הסכר נפרץ: טסלה מתחילה לספק כלי רכב לחברות ליסינג בישראל

לפני שנתיים, חודשיים - 14 פברואר 2022, גלובס
טסלה
טסלה
לגלובס נודע כי בשלב הראשון מציעה החברה לעובדי אינטל ליסינג על טסלה 3 באמצעות אלדן • הליסינג כולל עמדות טעינה ושירותים שונים של טסלה

חברת טסלה מתחילה לספק כלי רכב לציי הרכב בישראל. לגלובס נודע כי עובדי אינטל קיבלו הצעה רשמית לקחת מכוניות טסלה 3 בליסינג תפעולי באמצעות חברת אלדן. הליסינג כולל עמדות טעינה ושירותים שונים של החברה ומחירו החודשי לעובדים דומה לזה של מכוניות היברידיות באותו טווח מחיר, דוגמת יונדאי סונטה וטויוטה ראב4.

יצוין כי מאז תחילת השיווק של טסלה בישראל, הופעל על הנציגות בישראל לחץ כבד מכיוון ענף הליסינג ומכיוון חברות שפועלות בארץ לספק כלי רכב צמודים בליסינג לעובדים. אולם החברה סירבה לספק מכוניות בנימוק של מחסור במלאים זמינים ובמגעים מול ענף הליסינג הוצעו לחברות הליסינג תנאים לא אטרקטיביים, דוגמת רכישה ללא הנחה.

על פי הערכות, חלק גדול מרוכשי טסלה בישראל בשנה החולפת הגיעו מענף ההייטק ורכשו את המכונית עצמאית כתחליף לרכב ליסינג צמוד. טסלה מציע בארצות-הברית ובמדינות נוספות ליסינג תפעולי.

עד כה הכניסה של כלי רכב חשמליים מכל הסוגים לשוק הציים הייתה שולית יחסית הן בשל המלאים המוגבלים והן בשל העובדה, שחברות הליסינג נמנעו מלהציע הצעות אטרקטיביות עליהם.

מאינטל נמסר כי "עוד הרבה לפני שהדבר התפשט בקרב ענפים שונים בענף ההייטק, אינטל התחייבה ופועלת לטובת מגוון של יעדים סביבתיים כמו למשל מעבר לשימוש באנרגיה שכולה ממקורות מתחדשים וירוקים (וכידוע מדווחת על כך בדוחותיה התאגידיים). ברור לכל בענקית השבבים כי כשמדברים על צמצום טביעת רגל סביבתית, הדבר טומן בחובו גם את עניין השינויים בענף התחבורה; כבר היום ההסעות למפעל הייצור שלנו בקרית גת נעשות באמצעות רכבים חשמליים, עובדי החברה ינהגו ברכבים חשמליים מסוגים שונים כמו למשל איוניק 5, איווז, טסלה, ג'לי ו-MG, אותם אנו מציעים במסגרת תוכנית הליסינג של החברה. עבור דגמים מסוימים במסגרת התוכנית עובדים יוכלו לקבל עמדת הטענה ביתית בחינם. התגובות שאנחנו מקבלים מהעובדים הן על ההחלטה לכלול בתכנית רכבי הליסינג רכבים חשמליים הן מצוינות".

בחברת אלדן סירבו להגיב על הידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת טסלה.

Support Ukraine