30 מיליון שקל שינסו להוציא את ישראל מהפקק

לפני 5 שנים, 4 חודשים - 28 נובמבר 2018, כלכליסט
Illustration
Illustration
הכנסת צפויה לאשר את בקשת משרד התחבורה להקצות 30 מיליון שקל לתוכנית ראשונה מסוגה בתחום התשתיות: במסגרת מיזם "מאיצי דרך" יוצגו 15 פתרונות טכנולוגיים לשיפור הבטיחות ולניהול התנועה, ובהם העדפה ברמזורים לתחבורה ציבורית וניטור תנועה בדיוק גבוה. מרבית הטכנולוגיות מצויות בשלבי פיתוח סופיים, ומוכנות ליישום במסגרת הפיילוט

אחרי מובילאיי, ווייז, גט ומוביט, חברות טכנולוגיה ישראליות שקמו וצמחו במימון משקיעים פרטיים, גם הממשלה תשקיע בפיתוח של פתרונות תחבורה חדשניים, בתקווה שיעזרו להוציא את ישראל מהפקק.

הכנסת צפויה לאשר היום (ג') את בקשת משרד התחבורה להקצות 30 מיליון שקל לתוכנית ראשונה בתחום תשתיות התחבורה, שתכלול ביצוע פיילוטים והטמעה בכבישי הארץ. במסגרת מיזם "מאיצי דרך", יוצגו 15 פתרונות לשיפור הבטיחות וניהול התנועה, ובהם העדפה ברמזורים לתחבורה ציבורית, ניטור תנועה בדיוק גבוה, ניתוח וניהול אירועי חירום, ועוד. מרבית הטכנולוגיות מצויות בשלבי פיתוח סופיים, ומוכנות ליישום במסגרת הפיילוט.

"רוב הפיתוחים התמקדו עד כה ברכב ובמשתמש. הגיעה העת למהפכה דומה בתשתיות תחבורה, תוך דגש על ניהול תנועה חכם, העדפה לתחבורה ציבורית ומערכות הסעת המונים", אמר שר התחבורה, ישראל כץ. את התוכנית תוביל מינהלת הפרויקטים במשרד, והפתרונות ייושמו על ידי חברות התשתית שלו: נתיבי איילון, צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, יפה נוף בחיפה, וחברת כביש חוצה ישראל.

היום ומחר תקיים נתיבי איילון "אדפטון" – האקאתון בשיתוף קהילת אקומושן, שיאפשר לזוכים לקיים פיילוט מעשי לבחינת הפיתוח באתרים, מתקנים או מערכות של נתיבי איילון. 10 סטארטאפים יתחרו על פרס ראשון של 30 אלף שקל, שני של 20 אלף ושלישי של 10,000.

לדברי סמנכ"ל הטכנולוגיות, יוסי מרגלית, "אנחנו מחפשים טכנולוגיות לקשר בין הרכב והתשתית, בין נוסע התחבורה הציבורית לאוטובוס ולרכבת, ופתרונות ל'מייל האחרון' בין התחבורה הציבורית ליעד הסופי של הנוסע, ורוצים לאפשר לסטארטאפים לבחון אותן בארץ ולהשתמש בדאטה שאנו יכולים לתת להם, לקראת הפריצה לעולם". המנכ"ל איתמר בן־מאיר אמר: "אנחנו רוצים לשנות את הרגלי הנסיעה ולהעלות את מקדם המילוי של הרכבים על הכביש, על ידי יצירה ושיפור של תשתיות, מערכות להסעת המונים ותחבורה שיתופית". ואורלי דהן, מנכ"לית אקומושן, אמרה כי "התחבורה החכמה יכולה לפתור בעיות שמטרידות את נוסעי התחבורה הציבורית, ודרך התחרות אנו רוצים לקצר את לוח הזמנים ליישום"

Support Ukraine