הולך בכוח: סאנגיונג מוסו חוזר לשוק

לפני שנה, חודש - 27 מרץ 2023, Walla!
סאנגיונג מוסו
סאנגיונג מוסו
אחרי שזכה במכרז מנהל הרכב הממשלתי לכוחות הביטחון וכפי שפורסם בוואלה, המוסו חוזר גם לשוק העבודה ללקוחות פרטיים: מנוע חזק, אבזור עשיר מחיר אטרקטיבי וחיסרון תמוה אחד

ימים ספורים אחרי הצגת רכב השטח החשמלי שלה, חודשים אחרי שיצאה לדרך חדשה ושבועות ספורים אחרי הזכיה במכרז של מנהל הרכב הממשלתי נוחת כאן רשמית סאנגיונג מוסו, טנדר ה-1 טון של היצרנית הקוריאנית המבוסס על הרקסטון. משלים זכיה נוספת עבור היצרנית שכבר מספקת את ניידות הסיור של המשטרה על בסיס רכב השטח שלה.

המוסו, שהושק בשנת 2018 כמחליפו עם סיום הייצור של האקטיון ספורט, מגיע לכאן אחרי מתיחת פנים ועדכון שעבר הדגם, הכולל את הגדלת מידות הארגז ושיפור כושר הגרירה שלו. שתיים מנקודות החולשה של הטנדר בסיבוב הקודם שלו בשוק המקומי.

הדור החדש צומח ל-5.4 מטר לאורך, 2 מטרים לרוחב, גובה של 1.9 מטר ובסיס גלגלים של 3/21 מטר גדול משמעותית מהאקטיון ספורטס הקודם ומציב אותו ישירות מול התחרות, בראשה טויוטה היילקס ממנו הוא מעט יותר ארוך. מרווח הגחון זהה לזה של ההילקס ועומד על 22 ס"מ (הפרסום באתר טויוטה של 31 ס"מ מתייחס למדידת החלק הגבוה ביותר במרכז הגחון ואינה רלוונטית). יחד עם זאת לטויוטה יש זוויות גישה ונטישה טובות יותר משל המוסו, העומדות על 19.5 ו-20.5 מעלות בהתאמה.

מידות הארגז של המוסו הן 1.61 מטר לאורך, 1.57 מטר לרוחב ועומק של 57 ס"מ (לצורך ההשוואה - 1.52, 1.54 ו-48 ס"מ בטויוטה). כושר ההעמסה עומד על 1,165 ק"ג (810 בהיילקס ו-1,080 בדי מקס). יכולת הגרירה היא 750 ק"ג ללא בלמים ו-3,000 ק"ג עם בלמים (3,500 בצמד טויוטה-איסוזו).

על הנעת המוסו אחראי מנוע הדיזל 2.2 ליטר המוכר של היצרנית. 202 כ"ס ו-45 קג"מ, גם פה הוא ניצב בפער משמעותי מהטויוטה בעל מנוע ה-2.4 ליטר עם 150 סוסים ו-40.8 קג"מ והאיסוזו עם מנוע ה-1.9 ליטרים, 163 הסוסים ו-36.7 קג"מ.

על ההעברה שלו לגלגלים אחראית תיבת 6 הילוכים אוטומטית של אייסין. ההנעה היא אחורית או כפולה בשילוב שלה על ידי החוגה בתא הנוסעים עם יחס העברה נמוך. נעילת הדיפרנציאל האחורית היא אוטומטית.

ההתבססות על הרקסטון אומר שגם פה תמצאו שלדת סולם של רכב שטח אמיתי, אבל יש שינוי קטן, בעוד על השיכוך אחראיות עצמות עצה כפולות מלפנים עם קפיצי סליל, בניגוד לאחיו מסיע הנוסעים מאחור יש לטנדר סרן חי וקפיצי עלים.

ההתבססות על הרקסטון גם אומרת שהמוסו מציג סביבת מחייה נעימה משל טנדרי עבודה קלאסיים. הוא מגיע בשתי רמות גימור, גרסת הכניסה נקראת EX ומעליה תהייה רמת הגימור פרימיום. בגרסת הכניסה הוא כולל מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם WAZE מובנה וקישוריות לאנדרואיד ואפל, לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג למושב האחורי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, הגה מחומם, מפתח חכם ועוד.

רמת הגימור פרימיום מוסיפה כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, הם גם עם ציפוי עור, חימום ואוורור, המושבים האחוריים מחוממים ומעל ראשי הנוסעים גג שמש.

ושפע האבזור מוביל לחיסרון האחד הבעייתי מאוד שלו - כמו ברקסטון, גם לו אין גלגל חלופי. זה בהחלט נשמע מוזר, אבל את הצמיג המושיע מחליפה כאן ערכת ניפוח ואופטימיות. לקוחות שלא יציידו אותו בגלגל חלופי בעצמם (במחיר של מקום בארגז) מוזמנים לצרף לערכת הניפוח גם ערכת קפה, שיהיה להמתנה לחילוץ.

בכל הקשור לשוק טנדרי העבודה, טוב שם טוב משמן דיפרנציאל טוב, אתם יכולים לשאול את טויוטה היילקס שמסתובב עם אותו כינוי מאז נולד ב-1968. בעוד מתחריו באו הלכו, החליפו שם, אבל לא את מזלם בהתמודדות ארוכת הטווח איתו. אבל המוסו מגיע עם קלפים משלו לסיבוב הזה.

מבחינת התחרות שלו בשוק הטנדרים 1 טון בישראל, הוא מגיע עם שני יתרונות בדמות המנוע החזק והמחירים הנמוכים יותר מאלו של המתחרים.

בעוד מחירי המוסו נעים בין 260 אלף שקל לגרסת הכניסה ועד ל-280 אלף שקל לזו המאובזרת, איסוזו די מקס מתחיל ב-269 אלף שקל לגרסת ההנעה הכפולה האוטומטית ועד ל-281 אלף שקל, טויוטה היילקס שעם מנוע ה-2.4 ליטור שלו בגרת ההנעה הכפולה האוטומטית עולה בין 267 ל-280 אלף שקל ואם אין בעיה של תקציב, יש את פולקסווגן אמארוק שמחירו מתחיל מ-360 אלף שקל ובעל מנוע V6 חזק משמעותית והרבה פחות רלוונטי להשוואה הזו.

Support Ukraine