נפטרים מהמלאי: כך תקנו היום מכוניות חדשות במחירי רצפה

לפני 6 שנים, 9 חודשים - 15 יוני 2017, גלובס
Illustration
Illustration
בדצמבר אשתקד הצטיידו היבואנים במלאי גדול של מכוניות במטרה להרוויח את עליית מס הקנייה . אלא שעל רקע ההאטה במכירות בשוק הרכב השנה, מוצעים כעת למכירה דגמים רבים במחירים נמוכים משמעותית ממחירי המחירון

השבוע בתוכנית "חדשות הרכב" בגלובס TV, יגואר עם הפנים למזרח, סיטרואן מקונספט לייצור, נדגום את כלי הרכב החשמליים בעולם, נביע שביעות רצון מהמכונית שלנו, נתעלם מכישלון נוסף של נבחרת הכדורגל המושקעת שלנו ונחגוג פעם נוספת עם ניצחון של נהג מרוצים ישראלי. 

במהלך דצמבר אשתקד הצטיידו יבואני הרכב במלאי גדול של מכוניות, במטרה להרוויח את עליית מס הקנייה כתוצאה מעדכון המס הירוק. בנוסף, ציפו רבים בענף הרכב להמשך מגמת הצמיחה המואצת של השוק, אולם בתום חמישה חודשים מתחילת השנה ניכרת בשוק מגמה ברורה של התמתנות ובחלק מהמותגים גם ירידה במכירות בשיעור דו ספרתי.

אם מוסיפים לכך את שער החליפין של מטבעות היבוא ביחס לשקל, שמממשיך להיות קרוב לרצפה, מובן מדוע מקבלים היבואנים מוטיבציה רצינית לשווק כלי רכב חדשים מוזלים באמצעות ערוץ אפס קילומטרים של חברות הליסינג והסוחרים.

אם בעבר היה מדובר בעיקר בעודפים של גרסאות המיועדות לציי רכב, הרי שכיום ניתן למצוא בהיצע של חברות הליסינג הרבה מאוד רכבי פנאי ונישה, חלקם אפילו רכבי יוקרה. כך למשל, מצאנו באתרי חברות האפס קילומטרים את פיג'ו 3008 החדש והאופנתי, במחיר של 137 אלף שקל, שהם כ-7,000 שקל פחות ממחיר המחירון הרשמי.

מאזדה CX3 שרק לאחרונה הגיע לשוק מוצע ב-127 אלף שקל, גם הוא עם הנחה של 7,000 שקל מהמחירון הרשמי. רנו גראד קופה, מחליפת מגאן, שהגיעה אלינו ממש לאחרונה, מוצעת ב-117 אלף שקל, שהם כ-15 אלף שקל פחות ממחירה הרשמי. ניסאן אקס טרייל החדש עם שבעה מקומות מוצע בכ-23 אלף שקל פחות מהמחירון, ואפילו מצאנו הצעה לב.מ.וו איקס חמש בגרסת אקזקיוטיב המכובדת, עם מנוע שני ליטרים טורבו דיזל בהנחה של כ-65 אלף שקל ממחיר המחירון הרשמי של היבואן.

ואלו רק דוגמאות, ושווה לבדוק לעומק לפני קניית מכונית חדשה, רק תזכרו שבמקרה כזה, אתם תהיו היד השנייה בבעלות המכונית, כאשר היד הראשונה הינה חברה, על כל המשתמע מכך.

Support Ukraine