עכשיו זה רשמי: אלבר תייצג את מותג השכרת הרכב יורופקאר

לפני 6 שנים, 7 חודשים - 28 אוגוסט 2017, כלכליסט
עכשיו זה רשמי: אלבר תייצג את מותג השכרת הרכב יורופקאר
חוזה הזיכיון ימשך חמש שנים במסגרתו אלבר תעביר תשלומים תקופתיים לרבות דמי זיכיון; תמלוגים אשר גובהם ייגזר כשיעור מההכנסות שינבעו לה מפעילות השכרה לתיירים

חברת השכרת הרכב והליסינג אלבר מדווחת הבוקר (ב) על השלמת העסקה במסגרתה היא תהפוך לנציגת חברת השכרת הרכב הבינלאומית יורופקאר. המגעים על קיומו של מו"מ בין הצדדים פורסמו בכלכליסט במאי האחרון, כאשר כאמור הבוקר מעדכנת אלבר שהיא תחל לייצג את יורופקאר החל מ-1 בספטמבר 2017.

לפי אלבר חוזה הזיכיון לייצוג יורופקאר ימשך חמש שנים במסגרתם אלבר תעביר מספר תשלומים תקופתיים לרבות דמי זיכיון; תמלוגים אשר גובהם ייגזר כשיעור מההכנסות שינבעו לה מפעילות השכרה לתיירים; עמלה בגין כל הזמנה להשכרת רכב בישראל שהועברה מ-Europcar לחברה הבת; ועמלה נוספת אשר גובהה ייגזר ממספר כלי הרכב אשר ישמשו החברה הבת בפעילות ההשכרה לזמן קצר. בנוסף, אלבר התחייבה להפעיל סניפי השכרה לזמן קצר תחת המיתוג של Europcar לרבות התאמת סניפים קיימים. עוד מעריכה אלבר ש"סך התשלומים ל- Europcar לא צפוי להיות בסכום מהותי לחברה"

אלבר סיימה את הרבעון השני של 2017 ברווח נקי של כ-3.5 מיליון דקל, זאת לעומת רווח נקי של כ-7.9 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2016. הכנסות החברה ממכירת רכב, השכרה וחכירה (כמו גם שירותי דרל) הסתכמו ברבעון השני של השנה בכ-678.5 מיליון שקל, גידול של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. למרות הגידול בהכנסות אלבר רשמה עלייה של כ-31% בהוצאות המימון (שהסתכמו בכ-19.74 מיליון שקל) כמו גם בעלייה בעלויות ניהול צי הרכב, מה גם שירידת הערך של צי הרכב זינקה מכ-3 לכ-10 מיליון שקל, מציאות ש"חתכה" לחברה את הרווח הנקי.

Support Ukraine