רשת טרייד אין חדשה מתמחה במשומשות זולות במיוחד

לפני 4 שנים, חודשיים - 17 ינואר 2020, גלובס
רשת טרייד אין חדשה מתמחה במשומשות זולות במיוחד
רשת "רכב ישיר" של קבוצת דיין מפעילה כבר שני סניפים, ומוכרת משומשות במחיר של 8,000 עד 45 אלף שקל. לא למי שמתרגש משריטה על האוטו

בשנים האחרונות סוגר שוק המשומשות בארץ את הפער מול אירופה וארה"ב. כיום קרוב לשליש מעסקאות היד השנייה בישראל, שמגיעות לכ־600 אלף בשנה בסך הכל, כבר מתבצעות באמצעות שוק היד השנייה המוסדי, בעיקר מגרשי המכירות של חברות הליסינג, רשתות הטרייד־אין של היבואנים.

אבל רוב המכוניות שמוצעות במגרשים האלה הן משומשות צעירות יחסית, בנות שנתיים עד ארבע שנים. המחירים שלהן זולים משמעותית משל מכוניות חדשות, אבל עדיין נדיר יהיה למצוא שם מכוניות משפחתיות בפחות מ־50 אלף שקל, וקטנות בפחות מ־25 אלף שקל, כי הרשתות מעדיפות מכוניות בשווי גבוה ורווחי יותר, ובמצב מכני טוב ככל האפשר, שניתן למכור אותן עם אחריות.

בשוק המשומשות יש ביקוש גם למכוניות זולות יותר. מכוניות כאלה אפשר למצוא בדרך כלל רק אצל הבעלים, מה שמחייב שיטוט בלוחות המכירה, נסיעות למפגשים עם הבעלים, ואי־ודאות רבה יותר הכרוכה ברכישת רכב מאדם פרטי. 

אבל בשוק פועלת, ללא הפרסום המקובל בענף, גם רשת משומשות אחת שמתמחה במשומשות זולות יותר. "רכב ישיר", היא האאוטלט של רשת "טרייד מוביל", ומוכרת מכוניות בשווי של לא יותר מ־45־40 אלף שקל. לפני כמה חודשים נפתח בגלילות סניף שני של הרשת, שהצטרף לסניף הוותיק יותר בחיפה.

"אנחנו פונים לקהל צעיר או מוגבל בתקציב, מוכרים בעיקר מכוניות מיני וסופר מיני, או משפחתיות שיש להן קילומטרז' גבוה, או ותיקות יחסית", אומר שגיב מגר, מנכ"ל קבוצת הרכב של משפחת דיין, שמחזיקה בבעלות על שתי הרשתות. "אין שם מכוניות אחרי תאונות, אבל כן קורה שנציג מכוניות מעל 100 אלף ק"מ, או מכוניות ותיקות במצב טוב שהחלטנו שלא להשקיע בהשבחה שלהן בטרייד מוביל, ולמכור אותן כמו שהן דרך רכב ישיר". 

בשנה האחרונה מכרו שני הסניפים כמעט 1,000 מכוניות. בדרך כלל מגיעות לשני הסניפים שלה מכוניות מדגמים פחות מבוקשים, לא תמיד בצדק. תמצאו שם פחות מכוניות יפניות שישראלים מאוד אוהבים כמשומשות ומחירי השוק שלהן גבוהים יחסית, ויותר קוריאניות, אירופיות ואמריקאיות, כמו פורד פוקוס הנפוצה יחסית. 

כך למשל, בין העסקאות שבוצעו שם בשנה החולפת מצאנו יונדאי i10 אוטומטית, מודל 2016, עם 38 אלף ק"מ, שעלתה לכביש במכירות אפס ק"מ (מכוניות חדשות שנמכרות דרך חברות הליסינג, מוגדרות מראש כיד שנייה, כך שהרוכש שלהן כמשומשות כבר יהיה יד שלישית — א"ע) ב־30 אלף שקל, בזמן שמחיר המחירון של בלוי יצחק היה 43 אלף שקל, הפחתה משמעותית של 30%.

סיטרואן C3 אוטומטית מודל 2014, עם 77 אלף ק"מ, יד שנייה מחברה, נמכרה ב־26 אלף שקל, 20% פחות מחיר המחירון המשוקלל. שברולט סוניק מודל 2012, עם 72 אלף שקל, יד ראשונה מבעלים פרטי נמכרה ב־12 אלף שקל, פחות ממחצית ממחיר המחירון שעמד בזמן העסקה על 25 אלף שקל. המכונית הזולה ביותר שנמכרה בשנה האחרונה הייתה שברולט אוואו, הדגם שקדם לסוניק, מודל 2009, עם 41 אלף ק"מ בלבד, שעבורה שולמו 8,000 שקל, כאשר המחירון היה 11 אלף שקל. 

מי שמחפש מותגים, או רגיש לשריטות, יתקשה למצוא שם את מבוקשו. חשוב לזכור גם שמשומשות ותיקות גם אם תוחזקו היטב, כבר יהיו קרובות יותר לטיפולים יקרים, ב־90 או 120 אלף ק"מ, ולא בטוח שבעליהן השקיעו עבורן בצמיגים איכותיים, מה שכדאי לכם לעשות. מומלץ להיעזר לפני הקנייה במאגר המידע שמציע מרכז הסליקה של חברות הביטוח, המאפשר תמורת 10 שקלים לקבל את ההיסטוריה הביטוחית של המכונית בעשר השנים האחרונות, וכך לקבל אינדיקציה לגבי מעורבותן בתאונות משמעותיות לאורך חייהן.

Support Ukraine