון, כולל הדשבורד.

בניגוד לקודמו, האקטיון ספורטס שסבל מתא מטען קטן ומכושר נשיאה נחות מהמתחרים, המוסו החדש מצויד בתא מוגדל (1.3 מטר אורך, 1.57 מטר רוחב), מסוגל לשאת 1.1 טון מטען והוא בעל כושר גרירה של 3 טון לנגרר עם בלמים. מרווח הגחון עומד על 21.5 ס"מ.

המוסו יגיע לארץ עם מערכת בלימת חירום אוטונומית, אך טרם השתתף במבחן הריסוק האירופי, היורואנקאפ.

והמחיר:

לפי מסמכי המכרז יהיה מחירו של המוסו החדש לציבור 260 אלף שקל, זול ב-6,000-8,000 שקל מאשר דגמי ה-4x4 האוטומטיים הבסיסיים של טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס. אלה משווקים עם מנועים חלשים משמעותית, 2,400 סמ"ק 150 כ"ס בטויוטה ו-1,900 סמ"ק 163 כ"ס באיסוזו.

Support Ukraine