רכב חדש? אל תמהרו לקנות את המכוניות האלו

לפני שנתיים, 11 חודשים - 8 אפריל 2021
רכב חדש? אל תמהרו לקנות את המכוניות האלו
לשוק הרכב הישראלי עומדים להגיע בחודשים הקרובים דגמים חדשים או עדכונים לדגמים הקיימים שנמכרים פה. אלו המכוניות ששווה להמתין למחליפות שלהן ולדחות רכישה שלהן להגעת הדור החדש

החלפת מכונית היא החלטה שנוטה להתקבל אחרי תהליך ארוך מאוד של התחבטות, בחינת חלופות והתאמה לצרכים, אבל יש נתון אחד אליו הלקוחות לא תמיד חשופים - תאריך התפוגה של המכונית. ומכיוון שבניגוד למוצרי מזון, על כלי הרכב שלנו לא מוטבע אחד כזה - יצאנו לבדוק מי מהדגמים היותר פופולריים בישראל עומדים בפני החלפה בטווח הזמן של החודשים הקרובים - אם אתם שוקלים לקנות את אחד מהם, עדיף להמתין. ואם בכל זאת בחרתם לגשת ולרכוש אחד - העובדה שהוא עומד בפני החלפה היא נקודת מינוף מצוינת למיקוח על המחיר אותו תתבקשו לשלם.

סאנגיונג

רקסטון: רכב השטח המצוין של סאנגיונג קיבל מתיחת פנים שנגעה בנקודת התורפה המרכזית שלו - המראה החיצוני. הדברים אמורים בעיקר לגבי החרטום שמתחדש בגריל ענקי המזכיר מאוד את זה של יונדאי. בתוך תא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי, קונסולה בעיצוב חדש ולדברי סאנגיונג גם מושבים עם נוחות משופרת. תוספות אחרות הן מצלמת 360 מעלות עם הדמיית תלת מימד ושיפור במערכות הבטיחות המתקדמות.

על ההנעה מנוע 2.2 ליטר דיזל חזק יותר, שעולה ל-202 כ"ס (181 בעבר) ו-44.8 קג"מ (תוספת של 2 קג"מ). עוד הוחלפה תיבת ההילוכים האוטומטית שעכשיו תהייה עם 8 הילוכים במקום 7 בעבר.

סובארו

אאוטבק: הסטיישן-שטח של סובארו הוצג כבר לפני כשנתיים, אולם יגיע אלינו רק השנה. העיצוב לא שונה מאוד מזה הנוכחי אבל מוסיף "קשיחות" למראה שלו עם קשתות גלגלים ופגושים שחורים יחד עם מסילות גגון אינטגרליות בולטות. למימדים החיצוניים שגדלו נוספו גם 2 ס"מ במרווח הגחון. המנועים שישרתו את האאוטבק הם אלו המוכרים לנו מדגמי סובארו הנוכחיים - 2.5 ליטרים אטמוספרי ו-2.4 ליטר טורבו הנמצאים בפורסטר ובאיוולטיס (בהתאמה).

BRZ: הדור השני למכונית הספורט של סובארו שומרת על העיצוב החיצוני הנאה ואת השינויים שומרת למה שנמצא מתחתיו. שלדה קשיחה יותר ב-50 אחוזים ביחס לדור היוצא, מנוע חזק יותר שעולה לנפח של 2.4 ליטרים ו-231 כ"ס במקום 200 בדור היוצא.

סוזוקי

ויטארה וקרוסאובר: החידוש בויטארה ובקרוסאובר של סוזוקי נוגע פחות למראה החיצוני והאבזור, אלא בעיקר לציוד של השניים במערכת היברידית קלה, כפי שעושה היצרנית לכמעט כל דגמיה, החל מהאיגניס הקטנה ומעלה.

חדשות נוספות מסוזוקי, הם הגעה של שני דגמים חדשים (לא מחליפים קיימים ולכן לא יסוקרו פה בהרחבה). הראשון הוא האקרוס שהינו גרסת סוזוקי לטויוטה ראב4 המוכר והשני הוא הסוויס, שוב, דגם מוכר של טויוטה רק עם סמלי סוזוקי, הפעם זו גרסת הסטיישן של הקורולה

סקודה

פאביה: דגם חדש לחלוטין שיחליף את הפאביה הנוכחית והוותיקה יוצג במאי. הבסיס תהייה הגרסה הקטנה של פלטפורמת ה-MQB ה-A0 שעליה יושבות גם פולקסווגן פולו וסיאט איביזה. בחרטום כנראה נמשיך לראות את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים.

קארוק וקודיאק: שני הג'יפונים של סקודה יעברו השנה מתיחות פנים. נכון לעכשיו הראשון צפוי להיות הקודיאק שיוצג בעוד כעשרה ימים עד שבועיים. מתיחת הפנים החיצונית מדודה וכוללת חזית חדשה ופנסי לד. בתא הנוסעים ייתכן ונראה יישור קו עם סביבת הנהג שבה פגשנו באוקטביה. למנועי הבנזין צפויה להתווסף מערכת היברידית קלה עם סוללת 48 וולט. העדכונים בקארוק ייחשפו בהמשך השנה וגם הם צפויים להיות דומים.

פולקסווגן

פולו: הפולו שאמנם כמעט ואינה נמכרת בישראל עקב מחירה הגבוה, תקבל בחודשים הקרובים מתיחת פנים. זו לא אמורה לגעת במערכות ההנעה, אלא להתמקד במערכת מולטימדיה חדשה ובעיצוב חיצוני שלא יהיה מופרך להמר שייקח מאפיינים מהגולף החדשה.

פורד

קוגה: הדור החדש לג'יפון של פורד מבוסס על הפוקוס ואלו חדשות טובות כי זה כנראה אומר שכמו בעבר הוא ישמור על מאפייני התנהגות מוצלחים ביחס לקבוצה שלו. אולם מעניינות לא פחות תהיינה מערכות ההנעה שלו. מלבד מנועי הבנזין אותם הוא חולק עם הפוקוס, יש בהיצע גם הנעות היברידיות והיברידיות נטענות שקע.

פיאט

500: היצע הדגמים לשוק הפרטי של פיאט מתבסס בשנים האחרונות פחות או יותר מכונית אחת, ה-500. אבל גם לה, אחרי קדנציה ארוכה מאוד של כ-15 שנים מגיעה מחליפה. ה-500 החדשה גדולה יותר מהדור היוצא, ובגרסת ה-3+1 תגיע עם דלת "חצי" אחורית להקלת הכניסה למושב האחורי ותוצע בגרסה חשמלית בשתי רמות הספק וטווח. הראשונה עם 95 סוסים ו-180 ק"מ והשנייה עם 118 סוסים וטווח נסיעה מוצהר של 320 ק"מ. אנחנו כבר מחכים לראות מה יעשו ממנה באברט..

קיה

פיקנטו: כמו אחותה לקונצרן, יונדאי i10, גם המכונית העירונית של קיה עומדת בפני שינוי משמעותי מאוד. זה לא רק דגם חדש לרבת המכר המקומית ההיסטרית, זה גם שינוי של תיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית ברובוטית בעלת מצמד יחיד. זו עתידה לשפר את אחת מנקודות התורפה של המכונית - צריכת הדלק שלה, אולם גם עשויה להרתיע לקוחות בשל פעולה פחות מעודנת שמאפיינת תיבות כאלו לעומת תיבות פלנטריות. שינויים אחרים שתביא איתה המכונית הם שדרוג מערכות הבטיחות ותא נוסעים מודרני יותר כולל גדילה במסך המולטימדיה.

קרניבל: המיניוואן של קיה הוצג כבר בארצות הברית ויגיע לפה בקרוב מאוד. העיצוב החיצוני רבוע וקשוח יותר, קרוב לעדות רכבי השטח ופחות מיניוואני קלאסי. הוא צפוי להימכר פה עם שתי יחידות הנעה - ה-V6 בנפח 3.5 ליטרים בנזין עם 294 כ"ס או דיזל 2.2 ליטרים עם 202 כ"ס.

ספורטאז': ג'יפון המהפכה ומי שבמידה רבה אחראי לפריחת הסגמנט והפך לאחד מסמליה עומד להתחלף בדור חדש. הרבה אנחנו לא יודעים עליו כעת למעט העובדה שאבות טיפוס כמעט ללא הסוואה כבר מתרוצצים בדרום קוריאה. מכיוון שזהו רכב תואם יונדאי טוסון, סביר להניח שגם בו נמצא את אותם מנועים, ה-1.6 ליטר טורבו 150 כ"ס ויחידות הנעה היברידית והיברידית נטענת שקע. האם השתיים האחרונות יעשו עלייה גם אלינו? ימים יגידו.

שברולט

אקווינוקס: הג'יפון של שברולט מקבל מתיחת פנים שעיקרה קוסמטיקה. תאורת לד מלאה, חזית ואחוריים בעיצוב חדש. רמות הגימור הגבוהות מקבלות גימורים שחורים לגריל ותוספות כרום. מערכות בטיחות מתקדמות שמוצעות כאן כסטנדרט יוצעו גם בשוק הבית שלו וכאופציה יוצעו מערכות בטיחות מתקדמות כמו התרעת תנועה חוצה, מצלמת 360 מעלות, התרעת רכב ב"שטח מת" ועוד.

טראוורס: בשקט בשקט הופך המיניוואן-קרוסאובר הגדול של שברולט לאחד הכלים הוותיקים בהיצע של היצרנית, אבל היא מוסיפה לרענן אותו ועושה את זה גם ל-2021. גם פה השינוי הוא קוסמטי בעיקרו. החזית מציגה דימיון לזו של הטאהו והסאברבן החדשים, תאורת לד מלאה בשילוב האיתות לתאורת היום. בתא הנוסעים יש סידורי ישיבה חדשים, גג שמש כפול, תאימות אלחוטית לאפל ואנדרואיד, עוד שקעי USB ותוספות למערכות הבטיחות.

Support Ukraine