מבוגרות אבל שוות: המשומשות הזולות המבוקשות ביותר

לפני 5 שנים, 11 חודשים - 29 מרץ 2018, Walla!
Illustration
Illustration
לצד ההאטה בקניית מכוניות חדשות, מסתמנת עלייה דווקא בביקוש למכוניות זולות בנות 10-15 שנים, נתוני רשת טרייד מוביל שהגיעו לידי וואלה!רכב מצביעים על המבוקשות ביותר, אלו שנמכרות הכי מהר והכי קרוב למחיר המחירון

בין אם אלו האיחורים לילדים בגן, או לעבודה אחרי הסתמכות על התחבורה הציבורית, או ההבנה שמכונית אחת בבית פשוט לא מספיקה, אולי זה הילד שהוציא רישיון ולוקח את המכונית העיקרית, או כל סיבה אחרת שמביאה אתכם למסקנה שיש צורך בעוד מכונית, אבל מצד שני - למי יש היום כסף למכונית חדשה, ובשביל סידורים בעיר או נסיעות קצרות, באמת שלא צריך לשפוך 50,60, 70 או 80 אלף שקלים.

עבור לא מעט אנשים הפתרון לסוג כזה של צורך מוטורי, נמצא במכוניות המשומשות בנות 10 עד 15 שנים, הפשוטות בהן, אלו ללא מערכות מתוחכמות ומסובכות עדיין יפגינו אמינות טובה ועם זמינות חלפים טובה ובמידה והמכונית מטופלת ושמורה - גם עלויות אחזקה נמוכות. המחיר - תצטרכו למצוא אחת שטופלה באהבה וקפדנות, להתפשר על פינוקים וכמובן על סטנדרט הבטיחות שנמוך משמעותית מזה של מכוניות חדשות.

רשת "טרייד מוביל" שמנתוני מערכות המידע שלה כבר סופקו לנו נתונים מעניינים בעבר על העדפות הלקוחות שלה, סיפקה לנו הפעם עוד כמה מספרים מעניינים בנוגע לאותן מכוניות בנות 10 שנים ומעלה. טווחי המחירים של המכוניות נעים בין 5,000 ל-35,000 שקלים, כך שבהחלט מדובר במכוניות שניתן להגדיר ככאלו המתאימות לרכב שני, או אולי אפילו שלישי בבית וגם לסטודנט שצריך גלגלים לטווחים קצרים.

יפניות, קוריאניות והפתעה

רשימת הדגמים הבאה כוללת את הדגמים הנמכרים ביותר והמבוקשים ביותר כפי שעולה מהדו"ח שהפיקה עבורנו מחלקת מערכות המידע של טרייד מוביל. אחרי שעלו 13 הדגמים הנמכרים ביותר בוצעו עוד שני חיתוכי בדיקה שנותנים אינדיקציה למידת הביקוש שלהן; הראשון הוא ההפרש בין מחיר המחירון באחוזים והשני הוא זמן השהייה של הדגם במגרש בימים עד למכירה שלו.

שילוב או הצלבה של שני החיתוכים האלו, קרי - כמה מהר נמכרת המכונית ובאיזה אחוז מעל למחיר המחירון, ממפה את הדגם בתוך הרשימה הזו. כך למשל, ניתן לראות כי טיוטה יאריס שנמכרת בתוך יומיים בממוצע מרגע הכניסה שלה למגרש היא גם המכונית שזוכה להימכר באחוזים הגבוהים ביותר מעל למחירון. גם המכונית במקום השני, טויוטה קורולה שנמכרת ב-12 אחוזים מעל למחיר המחירון נמכרת גם היא תוך זמן קצר יחסית של שהייה במגרש, ארבעה ימים בלבד. גם סוזוקי סויפט ובלאנו שמציגות פחות משבוע בהמתנה ללקוח (6 ו-5 ימים בהתאמה), נמכרים ב-7 ו-10 אחוזים מעל למחירון בהתאמה. אבל לא הכל וורוד אצל סוזוקי, כך למשל הליאנה שעל פי נתוני הרשת נמכרת בממוצע בשני אחוזים מעל למחיר המחירון שלה מבלה שמונה ימים במגרש, בשליש התחתון של ההתפלגות.

האירופית היחידה שהצליחה להיכנס לרשימה של הוותיקות המשומשות היא רנו מגאן, אולם היא מציגה פער ניכר ביחס ליפניות. עם מכירה בעשרה אחוזים מתחת למחיר המחירון הרשמי בממוצע וזמן השהייה הארוך ביותר מבין המשומשות הוותיקות - 14 ימים במגרש.

אבל זו לא ההפתעה, ההפתעה מגיעה מכיוון מכונית יפנית שנחשבת למוערכת בשוק ניסאן קשקאי. שמציגה ממוצע מכירה של 5 אחוזים מתחת למחיר המחירון הרשמי ופרק זמן של תשעה ימים.

Support Ukraine