בדרך לישראל: הדגמים החדשים של 2023

לפני שנה, 3 חודשים - 17 ינואר 2023, כלכליסט
בדרך לישראל: הדגמים החדשים של 2023
יבואני הרכב הגישו למשרד התחבורה בקשות לרישום דגמים ראשונים לשנה החדשה: סוזוקי תאומת טויוטה, חשמלית־ספורטיבית של סקודה ומאזדה לשטח

שנת 2023 רק החלה, וכבר מתגלים דגמי המכוניות הראשונות שצפויים לנחות בישראל. ביניהם המכונית התאומה של טויוטה נמצאת בדרכה לארץ, וגם החשמלית הספורטיבית החדשה של סקודה, כך עולה מנתונים של משרד התחבורה אשר מסכמים את היצע הדגמים הראשוני שהוגש על ידי יבואני הרכב השונים ביבוא ישיר ועקיף, ושהגיעו לידי כלכליסט.

מדובר ביבואני רכב אשר רוכשים את המכוניות ישר מהיצרן, ביבוא ישיר, וגם יבואנים אשר רוכשים את המכוניות מסוחרים בעולם, ביבוא עקיף. הנה שלושה דגמים מעניינים במיוחד:

אל תקראו לו סוזוקי

הרכב המעניין ביותר אשר מופיע ברישומי היבוא של משרד התחבורה הוא בכלל פרי של שיתוף פעולה בין שתי יצרניות: מדובר בסוזוקי SWACE – שמיוצרת בבריטניה. הסוזוקי SWACE אשר מגיעה לישראל ביבוא מקביל היא למעשה כלל לא סוזוקי: מדובר בטויוטה קורולה סטיישן אשר משווקת בישראל כ"קורולה ספייס". אלא שהסוזוקי SWACE עוברת במפעל טויוטה ניתוח קוסמטי קליל בו מוצמדים לחזיתה סמלי סוזוקי. מבחינה מכאנית מדובר במכונית כמעט זהה, כולל מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים והנעה היברידית. המחיר המוצהר של הסוזוקי־טויוטה הוא 160 אלף שקל אם כי לעתים נוהגים יבואני הרכב השונים להצהיר על מחירים שאינם קרובים למחיר המעשי לצרכן. 

סקודה, הגרסה הביצועיסטית

לצד הסוזוקי מופיע ברישומים דגם חשמלי ספורטיבי מעניין נוסף — סקודה אניאק קופה. דגם זה מיובא ארצה על ידי צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה הישירה. מדובר בגרסה הספורטיבית של רכב הכביש שטח החשמלי של סקודה — האניאק. 

לפי היצרנית סקודה, האניאק קופה מצויד במערכת מתלים יותר מהודקת לנהיגה ספורטיבית, אך מעבר לכך חלקו האחורי של האניאק קופה שונה לחלוטין מן האניאק הרגיל, ומיועד להעניק לו מראה הרבה יותר ביצועיסטי. המחיר אשר מופיע במסמכי משרד התחבורה הוא 301 אלף שקל. 

מאזדה לחובבי שטח

בנוסף לשני הדגמים הראשונים,  מופיע ברישומי היבוא גם דגם לא שגרתי של מאזדה: ה־CX50 שמגיע ביבוא מקביל במחיר רשום של 365 אלף שקל. 

ה־CX50 הוא רכב כביש שטח של מאזדה אשר מיוצר בארה"ב, אך בניגוד לרוב דגמי היצרנית שמשווקים כיום בארץ על ידי היבואנית הישירה, דגם זה מיועד לחובבי שטח, אם כי המכלולים הם מסורתיים של מאזדה — בעיקר מנוע ה־2.5 ליטרים.

Support Ukraine