נוסחת יבוא חדשה עשויה להוזיל את מחירי הרכב בישראל

לפני 6 שנים, 9 חודשים - 8 יוני 2017, גלובס
נוסחת יבוא חדשה עשויה להוזיל את מחירי הרכב בישראל
רישיון יבוא מסוג חדש יאפשר ליזמים להביא עד 20 מכוניות במהלך שנה אחת, ללא צורך בהתחייבות כלפי הלקוח - מה שיביא באופן מיידי להפחתת עלויות ולהורדת מחירים . אז האם אפשר כבר לפנטז על מכונית משפחתית ב-90 אלף שקל?

מאז נכנס לתוקף "חוק שירותי הרכב" של משרד התחבורה, קיבלנו לא מעט הבטחות לגבי פתיחת מסלולים עקיפים ליבוא רכב, שיוזילו את המחירים ויגבירו את התחרות. למרות שחלפה יותר מחצי שנה מאז כניסת החוק לתוקף, ההבטחות לא מומשו. אלא שבשבועות האחרונים נרשמת התעוררות בזירת היבוא הזעיר.

מדובר ברישיון יבוא מסוג חדש, שמאפשר ליזמים להביא עד 20 מכוניות במהלך שנה אחת, ללא צורך בהתחייבות כלפי הלקוח. כלומר, תיקונים במסגרת אחריות, חלקים לטיפולים ותיקונים מוטלים על היבואן הסדיר בארץ של אותם כלי רכב. כלי הרכב הללו גם לא חייבים להיות חדשים וניתן לייבא כלים משומשים ובלבד שלא חלפה שנה מאז מועד יצורם.

הפיתוי ליבא לארץ כלי רכב ולשווק אותם בשיטת "שווק ושכח", ללא צורך באולם תצוגה, מוסך ומחסן חלקים, הפך את הזיכיונות לאופנתיים מאוד. עד כה חילק משרד התחבורה כ-14 זיכיונות יבוא כאלה ובקרוב נתחיל לראות את כלי הרכב על הכבישים. הזכיינים הם לרוב משווקי בוטיק, כלומר כאלה שהם כבר בעלי זיכיון יבוא אישי שמתמחים במכוניות קצה, אבל גם בעלי מגרשי סחר רכב ואפילו בעלי מוסכים וכדומה.

זהו מספר לא קטן של זכיינים, ולמרות שתיאורטית הנוסחה הזו צריכה להוזיל משמעותית את עלות המכונית, כי היבואן לא צריך להחזיק אולמות תצוגה, מוסכים, מחסן חלקים וכלים יקרים, כדאי להתאים ציפיות. מאחר וכל יבואן יוגבל לכמות מכוניות קטנה, צפויים רוב היבואנים להתמקד ביבוא מכוניות פאר ויוקרה וגם מכוניות ספורט אקזוטיות ולפי הזמנה מראש, מכוניות שהרווח עליהן מין הסתם גבוה יותר, ושמחירן בארץ אחרי מיסים ינוע בין 2-3 מיליוני שקלים. יחד עם זאת, סביר שנראה גם כלי רכב היברידיים נטענים, שהטבת המס המשמעותית עליהם הופכת אותם לכדאיים ליבוא. בקיצור, אל תפנטזו על מכונית משפחתית ב-90 אלף שקל כי זה לא יקרה, אלא על ירושה גדולה, או זכיה בהרבה כסף, שתאפשר לכם להגשים חלום של העשיריון העליון. לנהוג במכונית יוקרה ולשלם עליה פחות.

Support Ukraine