חדש מהניילונים: סקירת דגמי 2019

לפני 5 שנים, חודשיים - 3 ינואר 2019, Walla!
חדש מהניילונים: סקירת דגמי 2019
שוק הרכב הישראלי צפוי בשנה הבאה להתפוצץ עם עוד מבול של דגמים חדשים ומחודשים. אלה עיקרי הדגמים שלדעתנו צפויים להיות המשמעותיים יותר לנוף המקומי

אם כל התוכניות יצאו לפועל כמתוכנן, לישראל צפויים להגיע מעל 120 דגמים חדשים. חלקם חדשים לגמרי, חלקם דגמים לאחר מתיחת פנים וחלקם גרסאות מנוע נוספות או שונות. וזה רק מה שידוע כעת ועוד לפני שסופרים שדרוגי אבזור שיתווספו להיצע המקומי במהלך השנה.

120 דגמים חדשים משמעותם היצע מבלבל עוד יותר מאשר מולו אנחנו ניצבים כיום. חברו את זה לעובדה שבענף הרכב שוררת תמימות דעים כי אנו צפויים להמשך הקיפאון במקרה הטוב או לירידה במספר המכוניות החדשות כפי שצופים הפסימיים - וקיבלתם מתכון לשנה תחרותית מאוד בענף.

בסקירה שלפניכם בחרנו להציג את הדגמים שלדעתנו הם החשובים יותר, אלה שנושאים בשורה חדשה או שצפויים להיות המשמעותיים יותר לנוף הישראלי. מתוך נקודת הנחה, שאתם מחפשים את המכונית הבאה שלכם לפי קטגוריית הרכב בחלוקה הנפוצה ביותר, וכן לקלות ההתמצאות בשפע העתידי הזה, לטובת הסיקור חילקנו לקטגוריות את ההיצע הצפוי לשנת 2019. כך תוכלו למצוא את ניסאן מיקרה החדשה תחת "קטנות", מאזדה 3 החדשה "במשפחתיות", טויוטה ראב 4 החדש ושברולט בלייזר ב"רכבי פנאי" וסיאט טראקו בקבוצת "7 מושבים" ויש אפילו חידושים בפלח הגדל של מכוניות חשמליות.

טויוטה אייגו/ סיטרואן C1 / פיג'ו 108

מתי: רבעון ראשון-שני
שינוי: מתיחת פנים

לכל אחת מהשלישייה הזו הגעה שונה לארץ. טויוטה אייגו כבר הגיעה באוקטובר, שיווק פיג'ו 108 החל לפני מספר ימים, אבל בפועל המכוניות יגיעו רק בינואר, סיטרואן C1 לקראת תחילת הרבעון השני. לצד שינויים קוסמטיים חיצוניים קלים מציגות המכוניות התאומות שיפור מהותי בתא הנוסעים עם מערכת מולטימדיה משודרגת, ותוספת מבורכת של מערכות בטיחות מתקדמות. אין שינוי במנוע ה-1.2 ליטר כשמנוע ה-1.0 ליטר שופר כדי לעמוד בתקני הזיהום החדשים וכעת הוא מעט חזק (72 כ"ס לעומת 69) וגם חסכוני יותר.

ניסאן מיקרה

מתי: סוף רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

באיחור ניכר מהתכנון המקורי, שבחלקו נבע בגלל העדר אופציה לתיבה אוטומטית, מיקרה עולה לישראל. המכונית החדשה מפנה עורף לעיצוב העגלגל שאפיין את הדורות הקודמים, ומאמצת את קו העיצוב העדכני של ניסאן עם מסר דינמי ומוחצן. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי שמאפשרת לה לחרוג משמעותית ממידות קודמתה. אורכה 399 ס"מ (17 ס"מ יותר), רוחבה 174 ס"מ (7.7+ ס"מ) וגובהה 147 ס"מ (6- ס"מ). גם בסיס הגלגלים גדל ב-7.5 ס"מ משמעותיים (ל-252 ס"מ). יש גם מנועים חדשים שהרלוונטי אלינו הוא 3 צילינדרים טורבו, 1.0 ליטר, עם 100 או 117 כ"ס שישולב עם תיבה ידנית או אוטומטית רציפה.

פורד פיאסטה

מתי: רבעון שני (לא סופי)
שינוי: דגם חדש

דור חדש, שביעי, לסופרמיני. היא מבוססת על פלטפורמת הדור הקודם – כולל בסיס גלגלים קצר ביחס למקובל כיום בפלח (249.5 ס"מ), אולם בפורד מבטיחים מרחב פנימי גדול יותר בזכות תכנון שונה. פיאסטה תוצע אצלנו רק עם מנוע 1.0 ליטר טורבו (100 כ"ס) ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם שישה הילוכים.

שברולט ספארק

מתי: רבעון ראשון
שינוי: מתיחת פנים

שברולט ספארק עוברת מתיחת פנים שעיקרה הוספת מערכת בטיחות אקטיבית כמו בלימה אוטונומית בחירום, עוד אבזור ושדרוג מערכת המולטימדיה

טויוטה קורולה

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

דור חדש לקורולה. בדור הזה (ה-12) קורולה חוזרת להיות משפחת דגמים בעקבות הודעת היצרנית על ביטול השימוש בשם אוריס לתצורות ההאצ'בק והסטיישן. לשלושת הגרסאות ממדים דומים לדגמי הדור הקודם, כשהבשורה היא הוספת גרסה היברידית לסדאן. עד כה גרסה היברידית לא הוצעה באירופה ולכן גם לא הגיעה אלינו.

תצורת הסדאן תגיע במהלך הרבעון הראשון בשתי גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 116 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה שתופנה לשוק המוסדי (למשל משטרה), ובגרסה היברידית (זהה לפריוס) עם בנזין 1.8 ליטר, 98 כ"ס והספק כולל של 122 כ"ס שתופנה לשוק הפרטי. גרסאות החמש דלתות והסטיישן יגיעו לקראת סוף הרבעון הראשון ורק עם חטיבת הכוח ההיברידית. קורולה גם מוצעת בגרסה היברידית-ביצועים עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, ומנוע חשמלי והספק משולב של 180 כ"ס. בשלב ראשון גרסה זו לא תוצע בישראל בגלל מחירה.

יונדאי i25 אקסנט

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

סגמנט המשפחתיות הקטנות כמעט ונעלם מהשוק הישראלי, ורגע לפני שזה מתאדה, יונדאי מתכננת להחזיר את i25 אקסנט. הדור החדש והחמישי של i25 אקסנט חולק פלטפורמה עם יונדאי i20 וקיה ריו הנוכחיות ומציע מידות גדולות מבעבר עם תוספת של 3 ס"מ לאורך הכלכלי, לבסיס הגלגלים ולרוחב (440.5 ס"מ, 260 ו-173 ס"מ בהתאמה).

המכונית תגיע אלינו מהודו עם אותם מנועים של הדור הקודם (1.4 ליטר 100 כ"ס ו-1.6 ליטר ו-123 כ"ס) ובשילוב לתיבת 6 הילוכים אוטומטית לעומת 4 בעבר.

מאזדה 3

מתי: רבעון שלישי
שינוי: דגם חדש

הדור הרביעי למשפחתית של מאזדה מאמץ שפת עיצוב מודרנית עם קווים חלקים יותר, וחרטום נמוך ובולט יותר. תא הנוסעים מציג את הקפיצה הגדולה ביותר, עם שפת עיצוב חדשה ומינימליסטית. הממדים מעט גדולים מהדגם הנוכחי לטובת מרווח משופר. 3 החדשה תהיה הראשונה שתצויד במנוע Skyactiv-X החדש, שהפריטים לגביו אינם ברורים במלואם. הוא נתמך במערכת היברידית קלה (24V) כשלטענת מאזדה מעניק תוספת של 10%-30% מומנט לעומת מנועי בנזין אטמוספריים, יחד עם חיסכון של עשרות אחוזים בתצרוכת הדלק. לצד המנוע החדש שכנראה שיוצע בפסגת הדגם, ישולבו גם מנועים "קונבנציונאליים" וכנראה שאלה, יוצעו בגרסאות הבסיס של 3 החדשה.

סקודה סקאלה

מתי: אמצע 2019
שינוי: דגם חדש

סקאלה היא האצ'בק שבפועל מחליפה שני דגמים: ספייסבק וראפיד. היא מציגה שפת עיצוב חדשה עם חרטום אנכי, ולראשונה עם כיתוב שם המותג על תא המטען במקום הסמל המסורתי. הסיבה לכיתוב היא הנגשת המותג בשווקים שלא מכירים את הסמל כמו סין למשל. גם תא הנוסעים מציג עיצוב חדש ותלת ממדי באזור מערכת המולטימדיה (בגודל 9.2 אינץ').

היא מבוססת על פלטפורמת MQB A0 שמשרתת בין היתר גם את סיאט איביזה. בהשוואה לספייסבק היא גדולה משמעותית. היצע המנועים כולל טורבו-בנזין 1.0 ליטר (95 ו-115 כ"ס) ו-1.5 ליטר 150 כ"ס או דיזל 1.6 ליטר 115 כ"ס.

פורד פוקוס

מתי: רבעון שני
שינוי: דגם חדש

דור חדש ורביעי לפורד פוקוס. כמו בעבר פוקוס תוצע בשלוש גרסאות מרכב, חמש דלתות (האצ'בק וסטיישן) וארבע דלתות (סדאן). בנוסף תוצע גם גרסת דמויית-שטח בשם "אקטיב", הכוללת הגבהת גחון וחיפויי פלסטיק שחורים, לטובת מראה קרוסאובר אופנתי.
הדור החדש גדול מקודמו ובחרטומו תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה (6 כיום), ומגוון גדול יותר של גרסאות: טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (125 כ"ס) ו-1.5 ליטר (150 כ"ס) וגם בגרסאות דיזל. לצד אלה היא גם תציע יותר אבזור כמו טעינה אלחוטית לסמארטפון, תצוגה עילית ועוד.

פיג'ו 508

מתי: רבעון שלישי
שינוי: דגם חדש

עם 508, בה נהגנו בהשקה עולמית פיג'ו מבצעת שינוי משמעותי – גם שינוי בתצורת המרכב עם עיצוב דמוי קופה שכולל דלתות צד בלי מסגרות, וגם במהלך יוצא דופן בתעשייה, בהקטנת הממדים. אורכה 475 ס"מ (483 בדגם היוצא), גובה של 140 ס"מ (6 פחות) ובסיס הגלגלים התכווץ בשני ס"מ ל-279. מנגד, 508 רחבה מבעבר בשני ס"מ (185). נפח תא המטען - 487 ליטר (515 בדור היוצא). תוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר חדש בשני הספקים: 180 או 225 כ"ס בשילוב תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה. בין החידושים: מתלים אדפטיביים ומערכת ראיית לילה.

קיה פורטה

מתי: מחצית שניה
שינוי: דגם חדש

הדור השלישי של פורטה מזכיר בעיצובו את סטינגר החדשה והגדולה יותר. הדגם שנחשף רק בגרסתו האמריקנית, גדול מקודמו במעט ומוצע גם עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (147 כ"ס) ותיבת הילוכים רציפה. אנחנו נקבל את המכונית עם יחידת הנעה של קודמתה: 1.6 ליטר ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.

סוזוקי ויטארה

מתי: רבעון ראשון
שינוי: מתיחת פנים

סוזוקי ויטארה עבר מתיחת פנים שעיקרה תוספת מערכות בטיחות מתקדמות ופרידה ממנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי לטובת שני מנועי טורבו-בנזין שכבר משרתים דגמים אחרים. האחד בנפח 1.0 ליטר (111 כ"ס) ותיבה ידנית ושני בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס) ותיבה אוטומטית.

פולקסווגן T-Roc

מתי: רבעון שלישי
שינוי: דגם חדש

פולקסווגן T-Roc הוא רכב הפנאי הקטן ביותר במבחר היצרנית, ומקביל לסיאט ארונה. עיצובו נועז יחסית למקובל בפולקסווגן, ובחרטומו מגוון מנועי טורבו-בנזין: שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (115 כ"ס) וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) או 2.0 ליטר (190 כ"ס). אלו ישודכו לתיבות 6 הילוכים ידניות או 7 כפולות-מצמד ולהנעה קדמית או כפולה-קבועה בגרסה הבכירה.

טויוטה RAV4

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

טויוטה RAV4 החדש זוכה להופעה בעלת נוכחות מרשימה מבעבר. הוא מבוסס על הפלטפורמה המודולרית של טויוטה (TNGA) עליה מבוססת גם פריוס וקורולה, ומציע ממדים דומים לאלו של הדור היוצא פרט לבסיס הגלגלים שגדל ב-3 ס"מ. תא הנוסעים מודרני בהרבה כשבראש הקונסולה נמצא מסך מגע בגודל 7 אינץ' ששולט על מערכת המולטימדיה. בשלב ראשון נמצא שתי יחידות הנעה – אחת "רגילה" ושנייה היברידית. לשתיהן מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר (4 צילינדרים) והנעה כפולה כאשר הבנזין משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, ולהיברידית תיבה אוטומטית רציפה.

סיטרואן C5 איירקרוס

מתי: רבעון שלישי
שינוי: דגם חדש

סיטרואן C5 איירקרוס הוא אח לפיג'ו 3008, עם עיצוב עגלגל וממדים דומים. כדי לבדלו סיטרואן חנכה במכונית את מערך המתלים החדש שלה המכונה "כריות הידראוליות פרוגרסיביות". בקצרה, מדובר במתלים שגרתיים (בולם וקפיץ ברזל), אך עם כריות עצירה ממולאות בשמן. מנגנון שלדברי סיטרואן כולל 20 פטנטים ומצמצום את אפקט ההחזרה של הבולם. היצע המנועים דומה כשב-2020 תגיע לישראל גם גרסה היברידית נטענת משקע עם טווח נסיעה של 50 ק"מ בכוח החשמל.

שברולט בלייזר

מתי: רבעון שני
שינוי: דגם חדש

שברולט מחייה מחדש את השם "בלייזר" ברכב פנאי חדש שימוצב בין שברולט אקווינוקס הקומפקטי לשברולט טראוורס הגדול. יוצע בתחילה עם שני מנועי בנזין: ארבעה צילינדרים, 2.5 ליטר, 193 כ"ס, או V6, 3.6 ליטר ו-305 כ"ס אשר ישולבו עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. הנעה כפולה לא קבועה תוצע בתוספת תשלום ובשתי גרסאות כיול.

הונדה CR-V

מתי: אמצע 2019
שינוי: דגם חדש

דור חדש, חמישי וגדול מבעבר. מבוסס על פלטפורמה חדשה אשר מאפשרת עד 7 מושבים. היצע המנועים כולל 1.5 ליטר טורבו עם תיבה אוטומטית-רציפה או היברידי שמשלב מנוע 2.0 ליטר בנזין ומנוע חשמלי.

סיאט טראקו

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

טראקו (Tarraco), בו נהגנו ממש לא מזמן הוא אח כמעט תאום לסקודה קודיאק ומציע מידות דומות. הוא מתאפיין בשפת העיצוב החדשה של סיאט, ותחילה יוצע בשתי גרסאות טורבו-בנזין: 1.5 ליטר, 150 כ"ס, בשילוב תיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית, ו-2.0 ליטר 190 כ"ס עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה. בנוסף, יוצעו שתי גרסאות טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר כשבהמשך יוצעו יחידות כוח נוספות.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מתי: רבעון ראשון
שינוי: מנוע חדש

רכב הפנאי של מיצובישי קיבל מנוע בנזין חדש. מנוע הבנזין לא מניע את הגלגלים ישירות, אלא משמש כגנרטור להפעלת מנועים חשמליים שמניעים את המכונית. עיקר השינוי החלפת מנוע הבנזין הקודם (2.0 ליטר, 121 כ"ס) במנוע 2.4 ליטר חזק יותר עם 133 כ"ס, והחלפת המנוע החשמלי האחורי בחזק יותר (94 כ"ס לעומת 80 בעבר). טווח הנסיעה לא השתנה ועומד על 45 ק"מ על חשמל בלבד.

אודי A1

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

המכונית הקטנה והזולה בהיצע מתחדשת בעיצוב מוחצן מבעבר, ממדים שגדלו, ויותר אבזור. זהו דור שני למכונית שכעת תוצע רק בתצורת 5 דלתות. היצע המנועים יכלול יחידות טורבו-בנזין בנפח של בין 1.0 ל-2.0 ליטר ועם הספק של בין 95 ל-200 כ"ס. כל המנועים יוצעו בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית, כשבהמשך צפויה גם גרסת S1 ספורטיבית עם 250 כ"ס.

ב.מ.וו סדרה 3

מתי: רבעון שני
שינוי: דגם חדש

דור חדש, ושביעי, למשפחתית הגדולה. הוא מעט גדול מקודמו, אולם ב.מ.וו מבקשת לחזק את אחיזתה בתחום ההתנהגות ולכן הדגם קל מקודמו, בעל מרכז כובד נמוך יותר, ועם דיפרנציאל מוגבל החלקה גם בגרסאות שאינן ספורטיביות. היצע המנועים דומה לקיים בדור הנוכחי כשתחילה יוצעו מנועי בנזין 2.0 ליטר עם 184 או 258 כ"ס. גרסה היברידית תצטרף בהמשך 2019.

וולוו S60

מתי: רבעון שני
שינוי: דגם חדש

דור חדש, שלישי, למשפחתית הגדולה של וולוו שגם הפעם תנסה לאתגר את הגרמניות, עם ממדים גדולים מבעבר ותא נוסעים בהשראת הקו הנוכחי עם מסך מולטימדיה אנכי. המכונית תוצע עם שני מנועי בנזין 2.0 ליטר: אחד עם מגדש טורבו ו-253 כ"ס, ושני עם מגדש טורבו וגם מגדש-על ו-310 כ"ס. בנוסף יש שתי גרסאות היברידיות נטענות משקע – אחת לכל אחד משני מנועי הבנזין: 340 ו-390 כ"ס בהתאמה.

מרצדס A קלאס סדאן

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

דור חדש למרצדס A קלאס סדאן. השיווק החל בשבועות האחרונים, אבל מכוניות ראשונות יגיעו במהלך הרבעון הראשון. בתחילה תוצע המכונית רק בגרסת A200 שלה מנוע 1.3 ליטר טורבו ו-163 כ"ס (מבחר ה-A קלאס האצ'בק מתחיל ב-180 עם אותו מנוע ו-136 כ"ס).

בדומה ל-A קלאס בתצורת האצ'בק, גם A קלאס סדאן תוצע ב-3 רמות גימור, ועם אבזור דומה. המחיר נע בין 253-300 אלף שקלים – תוספת של 10,000 שקלים ביחס לתצורת ההאצ'בק בגרסת הבסיס ו-6,000 שקלים ברמת הגימור הבכירה.

אודי Q3

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

דור חדש ושני לאודי Q3 אשר מאמץ שפת עיצוב מוחצנת יותר ומציג ממדים גדולים משמעותית: אורכו עומד כעת על 448.5 ס"מ, כמעט עשרה ס"מ יותר, ובסיס הגלגלים צמח בשמונה ס"מ ל-268 ס"מ. המטרה היא שיפור במרווח לנוסעים. בתא הנוסעים נמצא אפשרות בחירה בין לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25 ל-''12.3, אפשרות בחירה בין מסך מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ' ל-10.1 אינץ' ועוד. Q3 החדש יציע את המנועים המוכרים של קונצרן פולקסווגן: טורבו-בנזין בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר בהספק שבין 150 ל-230 כ"ס.

ב.מ.וו X4

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

דור שני לרכב הפנאי-קופה בגודל בינוני. הדגם החדש מבוסס על הרצפה המודולרית החדשה של ב.מ.וו, והוא גדול וקל מקודמו. מבחר המנועים ברובו דומה לזה של הדגם היוצא – בנזין ודיזל בנפחי 2.0 עד 3.0 ליטר, עם טווח הספקים שנע בין 184 ל-360 כ"ס.

DS3 קרוסאובר

מתי: רבעון שני
שינוי: דגם חדש

DS3 קרוסאובר הוא רכב הפנאי הקטן היחיד ממותג היוקרה החדש, מציע אבזור חריג כמו תאורת מטריצת לד, פתיחת דלתות באמצעות אפליקציית סלולר, ידיות דלתות נסתרות שנשלפות חשמלית כשמתקרבים לרכב ועוד. DS מבטיחה יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 2 – כלומר נהיגה בכביש בינעירוני ללא מגע יד אדם (מעמידה ועד 180 קמ"ש). הוא יוצע עם מנועי בנזין ודיזל כשלראשונה גם בגרסה חשמלית מלאה עם 136 כ"ס וטווח נסיעה של 300 ק"מ (לפי תקן WLTP החדש והמחמיר).

לקסוס UX

מתי: רבעון שני
שינוי: דגם חדש

לקסוס UX מכניס את היצרנית לקטגוריה חדשה ומיועד להתחרות באודי Q3 למשל. הוא מוצע עם שתי מערכות הנעה כשלשתיהן מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר – גרסה אחת "רגילה" עם 171 כ"ס, וגרסה אחרת היברידית עם אותו מנוע בנזין בתצורה מוחלשת אבל עם תוספת חשמלית והספק משולב של 178 כ"ס.

קאדילק XT4

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

XT4 הוא רכב פנאי קומפקטי ראשון לקאדילק. הוא מתחרה באודי Q3, ב.מ.וו X2 ואחרים ומציע מידות גדולות מהם ומהמקובל בכלל בסגמנט. למרות המידות הנדיבות, משקלו דומה למתחרים: 1,660 ק"ג. סביבת הנהג מודרנית ומאוד מאובזרת עם פרטים ייחודיים כמו תקשורת NFC לחיבור הסמארטפון. יוצע עם מנוע אחד, חדש: טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 241 כ"ס עם ניתוק צילינדרים בשיוט ותיבת 9 הילוכים אוטומטית.

אודי E-טרון

מתי: רבעון ראשון
שינוי: דגם חדש

הוא מכונה E-טרון (e-tron) וזהו הרכב החשמלי הראשון של אודי. E-טרון מציע 5 מושבים ומידות שממצבות אותו בין Q5 ל-Q7. לרשותו שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, כאשר האחורי יתפקד כראשי. יחדיו הם מפיקים 408 כ"ס, מספיק בשביל להאיץ מ-0-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, ולהגיע למגבלה האלקטרונית ב-200 קמ"ש. טווח הנסיעה המובטח עומד על 400 ק"מ לפחות, לפי תקן WLTP החדש והמחמיר.

Support Ukraine