עוד צרות בטסלה: ראש פרויקט הרכב האוטונומי עובר לאינטל

לפני 5 שנים, 11 חודשים - 27 אפריל 2018, כלכליסט
עוד צרות בטסלה: ראש פרויקט הרכב האוטונומי עובר לאינטל
אחרי ששלושה סמנכ"לים בכירים עזבו לאחרונה את החברה, הודיע כעת ג'ים קלר, ראש תוכנית הטייס האוטומטי, על מעבר לענקית השבבים

כשהספינה שוקעת, המנהלים בורחים: ג'ים קלר, ראש תוכנית ה AUTOPILOT , פונקציית הנהיגה האוטונומית של טסלה, הודיע כי יעזוב את תפקידו.

קלר הצטרף לטסלה לפני כשנתיים וכיהן כסמנכ"ל פיתוח בחברה. קלר יצטרף לשורותיה של אינטל, שבעצמה עוסקת בתחום פיתוח רכב האוטונומי ביתר שאת לאחר רכישת מובילאיי הישראלית. קלר יוחלף בתפקידו על ידי פיט באנון. 

עזיבתו של קלר מצטרפת לשורה של נטישות בכירים בחברה שהקים אילון מאסק הכוללת את ג'ון מקניל, סמנכ"ל המכירות וצמד סמנכ"לי הכספים אריק ברנדיס וסוזאן ריפו. עזיבתו של קלר מגיעה על רקע של קשיים שאליהם נקלעה טסלה הן בקשר ליכולות היצור של המודל 3 המשפחתית והן לנוכח העובדה שמספר דגמים של החברה, כולל רכב הכביש שטח טסלה מודל X היו מעורבים בעת האחרונה במספר תאונות מתוקשרות.

החודש פרסם בנק ההשקעות גולדמן זאקס תחזית קודרת לגבי עתידה של החברה. בסקירה שפרסם בנק ההשקעות נאמר כי ממש לא ברור בשלב זה האם טסלה תעמוד ביעדי הייצור של המודל 3 לקראת מחצית השנה.

"אנו מעריכים שקצב הייצור לרבעון השני צפוי לעמוד מתחת לסף ה-2,000 מכוניות לשבוע, הנתון שאליו הגיעה טסלה בשבוע האחרון של הרבעון הראשון. אנו מעריכים שהחברה תצליח לשמור על קצב ייצור של 1,400 מכוניות לשבוע", כתב אנליסט גולדמן זאקס דיוייד טמברינו (David Tamberrino).

טמברינו חזר על המלצת ה'מכירה' שלו על מניית טסלה, והוריד את מחרי היעד מ-205 ל-195 דולר. טסלה ננעלה אתמול במחיר של 304.70 דולר, כך שמחיר היעד המעודכן של גולדמן זאקס משקף תחזית לירידה של 32% בשווי המניה בשנה הקרובה.

גולדמן זאקס אינו הגורם הפסימי היחיד בכל הנוגע לטסלה: לפני כחודש הורידה סוכנות הדירוג מודי'ס את דירוג החוב של החברה מ-2B ל-3B, ווקבעה שטסלה חייבת לגייס סכום משמעותי בזמן הקרוב על מנת שתוכל לעמוד בפרעון החובות ולהימנע מבעיית נזילות חמורה. "הדירוג המעודכן משקף את העיכוב המשמעותי באספקת מכוניות מודל 3 וכן את לחצי הנזילות לנוכח מחסור במזומנים ומועדי פירעון האג"ח המתקרבים", אמרו במודיס. טסלה תידרש לתשלום של 230 מיליון דולר למחזיקי האג"ח בנובמבר השנה ושל 920 מיליון דולר במרץ 2019.

Support Ukraine